کد خبر: 1089152
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه تشکیل بخش‌های مبارزه با تروریسم داخلی در دولت را تصویب کرد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته لایحه تشکیل بخش‌های مبارزه با تروریسم داخلی در دولت را تصویب کرد.

براساس این گزارش که در نشریه هیل منتشر شده، این لایحه چند روز پس از وقوع حمله ترویستی مرگبار در بوفالو که منجر به کشته شدن ۱۰ نفر شد، تصویب شد. حادثه‌ای که جو بایدن عنوان «تروریسم داخلی» را به آن داد.

براساس این قانون، بخش‌های مبارزه با تروریسم داخلی، در وزارت امنیت داخلی، وزارت دادگستری و اف بی آی تشکیل می‌شود تا فعالیت‌ها و اقدامات تروریستی در حال وقوع را پیش بینی، ارزیابی و با آن‌ها مقابله کند.

بخش دیگری از این قانون مربوط به اختصاص بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری برای پرکردن خلاء‌های مربوط به اشتراک گذاری اطلاعات بین موسسات و آژانس‌هایی است که می‌توانند تهدید‌های امنیتی فزاینده از طرف سفیدپوستان افراط گرا را دنبال کرده و مقابله کنند.

براین اساس، بخشی از این قانون در پاسخ به افزایش فشار بر کنگره برای مقابله با خشونت‌های مربوط به حمل سلاح است. اعضای کنگره معتقدند که کنگره نمی‌تواند فروش سلاح را ممنوع کند، اما با این قانون می‌توان از حملات تروریستی مرگبار در آینده جلوگیری کرد.

چند روز پیش بر اثر حمله تروریستی مرگبار یک مهاجم ۱۸ ساله سفید پوست به سوپرمارکتی در شهر بوفالو در نیویورک آمریکا، ۱۳ نفر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند که ۱۱ نفرشان سیاه پوست بوده و ۱۰ نفر از آن‌ها کشته شدند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار