کد خبر: 1089927
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
مدیر حوزه‌های علمیه گفت: روحانیت عمامه‌های خود را نشان مقاومت، کمان خود و پرچم ایثار و شهادت می‌داند و هر کسی آماده ایثار و شهادت نیست، عمامه لباس او نیست و در حوزه جایی ندارد و همه ما باید بر سنت شهدا پایبند باشیم

سرویس سیاسی جوان آنلاین: آیت‌الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در کنگره ۴۰۰۰ شهید روحانی که در مصلای شهر مقدس قم درحال برگزاری است، با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی دستاورد‌های فراوانی در حوزه‌های علم و فرهنگ و دانش و ساحت‌های دیگر داشته است، اظهار کرد: هدف اصلی انقلاب تغییر معادلات و پایه‌ریزی گفتمان معرفی جدید در عالم است و این بهای شهداست.

وی اضافه کرد: ملت ما امروز در معرض سنگین‌ترین تهاجم‌های بی‌نظیر تاریخ در همه قلمرو‌های فرهنگی اقتصادی و اجتماعی قرار گرفته است و جبهه کفر با همه توان به مبارزه انقلاب آمده است چراکه بهتر می‌داند که در ایران اسلامی و رهبری این کشور چه راز‌ها و ظرفیت‌هایی پنهان و آشکار است و این را درک کرده‌اند که با تمام وجود به مصاف آمده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه موتور محرک انقلاب شهدا، امام، مراجع، حوزه‌ها، دانشگاه‌ها و ملت ایران هستند، عنوان کرد: تغییر معادلات قدرت، معرفت، دانش و فرهنگ دنیا نیاز به وحدت و همبستگی و جان‌فشانی و استواری در این مسیر دارد.

وی با تاکید بر اینکه شهدای انقلاب اسلامی ضامن پایداری و استقامت ما هستند، گفت: امروز همه آماده‌اند تا پیمان مقاومت و ایستادگی با رهبری و شهدا ببندند.

اعرافی تصریح کرد: برخی از شهدای روحانی مربوط به غیبت صغری هستند و گروه دیگری از قرن چهارم تا دوره معاصر برشمرده شده که بیش از صد‌ها شهید هستند، اما عصر انقلاب اسلامی عصری نو، جدید و تجربه‌ای تازه است.

وی با بیان اینکه چهار هزار شهید روحانی همراه با ۲۰۰ هزار شهید ملت ایران درخشان هستند، گفت: حوزه و روحانیت باید تلاش کند تا همانند همیشه مرجعیت اجتماعی، علمی و اخلاقی را برای مردم حفظ کند

وی خاطرنشان کرد: روحانیت در دوران دفاع مقدس هم رزمنده و معلم بود هم پشت جبهه همراه با مردم بود، شهدای روحانیت طیف وسیع روحانی را شامل می‌شوند، از طلبه سطح اول تا فیلسوف در میان شهدا وجود داشتند.

امام جمعه قم ادامه داد: روحانیت افتخار دارد که همراه و آمیخته و متواضع در برابر مردم به انقلاب شهدای بسیاری را تقدیم کرده است.

وی تصریح کرد: پیام شهدای روحانی به طلاب این است که حوزه انقلابی باید حوزه در تراز تمدن نوین اسلامی، پاسخگو به نیاز‌های جدید و بین‌المللی و حوزه قوی‌تر باشد، شهدا ما را به دفاع از انقلاب و مهدویت فرا می‌خوانند، حوزه عصر انقلاب باید پیرو شهدا باشد و ویژگی‌های آن متفاوت از عصر انزوا باشد و همانطور که رهبری فرمودند ما طلاب آماده‌ایم تا دست در دست شهدا گذاشته و با مراجع و امام پیوند جهاد اجتماعی، علمی و سیاسی ببندیم و بصیرت در همه عرصه‌ها وظیفه ما است و مسئولان و حوزه بر این وظیفه پایبند است.

اعرافی اظهار کرد: روحانیت بر همان اوصاف مردمی بودن استوار است هر چند ممکن است استثنائاتی وجود داشته باشد، اما منطق روحانیت همراهی با مردم در تنگناهاست و این ویژگی‌ها

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: روحانیت عمامه‌های خود را نشان مقاومت، کمان خود و پرچم ایثار و شهادت می‌داند و هر کسی آماده ایثار و شهادت نیست، عمامه لباس او نیست و در حوزه جایی ندارد و همه ما باید بر سنت شهدا پایبند باشیم.

وی ادامه داد: امروز روحانیت، حوزه، دانشگاه، نیرو‌های مسلح و همه اقشار همانند دفاع مقدس بلکه بیشر در صحنه حاضر هستند و دشمن ره به جایی نمی‌برد و این ملت در کنار رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا در مقابل اهداف شوم دشمن خواهد ایستاد و به سوی آرمان‌های بلند حرکت خواهد کرد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار