کد خبر: 1089912
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
رئیس مجلس گفت: پس از بازگشت نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه در صحن علنی موضوع آلودگی هوا را پیگیری خواهند کرد تا مسئولان دولت نیز گزارشی ارائه دهند.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: سیدکاظم دلخوش اباتری نماینده صومعه سرا در مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۴ خرداد) قوه مقننه و طی تذکری شفاهی گفت: امروزه شاهد وجود آلایندگی و گرد و غبار در کشور هستیم که موجب شده زندگی مردم مختل شود.

وی ادامه داد: ۱۰ اصل قانون اساسی در ارتباط با مصونیت جان و مال مردم، حفاظت از تمامیت ارضی، عهدنامه‌ها و مقاوله‌نامه‌ها، محیط زیست و استقلال کشور است که همگی آن‌ها حقوق مردم را مورد اشاره قرار داده است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برخی کشور‌های همسایه تمام آب‌های مرزی را برای خودشان برداشته و این موجب بروز گرد و غبار شده است؛ بنابراین باید تیمی متشکل از کمیسیون‌های عمران، انرژی و غذایی و همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تشکیل شود تا از حقوق مردم و ملت دفاع کند.

دلخوش افزود: باید وزیر امورخارجه نسبت به این موضوع پاسخگو باشد، زیرا ۷ الی ۸ کشور در اطراف کشورمان از عهدنامه‌ها به نادرستی استفاده می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: در ۵ الی ۶ سال آینده شاهد بحران آب در دنیا خواهیم بود و کشورمان نیز درگیر این مهم خواهد شد لذا از امروز باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده صومعه سرا گفت: روز گذشته طی جلسه‌ای موضوع مذکور مورد بررسی قرار گرفت، زیرا آلودگی آب، خاک و هوا از جمله چالش‌های جدی در کشورمان، منطقه و دنیا محسوب می‌شود؛ شرایط امروز محیط زیست موضوع اول بسیاری از کشور‌ها است لذا فراکسیون و کمیسیون‌های مجلس نسبت به این موضوع کار خواهند کرد و پس از بازگشت نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه در صحن علنی موضوع مذکور را پیگیری خواهند کرد تا مسئولان دولت نیز گزارشی ارائه دهند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار