کد خبر: 1089343
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
بیش از ۲۵۰ بیمار محروم روستای «خُلق‌آباد» شهرستان کلات از خدمات رایگان پزشکی و دارویی گروه جهادی بسیج بیمارستان فوق تخصصی رضوی بهره‌مند شدند.

سعید عسگرزاده بجستانی، مسئول برگزاری این اردوی جهادی بیمارستان رضوی در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: گروه جهادی پایگاه مقاومت بسیج شهید سلامت «دکتر احمد خسروی» در ادامه اجرای طرح «پنجشنبه‌های سلامت» این بیمارستان، با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و مشارکت درمانگاه شمال شرق سپاه امام رضا(ع) در ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ به روستای«خُلق‌آباد» شهرستان کلات اعزام شدند و با استقرار در دبستان دخترانه «شهید کامجو» طی مدت حدود ۷ ساعت به ارائه خدمات پزشکی رایگان به بیماران پرداختند.

وی ادامه داد: در این اردو، تیمی ۲۰ نفره متشکل از پزشک متخصص طب اورژانس، پزشک متخصص زنان، دو دندان‌پزشک، ماما، بینایی‌سنج، روان‌شناس، کارشناس تغذیه، ۲ پرستار دندان‌پزشکی، ۶ پرستار و کمک پرستار و ۴ نیروی پشتیبان حضور داشتند.

عسگرزاده بجستانی با اشاره به اینکه بیماران محروم با همکاری معتمدان روستا شناسایی شده بودند، گفت: این گروه جهادی خدماتی شامل معاینه عمومی و تخصصی زنان و مامایی، دندان‌پزشکی، بینایی‌سنجی، مشاوره روان‌پزشکی و تغذیه، غربالگری فشار و قند خون و توزیع داروهای رایگان را به مراجعان حاضر در این اردوی یک روزه ارائه کردند. وی افزود: همچنین ۲۲ بیمار برای انجام خدمات تشخیصی تکمیلی همچون آزمایشگاه، سونوگرافی و ویزیت پزشک متخصص به بیمارستان رضوی ارجاع و ۱۲ بیمار نیز برای دریافت عینک طبی معرفی شدند.   

شایان ذکر است، این گروه جهادی در قالب اجرای طرح پنج‌شنبه‌های سلامت بیمارستان رضوی با هدف ارتقای سلامت جامعه، خدمات ارزنده درمانی و آموزشی رایگان در ادوار مختلف به اقشار محروم و کم‌برخوردار ارائه می‌کند. همچنین به همت پایگاه مقاومت بسیج این بیمارستان در قالب جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه، بسته‌های کمک معیشتی تهیه و در مناسبت‌های گوناگون بین اقشار محروم مناطق حاشیه شهر مشهد توزیع می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار