کد خبر: 1089159
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۷
در دیدار مقام آذربایجانی با رئیسی مطرح شد:
معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان در دیدار رئیس جمهوری اسلامی ایران، دیدار علی اف و رئیسی را تاریخی خواند و از درخواست کشورش برای سوآپ برق و افزایش سوآپ گاز از مسیر ایران خبر داد.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی امروز پنجشنبه در دیدار «شاهین مصطفی‌اف» معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و تجاری با جمهوری آذربایجان استقبال می‌کند، گفت: اجرای کامل توافقات تهران و باکو در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی و ترانزیتی نیازمند برداشتن گام‌های عملی از سوی آذربایجان است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران حمایت از یکپارچگی و تمامیت ارضی همه کشور‌ها از جمله آذربایجان است، اظهار کرد: وجود روابط سازنده، بر پایه منافع متقابل میان کشور‌های همسایه به ویژه ایران و آذربایجان مؤثرترین عامل در حفظ و تقویت امنیت منطقه است.

رئیسی با اشاره به روابط تاریخی دو کشور اظهار کرد: ایران و آذربایجان پیش از اینکه همسایه باشند؛ هم‌کیش، هم فرهنگ و دارای روابط خویشاوندی هستند. نباید اجازه داد هیچ عاملی به روابط صمیمی دو کشور آسیب وارد کند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی دلسوز کشور‌های جهان و منطقه نیستند، تصریح کرد: وجود روابط سازنده و بر پایه منافع متقابل میان کشور‌های همسایه منطقه به ویژه ایران و آذربایجان مؤثرترین عامل در حفظ و تقویت امنیت منطقه است.

«شاهین مصطفی‌اف» معاون نخست‌وزیر آذربایجان نیز در این دیدار با اشاره به ملاقات رؤسای جمهور دو کشور ایران و آذربایجان در عشق‌آباد ترکمنستان اظهار کرد: دیدار شما با آقای علی‌اف در عشق‌آباد تاریخی بوده و صفحات جدیدی در تاریخ روابط دو کشور گشوده است.

«مصطفی‌اف» با تأکید بر اینکه جمهوری آذربایجان مصرانه پیگیر اجرایی شدن توافقات بین دو کشور است، از برنامه‌ریزی برای ایجاد طرح‌ها و توافقات جدید در حوزه‌های ریلی، جاده‌ای و ترانزیتی به منظور توسعه روابط بین دو کشور خبر داد و تأکید کرد: روابط ایران و آذربایجان در همه بخش‌ها پیشرفت، رشد و توسعه پیدا کرده است.

معاون نخست‌وزیر آذربایجان با تأکید بر اهمیت و قدردانی از تلاش‌های ایران برای اجرایی شدن سوآپ گازی بین ترکمنستان و آذربایجان، گفت: آذربایجان به دنبال افزایش ظرفیت سوآپ گازی با همکاری ایران است و در عین حال خواهان اجرای طرح سوآپ برق نیز از ترکمنستان به آذربایجان از مسیر جمهوری اسلامی ایران هستیم.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار