کد خبر: 1089749
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
تلاش استقلال برای رکوردزنی و امید قعرنشینان به بقا
هفته بیسـت و نهم رقابت‌های لیـگ‌برتــر در حالی ساعت ۲۰ امشب با برگزاری همزمان هر هشت دیدار استارت می‌خورد که با وجود روشن شدن تکلیف قهرمانی، حساسیت‌های هفته‌های پایانی همچنان به قوت خود باقی است، خصوصاً در قعر جدول که تنها دو هفته زمان باقی است برای بقا و البته جدال پرسپولیس، سپاهان و فولاد برای یک پله بالاتر.
دنیا حیدری

قهرمانی آبی‌پوشان پایتخت اگرچه هفته بیست‌و‌هفتم و در مصاف با فولاد مشخص شد، اما بعد از تساوی هفته گذشته برابر آلومینیوم که به حفظ رکورد شکست‌ناپذیری استقلالی‌ها انجامید، مجیدی در پی حفظ این رکورد تا هفته پایانی است. رکورد قهرمانی بدون باخت که بی‌شک پوئن مثبتی در کارنامه این مربی جوان و البته استقلال است. هدفی که حساسیت مصاف خارج از خانه برابر مس رفسنجان را دوچندان می‌کند، به خصوص که شاگردان ربیعی بعد از پیروزی مقابل نفتی‌های آبادانی در هفته گذشته روحیه و انگیزه بسیاری برای کسب امتیاز از قهرمان لیگ دارند. مس رفسنجان فصل گذشته لیگ را با در اختیار داشتن رده هشتم به پایان برد و حالا نه فقط دو هفته مانده به پایان رقابت‌های این فصل در رده ششم قرار گرفته که این شانس را دارد تا با کسب دو پیروزی پیاپی به جایگاهی به مراتب بهتر در جدول رده‌بندی (رده چهارم) دست یابد. مس در چهار بازی اخیر خود به سه برد و تنها یک باخت دست یافته و با ۳۸ گل زده، خط حمله خوبی دارد و همه این موارد نشان از شب سخت شاگردان مجیدی در رفسنجان دارد. در واقع مس آخرین خان دشوار استقلال برای رسیدن به رکورد قهرمانی بدون باخت است که باید دید سرمربی جوان آبی‌پوشان از پس آن برمی‌آید یا نه.

همه نگاه‌ها امشب به رفسنجان نیست و حساسیت مصاف پرسپولیس- پدیده نیز چیزی از دیدار قهرمان لیگ کم ندارد!
پرسپولیس که به واسطه دیدار نیمه‌کاره هفته گذشته برابر تراکتور با یک بازی کمتر از سپاهان به رده سوم سقوط کرده در آزادی به دنبال باز پس گرفتن جایگاه خود از زردپوشان اصفهانی است. هدفی که موفقیت یحیی در آن سند سقوط تیم سابق او را امضا می‌کند. پدیده‌ای که بعد از جدایی گل‌محمدی روز‌های سختی را سپری کرد اکنون در قعر جدول جا گرفته و در یکی از دو فرصت پایانی خود امشب با پرسپولیس سرشاخ می‌شود. پدیده بعد از شکست سنگین هفته گذشته مقابل سپاهان نه‌تن‌ها شرایطش برای ادامه حضور در لیگ برتر سخت‌تر شده که مسیر نماینده زردپوش اصفهان را هم برای رسیدن به رده دوم جدول و به زیر کشیدن پرسپولیس هموار کرده است. حالا پرسپولیس که این فصل موفق به ادامه روند قهرمانی‌های خود نشد به دنبال نایب‌قهرمانی است و برای رسیدن به این هدف باید به هر سه امتیاز بازی‌های باقیمانده دست یابد.

دیگر بازی حساس لیگ مصاف نفتی‌های مسجدسلیمان با نفتی‌های آبادانی است. دربی خوزستان که نتیجه آن می‌تواند تأثیر مستقیمی در بقا یا سقوط مسجدسلیمانی‌های لیگ برتر داشته باشد. شاگردان منصوریان که هفت هفته است رنگ برد به خود ندیده‌اند و روی دور ناکامی هستند، هفته گذشته در مصافی خانگی مقابل مس رفسنجان هم تن به شکست دادند تا صدای هواداران این تیم بیش از پیش درآید. اوضاع شاگردان مهاجری، اما به مراتب بدتر است. نفتی‌های مسجدسلیمانی که از چهار بازی اخیر سه مساوی و یک شکست در کارنامه خود ثبت کرده‌اند تنها دو هفته فرصت دارند. این در حالی است که سرمربی این تیم بعد از شکست هفته گذشته بار دیگر به شرایط نامساعد تیمش برای کسب نتایج قابل قبول اشاره کرد و گفت که در مسجدسلیمان حتی شرایط ریکاوری تیم هم مساعد نیست. با این اوصاف، اما چهار امتیاز از دو بازی می‌تواند شرایط را تغییر دهد و این تیم را در لیگ برتر ماندنی کند.

رویارویی فجرسپاسی یکی دیگر از تیم‌های فانوس به دست لیگ با تراکتور از جمله بازی‌های حساس امشب است که می‌تواند تکلیف ته‌جدولی‌ها را تا حد زیادی روشن کند. پرشور‌های تبریزی که هفته گذشته باعث نیمه‌کاره ماندن بازی با پرسپولیس شدند حالا با یک بازی کمتر به مصاف فجر می‌روند. نتیجه این بازی برای تراکتور اهمیت چندانی ندارد، اما برای فجر مصاف با سرخپوشان حکم مرگ و زندگی را دارد. گل‌گهر هم که تلاش‌ها و هزینه‌های هنگفتی کرده بود نتوانست این تیم را به عنوان قهرمانی یا حضور در بین تیم‌های اول تا سوم برساند، امیدوار است در دو دیدار باقیمانده به نتایج مدنظر خود دست یابد تا حداقل لیگ را با حضور در رده چهارم به پایان ببرد. جایگاهی که اتفاقاً فولادی‌های خوزستانی نیز به آن چشم دارند. گل‌گهر برای رسیدن به هدف خود در نخستین گام باید از سد هوادار عبور کند. تیمی که هدایت آن را عنایتی برعهده دارد و رویارویی او با قلعه‌نویی بی‌شک جذابیت‌های خاص خود را دارد.
فولاد خوزستان امشب با سپاهان دیدار می‌کند. دیداری جذاب بین دو مربی جوان؛ نکونام و نویدکیا. نماینده‌های ایران در این فصل از رقابت‌های آسیایی که یکی (سپاهان) کارش به بن‌بست خورد و دیگری (فولاد) با موفقیت راهی یک‌هشتم شد. مصافی آسیایی که هدف آن نایب‌قهرمانی این فصل برای زردپوشان اصفهانی و رسیدن به رده چهارم برای قرمزپوشان خوزستانی است. جایگاهی که در اختیار گل‌گهر است و فولاد برای دستیابی به آن باید از سد سپاهان عبور کند. تیمی که در صورت باخت، رؤیای نایب‌قهرمانی را برباد می‌دهد و همین مسئله جذابیت این دیدار را چند برابر می‌کند. مصاف دو تیم ذوب‌آهن و نساجی، اما به دور از هرگونه هیاهو و حساسیتی پیگیری می‌شود، درست مانند رویارویی آلومینیوم اراک و پیکان.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار