کد خبر: 1089674
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
سفر رئیس جمهور ایران به عمان بازتاب گسترده‎‌ای در رسانه‌های این کشور داشته و رسانه‌های عمانی با اشاره به قدمت روابط دوجانبه تهران و مسقط از افق امیدوارکننده توسعه این روابط خبر داده اند.
 
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران امروز دوشنبه، تهران را به مقصد مسقط پایتخت عمان ترک کرد. در همین رابطه رسانه‌های عمانی به طور گسترده به روابط دیرینه ایران و عمان پرداخته و درباره توسعه هر چه بیشتر این روابط در آینده ابراز امیدواری کرده‎‌اند.

بازتاب گسترده سفر در روزنامه پرشمارگان عمان

روزنامه «عمان» از روزنامه‌های پرشمارگان عمان امروز به طور گسترده در اخبار و گزارش‌هایی سفر رئیس جمهوری ایران به این کشور را پوشش داده است. نکته جالب توجه اینکه این روزنامه عمانی چهار خبر از پنج خبر اصلی در صفحه یک را به روابط دیرینه ایران و عمان اختصاص داده و این روابط را از ابعاد فرهنگی، تاریخی، سیاسی و اقتصادی به طور جدی مورد موشکافی قرار داده است.

در یکی از این گزارش‌ها «یوسف بن سالم الحبسی» روزنامه نگار عمانی به سراغ شخصیت‌های سیاسی و اصحاب رسانه در این کشور رفته و این تیتر را برای گزارش خود انتخاب کرده است: به اعتقاد سیاستمداران و اصحاب رسانه در عمان، روابط تهران و مسقط به تقویت روابط و نزدیکی میان کشورهای منطقه تبدیل شده و آرامش و ثبات را توسعه می‌دهد.

بازتاب گسترده سفر رئیسی در رسانه‌های عمان +تصاویر

افزایش پروازهای هوایی میان تهران و عمان

روزنامه عمانی «الرؤیه» نیز امروز در دو گزارش در صفحه نخست خود به رابطه ایران و عمان در آستانه سفر رئیس جمهوری ایران پرداخته است. در یکی از این گزارش‌ها به موافقت با افزایش پروازهای هوایی میان ایران و عمان اشاره شده است.

بازتاب گسترده سفر رئیسی در رسانه‌های عمان +تصاویر

توسعه روابط در همه بخش‎‌ها

روزنامه الوطن، از روزنامه‌های پرتیراژ عمان امروز در گزارشی با اشاره به سفر ابراهیم رئیسی به مسقط اعلام کرد: در این دیدار قرار است درباره توسعه روابط دوجانبه در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی و تجاری بحث و تبادل نظر صورت گیرد.

بازتاب گسترده سفر رئیسی در رسانه‌های عمان +تصاویر

بازتاب نگاه رسانه‌های ایرانی

وبگاه «شئون عمانیه» نیز در دو گزارش به بازتاب این سفر پرداخته است و اظهارات رئیس جمهوری ایران در فرودگاه مهرآباد را پوشش داده است. این وبگاه همچنین در گزارشی به بازتاب عناوین رسانه‌های ایرانی در ارتباط با سفر رئیسی به عمان پرداخته است.

بازتاب گسترده سفر رئیسی در رسانه‌های عمان +تصاویر

توسعه همکاری‌های هوایی و دریایی

وبگاه روزنامه عمانی «الشبیبه» نیز ضمن بازتاب سخنان رئیس جمهوری ایران پیش از سفر به مسقط، در گزارش‌هایی به توافقات ایران و عمان پیش از سفر رئیس جمهور در زمینه توسعه همکاری‌های هوایی و دریایی پرداخته است. بنابر اعلام این وبگاه عمانی، پیش از سفر رئیس جمهوری ایران به مسقط، مقامات دو کشور دیدارهایی با یکدیگر داشته و توافقاتی نیز انجام داده اند.

بازتاب گسترده سفر رئیسی در رسانه‌های عمان +تصاویر

توسعه روابط در بخش انرژی

وبگاه عمانی «اثیر» نیز در سه گزارش در صفحه نخست خود به سفر رئیس جمهوری ایران به مسقط پرداخته است. در این گزارش با اشاره به دیدار وزرای نفت دو کشور به توافقات دوجانبه در این نشست در زمینه توسعه روابط در بخش انرژی پرداخته شده است. همچنین این رسانه عمانی به محدویت‌های عبور و مرور در آستانه ورود رئیس جمهوری ایران به پایتخت عمان اشاره کرده است.

بازتاب گسترده سفر رئیسی در رسانه‌های عمان +تصاویر

حسن همجواری و منافع مشترک اقتصادی

وبگاه عمانی «اصداء» امروز در دو گزارش در صفحه نخست خود به سفر رئیس جمهوری ایران به عمان پرداخته است. این وبگاه ضمن بازتاب سخنان رئیسی، در گزارشی عنوان کرده که روابط تهران و مسقط از دیرباز براساس حسن همجواری و منافع مشترک اقتصادی تعریف شده است.

 

بازتاب گسترده سفر رئیسی در رسانه‌های عمان +تصاویر

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار