کد خبر: 1089327
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
در نظرسنجی آسوشیتدپرس، محبوبیت بایدن به تنها 39 درصد رسیده که ناشی از افزایش ناامیدی از اقتصاد و نگرانی‌ها درباره جهت‌گیری آمریکا در بین هم‌حزبی‌های خود وی است.

 در یک نظرسنجی جدید که روز جمعه منتشر شد، محبوبیت بایدن به ۳۹ درصد کاهش یافت که نشان‌دهنده چالش‌هایی است که او و حزبش در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در حالی که با مشکلات متعدد داخلی و بین‌المللی دست و پنجه نرم می‌کنند، با آن مواجه هستند.

نظرسنجی آسوشیتدپرس و مرکز تحقیقات روابط عمومی نورک نشان داد که محبوبیت بایدن به پایین‌ترین حد خود تا به امروز در دوران ریاست‌جمهوری وی کاهش یافته که ناشی از افزایش ناامیدی از اقتصاد و نگرانی‌ها در مورد جهت‌گیری آمریکا از درون حزب خود بایدن است.

این نظرسنجی نشان داد که تقریباً ۲۰ درصد از بزرگسالان بر این باورند که وضع اقتصاد خوب است، در حالی که در ماه گذشته ۳۰ درصد چنین اعتقادی داشتند. در میان دموکرات‌ها، ۳۳ درصد گفتند که آمریکا در مسیر درستی پیش می‌رود که نسبت به ۴۹ درصد یک ماه قبل کاهش یافته بود.

به گزارش وبگاه خبری «هیل» وابسته به کنگره آمریکا، بر اساس نظرسنجی روز جمعه، میزان محبوبیت کلی بایدن در میان دموکرات‌ها ۷۳ درصد است. این میزان هرگز در اولین سال ریاست‌جمهوری او به کمتر از ۸۲ درصد نرسیده بود. یکی از ویژگی‌های ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ سلف بایدن، تایید او در میان جمهوری‌خواهان بود، حتی در شرایطی که دموکرات‌ها و مستقل‌ها نمرات ضعیفی به او می‌دادند.

فزایش هزینه‌ها ماه‌هاست که جو بایدن و تیمش را با مشکل مواجه کرده است. قیمت بنزین، غذا، بلیت هواپیما و سایر کالاها نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و نشانه‌های اندکی وجود دارد که به زودی کاهش یابد.

جو بایدن یک قانون زیرساختی دو حزبی را برای تشریح چگونگی کمک به جوامع و تقویت اقتصاد در سطح محلی وضع کرده است، اما بسته هزینه‌های دیگر او که بر مراقبت از کودکان، مراقبت‌های بهداشتی و تغییرات آب و هوایی متمرکز است در کنگره متوقف شده است. علاوه بر این‌ها، مشکلات زنجیره تامین منجر به کمبود شیر خشک برای نوزادان شده، مسئه‌ای که دولت بایدن اقداماتی را برای رفع آن آغاز کرده است.

نظرسنجی جدید نشان داد که تنها ۱۸ درصد آمریکایی‌ها معتقدند سیاست‌های بایدن بیشتر از اینکه به اقتصاد آسیب بزند، کمک کرده؛ در حالی که اکثریت ۵۱ درصدی گفتند که بیشتر از اینکه کمک کرده باشد، مضر بوده است. این نظرسنجی از ۱۲ تا ۱۶ مه (2۲ تا ۲۶ اردیبهشت) با شرکت ۱۱۷۲ بزرگسال آمریکایی و حاشیه خطای ۴ درصد انجام شد.

نظرسنجی آسوشیتد پرس تازه‌ترین مورد از یک رشته نظرسنجی است که میزان محبوبیت بایدن را در محدوده بین 30 تا 40 درصد نشان می‌دهد. تورم و اقتصاد در راس نگرانی‌ها در بین آمریکایی بوده است. این در حالی است که زمان برای بایدن و دموکرات‌ها به سرعت در حال سپری شدن به سمت انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر است. دموکرات‌ها اکثریت شکننده‌ای در مجلس نمایندگان و سنا دارند، به این معنی که از دست دادن کرسی‌ها می‌تواند زیان‌های قابل توجهی را متوجه برنامه بایدن در دوسال باقی‌مانده از ریاست‌جمهوری‌اش کند و او را از پیش بردن آن باز می‌دارد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار