کد خبر: 1089378
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
مدیرعامل شرکت گاز استان البرز خبرداد
مدیرعامل شرکت گاز استان البرز گفت : در حال حاضر، 88.3 درصد خانوار روستایی در سطح استان بهره مند از گاز طبیعی بوده و از ۲۹۳ روستای هدف گازرسانی استان، تعداد ۱۸۶ روستا گازدار و ۴۹ روستا در شهرستان‌های طالقان، کرج (محور چالوس) و نظر آباد در دست اجرا بوده و ۵۸ روستای باقی مانده نیز در مرحله آغاز عملیات اجرایی قرار دارد.

سیدرضا غفاریان در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان این مطلب، اظهار داشت: از اهم اقدامات این شرکت در راستای بهره مندی از مصوبه شورای اقتصاد در خصوص خوشه بندی مناسب صنایع باقی‌مانده مصرف کننده سوخت مایع و گازرسانی به واحدهای صنعتی استان در راستای جایگزینی سوخت پاک، افزایش ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان بوده که توسعه صنعت و اقتصاد و متعاقباً ایجاد ظرفیت‌های اشتغال‌زایی در سطح استان را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: در همین راستا، در طول سال‌های ۹۵ تا سال گذشته، از ۵۱۱ صنعت مصرف کننده سوخت مایع مصوب در استان البرز، تعداد ۱۶۶ صنعت گازدار شده و مابقی ۳۴۵ صنعت هدف در دستور کار قرار دارد.

غفاریان در خصوص اجرای خط انتقال گاز بوئین زهرا به کرج توضیح داد: تأمین حدود ۷۰ درصد سبد انرژی استان توسط گاز طبیعی در بخش خانگی، تجاری، صنعتی و ... یک ظرفیت بالقوه در استان است، اما روند رو به رشد جمعیت و صنعت در استان، دغدغه‌هایی جهت تامین انرژی پایدار در سال‌های آتی را در بر داشته است.

به گفته غفاریان، با توجه به این موضوع، خط انتقال جدید گاز غرب استان البرز در دو فاز اجرایی در حال اجرا بوده و در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز ضمن اشاره به این موضوع، گفت: این خط انتقال ضمن رفع مشکل کمبود گاز در البرز، توزیع مناسب گاز از غرب استان در همه سطوح مصرف و به طور خاص صنایع با چشم انداز ۵۰ سال آینده را نیز تامین کرده و علاوه بر جلوگیری از مهاجرت روستاییان، توسعه گازرسانی به روستاها و شهرها، توسعه گازرسانی به صنایع، رونق صنایع، افزایش رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مصرف سوخت میان تقطیری و پایداری تامین انرژی در استان، ظرفیت مناسبی برای سایر استان های همجوار ایجاد می‌کند.

غفاریان در ادامه، افزود: این خط شامل دو فاز است که فاز اول شامل اجرای 9/41 کیلومتر خط انتقال با ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی و فاز دوم شامل اجرای ۱۸ کیلومتر خط انتقال با ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی می‌شود.

وی در پایان از دیگر اقدامات این شرکت در راستای اقدامات دانش بنیان با توجه به توسعه گازرسانی در سطح استان و در جهت تحقق راهبرد ترسیمی (حرکت از کمیت به کیفیت) ارائه خدمات ایمن به مشترکین گفت و توضیح داد: بر اساس تفاهمنامه منعقد شده با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، با افتتاح مرکز آموزش تربیت مربی و آموزش نیروهای پیمانکاری گاز برای اولین بار در کشور (امداد، کنتورخوان و ...) برگزاری دوره‌های آموزش تئوری و عملی امدادگران و گازبانان به عنوان سفیران ایمنی و امداد گاز عملیاتی شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار