کد خبر: 1089575
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
فرمانده سپاه البرزخبرداد
فرمانده سپاه استان البرز در جمع اصحاب رسانه از برگزاری رزمایش جهاد امیدآفرینی به مدت 10 روز در مناطق کم برخوردار استان البرز خبر داد.

سردار علیرضا حیدرنیادر نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع برگزاری رزمایش جهاد امید آفرینی همزمان با سالروز فتح خرمشهر و افتتاحیه جشنواره رسانه ای ابوذر استان البرز که در سالن جلسات ستاد فرماندهی سپاه استان برگزار شد، خبرنگاران را پیشگامان و افسران مقابله با جنگ نرم دشمن دانست که لبه سخت جنگ ترکیبی و نابرابر دشمن قرار گرفته اند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز عملیات غرورآفرین الی بیت المقدس و تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، پایداری و ایثار گفت: البرز به واسطه اینکه اخرین استانی است که در کشور شکل گرفته و یک رشد تصاعدی جمعیت را در سنوات گذشته داشته زیرساخت های آن، متناسب با رشد جمعیت این استان نبوده و بخش عمده ای از مشکلاتی که امروز شاهد آن ها هستیم مربوط به عدم تناسب زیرساخت ها با جمعیت استان است.

فرمانده سپاه استان البرز اظهار کرد: استان البرز بیش از سه میلیون نفر جمعیت دارد اما برخی زیرساخت ها در این استان رشد نکرده است، بنابراین با اقدامات عادی و روزمره نمی توان عقب ماندگی ها را جبران ‌کرد و راهی جز تلاش مضاعف و شبانه روزی مسئولین استانی و شهرستان های استان نیست. هر مسئولی که در این استان سمتی را بر عهده می گیرد راه سختی در پیش دارد زیرا علاوه بر فعالیت در جایگاه خود، با کار مضاعف نیز باید در مسیر رفع عقب ماند گی ها و مشکلات استان نیز گام بردارد.

سردار حیدرنیا تصریح کرد: استان البرز دارای ظرفیت های بالقوه ای است که بسیاری از آن ها باید شناسایی شوند و یقین داریم به شرط پای کار آمدن همه مسئولین، مشکلات حل خواهد شد. توانمندی ما به شرط هم افزایی به مراتب بزرگتر از مشکلات امروز استان البرز و شهرستان های آن است؛ بدین منظور سپاه استان البرز رزمایشی را تدارک دیده که بتوانیم نسبت به گره گشایی از برخی مشکلات مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین استان اقدام کنیم.

وی با اشاره به بیانات رهبر معطم انقلاب در بیانیه گام‌ دوم‌ انقلاب و استفاده ایشان از کلید واژه امیدآفرینی مطرح کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، همه باید پای کار زنده کردن امید در دل های مردم به خصوص در شرایط اقتصادی کنونی باشند، باید هر آنچه می توانیم در بین مردم ‌امیدآفرینی کنیم و امیدآفرینی و تلاش مسئولین در این زمینه باید در محلات‌ کم برخوردار و حاشیه نشین که دارای مشکلات بیشتری هستند، بیشتر باشد.

فرمانده سپاه استان البرز بیان کرد: با توجه به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند ولی نعمتان ‌اصلی این ‌انقلاب همین حاشیه نشینان هستند، وظیفه ما در برابر رفع مشکلات این عزیزان دوچندان‌ می شود که سپاه استان البرز، در این راستا رزمایش جهاد و امیدآفرینی را طراحی و برنامه ریزی کرده و جلسات متعددی با دستگاه های اجرایی در استان برگزار شده و هم افزایی های لازم نیز صورت گرفته است.

سردار حیدرنیا هدف از برگزاری این رزمایش را هم افزایی با مسئولین و دستگاه های مجری دانست و افزود: استفاده از طرفیت های استان و تصاعدی شدن خدمت رسانی ها هدف دیگر اجرای این رزمایش در راستای گره گشایی از مشکلاتی است که به ظاهر ناگشودنی هستند اما باید حل شوند. همزمان با سوم ‌خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر این رزمایش رأس ساعت ۱۱ صبح با حضور مسئولان استانی و شهرستانی از مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) آغاز می شود و به صورت همزمان با ۱۳ محله در نظر گرفته شده، ارتباط برقرار می شود و تا ۱۰ روز نیز ادامه خواهد داشت.

وی تقویت روحیه خدمت رسانی به همنوعان با الگوبرداری از همایش پیاده روی اربعین را یکی از اهداف اجرای این رزمایش دانست و عنوان کرد: در شهرستان کرج، محلات خط ۴ حصار، حصارک ‌پایین، آق تپه، زاغ تپه، مسکن مهر ماهدشت، مسکن مهر جعفرآباد و روستای آدران بخش آسارا، شهرک صدرا در اشتهارد، محلات پیک و اهری در فردیس، حاشیه گلسار در ساوجبلاغ، مسکن مهر نظرآباد، محله پرده سر در طالقان و محله‌ مهدی آباد در چهارباغ محلات مورد هدف اجرای این رزمایش هستند.

فرمانده سپاه استان البرز خاطرنشان کرد: نقش آفرینی نیروهای بسیج به عنوان کانون های ظرفیت خدمت رسانی به مردم و گره گشایی از مشکلات آن ها، تمرین‌ مطالبه گری صحیح جهت انعکاس مشکلات و کاستی های مردم و تلاش برای پیگیری و رفع آن‌ها، برقراری ارتباط میدانی مردم به عنوان صاحبان انقلاب با مجموعه های دولتی و حاکمیتی نیز از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش هستند.

سردار حیدرنیا همچنین الگوسازی سبک‌ مدیریت انقلابی در راه خدمت رسانی به مردم در استان البرز، تکمیل شناسنامه برآورد نظارت و نظام‌ محلات در حل مش

کلات مردم، شناسایی ظرفیت های مردمی در محلات جهت خدمت به همنوع و تمرین شکل گیری شوراهای محلی و نقش آفرینی میدانی مدیران‌ محلی با محوریت مساجد را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و گفت: خدمات رسانی ها در سه حوزه امنیت اجتماعی، سامان اجتماعی و رشد اجتماعی هدف گذاری شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه اجتماعی یکی از خواسته های به حق و مستمر مردم این مناطق و دیگر محلات استان، مطالبه گری در حوزه ایجاد امنیت پایدار در این‌ محلات است. میزان جرائم و تخلفات در این ‌مناطق بیش از منطقه های دیگر است، لذا مقرر شده با همکاری نهادها و دستگاه های مربوطه ظرف مدت 10 روز، به صورت ویژه در مناطق یاد شده متمرکز شویم و در راستای رسیدن به اهداف رزمایش، با متخلفان، معتادان و اراذل و اوباش در هر سطحی برخورد جدی و قهری صورت خواهد گرفت.

فرمانده سپاه استان البرز گفت: نظارت بر برخی اصناف که ارتباط مستقیمی با معیشت مردم دارند، با همکاری تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف استان البرز و نیز ایجاد پایگاه های بسیج و کلانتری ها و ... برای جمع آوری برخی اتباع بیگانه غیرمجاز در دستور کار این رزمایش قرار دارند. به یاری خداوند پس از این 10 روز شاهد تغییرات ملموسی در تامین امنیت در بین مردم خواهیم بود.

سردار حیدرنیا با اشاره به مهاجرپذیر بودن استان البرز توضیح داد: در حوزه سامان اجتماعی نیز تمام دستگاه های متولی و مربوطه جهت ارائه خدمات اجتماعی پای کار آمده اند تا در مناطق حاشیه نشینی که در سنوات گذشته به دلیل مهاجرت های بی رویه و عدم تناسب زیرساخت ها مشکلات عدیده ای به وجود آمده است، خدمات رسانی انجام شود.

وی افزود: طرح روشنایی معابر، احداث پارک و باشگاه ورزشی، جمع آوری زباله گردها و ساماندهی متکدیان و کارتن خواب ها و مشکلاتی از این قبیل که توسط خود مردم و ما احصا شده نیز از جمله مواردی هستند که در اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفته اند. اجرای طرح محرومیت زدایی نیز به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته که در این راستا اعزام گروه های جهادی پزشکی به مناطق کم برخوردار صورت می گیرد.

فرمانده سپاه استان البرز ادامه داد: حمایت مادی و معنوی از سالمندان و بیماران شناسایی شده، تحت پوشش بیمه سلامت قرار دادن مردم و ایجاد کارگاه های اشتغال ویژه زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست نیز از دیگر مواردی هستند که طی 10 روز اجرای این رزمایش انجام می شوند. برخی موارد مانند بهسازی بافت های فرسوده نیز در کوتاه مدت به نتیجه نمی رسند و نیازمند کار و تلاش بلند مدت هستند که به یاری خدا صورت خواهد گرفت.

سردار حیدرنیا با تاکید بر ضرورت جمع آوری اوراقچی ها و ضایعاتی ها در برخی مناطق که به محل جرم خیز تبدیل شده اند، یادآور شد: در حوزه رشد اجتماعی نیز زیباسازی و نقاشی محلات، دیوار نویسی ها، برگزاری مسابقات فرهنگی و افزایش شور و نشاط در محلات، برگزاری برنامه آبروی محله و یادواره های شهدای محلات، برپایی نمایشگاه های فرهنگی، هنری و صنایع دستی از دیگر برنامه های مد نظر هستند.

وی افزود: تقویت بنیه آموزشی در افراد به خصوص جوانان و نوجوانان، اعزام افراد علاقه مند به اردوهای راهیان نور و هماهنگی جهت احداث مقبره شهدای گمنام با محوریت کار فرهنگی در محلات، تهیه جهیزیه برای زوج های محروم و ترویج ازدواج آسان در بین محلات و هماهنگی با برخی صنوف جهت ارائه برخی خدمات رایگان مانند تصویربرداری، اتاق عقد و ... به این زوج ها نیز از دیگر برنامه های برنامه ریزی شده هستند.

سردار حیدرنیا اعلام کرد: هماهنگی با مراکز فنی و حرفه ای جهت ارائه آموزش به افراد علاقه مند، حضور تیم و خودروی سیار جهت اجرای برنامه ای فرهنگی در محلات مورد هدف، برپایی میز خدمت با محوریت مساجد و ارائه مشاوره فردی و گروهی نیز از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در این رزمایش هستند که در میزهای خدمت، همه مسئولین شهرستان ها موظف هستند در محل مورد نظر حضور پیدا کنند و پاسخگوی مردم باشند.

فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به حضور گروه های تئاتر و سرود و اکران فیلم در مناطق یاد شده اظهار کرد: با استفاده از همه ظرفیت های فرهنگی در این روزها شاهد اتفاقات مبارکی در استان البرز خواهیم بود زیرا تمامی دستگاه های استان پای کار آمده اند و در پایان رزمایش نیز کارنامه کاری و عملکرد هر اداره به همان اداره و مردم اعلام خواهد شد و در این راستا با هیچکس تعارف نداریم.

وی در پایان با اشاره به استقبال امام جمعه کرج از اجرای این طرح عنوان کرد: این یک آغاز خوب است، ما می خواهیم یک بار برای همیشه اعلام کنیم که در این استان ظرفیت های خوب و بالقوه ای داریم که با استفاده از آن ها می توان مشکلات مردم را تا حد زیادی برطرف کرد، یک بار دیگر با تمرکز در محلات کم برخوردار میان مردم حاضر می شویم و توان رزم خود را می سنجیم و می بینیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار