کد خبر: 1089499
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
معاون وزیر و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق در بازدید از مجتمع صنعتی بازیافت مواد و انرژی شماره یک سازمان مپ شهرداری مشهد، حمایت وزارت نیرو را برای احداث زباله‌سوز و دومین نیروگاه بیوگازسوز در شهر مشهد را اعلام کرد.

"محمد ساتکین" در حاشیه بازدید از مجتمع صنعتی بازیافت مواد و انرژی، تصریح کرد: آمادگی کامل داریم تا با همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد، برای احداث نیروگاه جدید بیوگاز و زباله‌سوز کمک کنیم تا کل مجموعه زباله تولیدی شهر مشهد تبدیل به انرژی شود.

وی در خصوص صنایع تبدیلی و اقدامات ویژه سازمان مپ درباره تفکیک از مبدا، افزود: در مرحله تفکیک از مبدا به‌خصوص همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان مانند جمع‌آوری هوشمند پسماندهای بازیافتی (بازیافت آنلاین) و ایجاد پلتفرم‌های نرم‌افزاری توسط بخش خصوصی، اقدامی قابل‌توجه بود.

معاون وزیر و رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق ادامه داد: درزمینه احداث کارخانه‌های متعدد بازیافت با همکاری بخش خصوصی همچون بازیافت کاغذ، لاستیک، ضایعات الکترونیکی، پلاستیک و دیگر صنایع نیز توسط سازمان مدیریت پسماند فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است.

ساتکین تصریح کرد: در موارد مرتبط با دولت، مثل بخش تولید انرژی از زباله و بیوگاز، وظیفه اصلی ما خرید انرژی است و باید نرخی جذاب را برای انرژی حاصل از پسماندها در نظر بگیریم تا هم برای سرمایه‌گذاران به‌صرفه باشد و بتوانند در این بخش سرمایه گذاری کنند و همچنین ما بتوانیم به‌موقع پرداختی‌ها را انجام دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار