کد خبر: 1089366
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
فرماندار مهران از پیش‌بینی حضور ۶۵ درصد زائران اربعین برای عبور از مرز مهران خبر داد و گفت: زیر‌ساخت‌های لازم برای میزبانی زائران در مهران مهیا شده است.

علی عباس شفیعی ‌با بیان اینکه زیر‌ساخت‌های لازم برای میزبانی زائران اربعین حسینی در مهران مهیا شده است، اظهار داشت:‌ این زیر‌ساخت‌ها در حوزه راه، ایمن‌سازی جاده‌ها تا فراهم شدن امکانات زیستی برای زائران را شامل می‌شود که تمامی موارد مورد نیاز تردد ایمن، زیست با امکانات لازم و راحتی تردد و جابه جایی زائران به دقت احصاء و در بازدید هیئت اعزامی و حضور معاونین وزارت کشور و استاندار ایلام در سفر اخیر به مهران بازبینی شده و برای تک تک موارد اتخاذ تصمیم شده است.

وی با بیان این که حضور معاونین وزارت کشور و معاونین استان‌های معین برگزاری مراسم اربعین در مهران نشانه تلاش همگان برای برگزاری این ابر رویداد معنوی، فرهنگی به نحو احسن است، افزود: برای دومین بار میزبان ریاست محترم ستاد اربعین کشور "سردار میر احمدی "، ریاست کمیته زیرساخت "دکتر جمالی نژاد" ، ریاست ستاد اربعین در استان ایلام"دکتر بهرام نیا" و دستگاه های زیربط که در حوزه اربعین و کمیته زیر ساخت فعالیت دارند ، بودیم.

فرماندار مهران درباره این جلسه توضیح داد: طرح‌ها و برنامه‌هایی که در جلسه قبل برای خدمت به زائرین ابا عبدالله الحسین (ع) و زیرساخت‌ها‌یی که لازم بود همچنین چالش‌هایی که از قبل برای زائرین وجود داشت در این جلسه احصا شد و استان‌هایی که معین هستند این بار در سال 1401 به صورت ویژه تر وخاص تر قدم به این عرصه گذاشتند و در بحث ،زیر ساخت ها از جمله تامین آب شرب ، برق، سایه بان، راهها، پایانه مرزی ، پارکینگ اربعین ،پارکینگ پایانه برکت ، ساختمان مرکزی اربعین،تصفیه خانه اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته که امیدواریم در این فرصت باقی مانده با همت دستگاههای اجرایی استان که انصافاً تا کنون هم بسیار تلاش نموده اند میزبان خوبی برای زائرین اربعین باشیم.

شفیعی افزود: بیش از 65 درصد زائران از مرز مهران برای زیارت عتبات عالیات عبور می‌کنند و پیش بینی می شود ، اربعین امسال شاهد حضور 4 تا 5 میلیون زائر در این مرز باشیم.

وی با توجه به گرمای 55 درجه ای مهران در فصل تابستان خاطرنشان کرد: با توجه به گرمای هوا قرار شد تدارکات لازم در خصوص تامین آب شرب سرد و سیستم‌های سرمایشی برای زوار اربعین حسینی فراهم شود.

شفیعی خاطر نشان کرد: بنا به صحبت‌های استاندار قرار شد دو تونل تا اربعین سال جاری زیر بار ترافیک برود و از نظر بار ترافیکی تمام وسایل نقلیه از این تونل ها عبور کنند.

فرماندار مهران بیان داشت: در ایام اربعین حسینی سال جاری، زائرین ما زیر گرما و نور مستقیم آفتاب قرار می گیرند و در این راستا احداث 32 هزار متر مربع سایه‌بان ضرورت دارد و تا کنون2 هزار مترمربع سایه بان انجام شده و 6 هزار متر مربع نیز در حال انجام است.

‌‌فرماندار مهران گفت: حضور معاونین وزارت کشور و هیئت همرام و تلاش‌های استاندار ایلام برای اخذ اعتبارات و امکانات و فراهم ساختن امکان تردد زائران در مرز مهران بدون دغدغه تلاشی است قابل تقدیر و امید است این تلاش رضایت زائران اربعین حسینی را در مشهد شهدای ایران "مهران" را فراهم کند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار