کد خبر: 1089445
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
دنیا حیدری

همراهان تیم ملی در حالی برای سفر به کانادا به صف شدند که برگزاری دیدار تدارکاتی با تیم فوتبال این کشور به دلیل برخی فشار‌ها هنوز در هاله‌ای از ابهام است. با این وجود هر روز بر تعداد آن‌هایی که قرار است راهی تورنتو شوند، افزوده می‌شود، آن هم در شرایطی که آقایان دم به دقیقه از خالی بودن جیب فدراسیون می‌گویند و ناله‌های‌شان از بی‌پولی تمامی ندارد. با این حال یک حساب سرانگشتی نشان می‌دهد مدعوین به مراتب از مجموعه تیم (بازیکنان و مربیان) فراترند! افرادی که حضورشان همراه تیم ملی فوتبال ایران در کانادا هزینه‌ای سرسام‌آور را به دنبال دارد. هزینه‌ای که می‌تواند صرف آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در جام جهانی شود، اما به دلیل عدم نظارت و اوضاع نابسامان فدراسیون قرار است خرج همراهانی شود که حضورشان در این سفر کوچک‌ترین سودی برای تیم ندارد، ولی، چون حمایت کرده‌اند از روند موجود حتی پیش از قطعی شدن بازی با کانادا نام‌شان در لیست مدعوین قرار می‌گیرد.
پرواضح بود مطرح شدن اسامی نفراتی که قرار است تیم ملی را در سفر به کانادا همراهی کنند سروصدای زیادی را به دنبال خواهد داشت. این دست و دلبازی و سخاوت آقایان با ادعاهای‌شان در خصوص مشکلات مالی فدراسیون در تضاد است.
همانطور که با چانه‌زنی‌های‌شان برای گرفتن ارز نیمایی و پایین آوردن هزینه‌ها همخوانی ندارد. با این وجود به نظر می‌رسد دورهمی‌های دوستانه برای آقایان بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد که به‌رغم تضاد مشهود در کلام و رفتار، کوچک‌ترین رفتاری مبنی بر کوتاه آمدن آقایان از مواضع‌شان را شاهد نیستیم.
این نخستین بار نیست که تعداد همراهان کاروان بیش از نفرات اصلی است، اما شاید شاخص بودن نام خداداد عزیزی است که باعث شده کار تا این اندازه بیخ پیدا کند، به‌طوری‌که سخنگوی فدراسیون با بیان اینکه خداداد عزیزی یکی از سرمایه‌های ارزشمند فوتبال ایران و شناخته شده در سطح دنیا و آسیاست، سعی دارد اینطور القا کند که حماسه‌ساز ملبورن قرار است به جای کریم باقری یا خانبان راهی کانادا شود و صرفاً یک میهمان و همراه نیست. این در حالی است که خداداد عزیزی صراحتاً می‌گوید از یک ماه قبل به عنوان میهمان برای همراهی تیم ملی از او دعوت شده است. شاید سخنگوی فدراسیون آشنایی خوبی با صراحت لهجه خداداد نداشته که سعی در توجیه حضور او دارد. اما‌ای کاش عزیزی که اعتراف می‌کند میهمان تیم ملی است و حاضر نیست حضورش به عنوان همراه در این سفر را توجیه کند با عدم پذیرش این دعوت که جز به معنای گذاشتن هزینه اضافه روی دست فوتبال ایران نیست مقابل این بدعت اشتباه ایستادگی می‌کرد.
خداداد تنها همراه خارج از عرف کاروان اعزامی ایران به کانادا نخواهد بود و تیم ملی را بی‌شک کمافی السابق افراد متفرقه بسیاری از هر قشر همراهی خواهند کرد. افرادی که بی‌شک با هزینه‌های سفر تفریحی آن‌ها می‌توان باری از دوش تیم ملی برداشت، اما نظارت نکردن بر این مهم، سال‌هاست که باعث حیف و میل بیت‌المال شده است.
هرچند تجربه سرمربیگری خداداد می‌تواند پوئن مثبتی برای کادر فنی تیم ملی باشد، اما پرواضح است که خداداد و خیلی‌ها مثل او در سفر به کانادا تنها حکم میهمان را دارند. حضوری غیرضروری که جز هزینه‌تراشی عایدی دیگری برای تیم ملی فوتبال ایران ندارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار