کد خبر: 1089099
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
فعالیت سیاسی به سبک پینوکیو؛
ناکامی دشمنان و ضد انقلاب باعث شده است که آن‌ها با توسل به یگان‌های سایبری و اکانت‌های فیک «عملیات ضد ادراکی» دروغ‌پردازی سنگین به سبک«پینوکیو» کلید بزنند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: با آغاز اصلاح ساختار اقتصادی کشور و به دنبال حذف تدریجی ارز ترجیحی توسط دولت سیزدهم، جریان رسانه‌ای غرب با کمک رسانه‌های فارسی زبان، یگان‌های سایبری با صدها هزار اکانت فیک  فصل جدیدی از عملیات رسانه‌ای خود را آغاز کرده‌اند. دستورالعمل اتاق فرماندهی این عملیات جنگ شبکه‌ای و مهندسی افکار عمومی بوده است. این یگان‌ها توسط سازمان‌های اطلاعاتی موساد، استخبارات سعودی و بخشی ویژه در پنتاگون و پیاده نظام سایبری گروهک رجوی هدایت و کنترل شده و با انتشار اخبار دروغین سعی دارد جنگ خیابانی و شورش ‌های کور را هدایت کند.

نکته قابل تامل آنکه این اکانت‌ها برخی ناآرامی‌های کوچک توسط اوباش میدانی در چند محله را بزرگنمایی می‌کنند. در این عملیات  یگان‌های سایبری اقدام به انتشار فیلم ها و ویدئوهایی می کنند که برای اعتراض‌های سال‌های گذشته در شهرهای مختلف کشور و حتی بخشی فیلم‌های مربوط به خارج از ایران است. طبیعی است که هدف از این کار نیز آشوب‌سازی و ایجاد رفتار هیجانی در مخاطب به بهانه اصلاحات اقتصادی اخیر دولت است. در ادامه بخشی از ترفندهای‌ روانی را مشاهده خواهید کرد.

اعتراضات با اورکت آمریکایی زیر پل سید خندان!

یکی از کلیپ‌هایی که این روزها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده و در تلویزیون‌های ضد انقلاب بازتاب یافته است؛ مربوط به برخی ناآرامی‌ها است که با نام «تظاهرات در زیر پل سید خندان» وایرال شده است.

نکته عجیب در این فیلم چند دقیقه‌ای آن است که زمان فیلم مربوط به فصل زمستان بوده و برخی معترضان با اورکت آمریکایی در صحنه حاضرند! و جالب تر آن است که در این تظاهرات هیچ خبری از پل سید خندان واقع در اتوبان شهید سلیمانی نیست. بررسی‌ها دقیق از سوی «مشرق» نشان داد که  علاوه بر غیر واقعی بودن زمان و مکان این تحرک خیابانی؛ برای آن صدا سازی نیز شده است.

تعداد بازدید : 183

نمایش دروغین سایبری با اورکت آمریکایی/ پشت پرده اتاق عملیات آشوب سازی در کشور چیست؟

ترفند استفاده از تصاویر آرشیوی

روزنامه گاردین سال ۲۰۱۸ در مقاله‌ای نوشت که اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی ۵۰۰ یگان سایبری برای اثر گذاری در شبکه‌های اجتماعی ساخته است؛ در این مقاله افشا شده بود که صهیونیست‌ها حتی از دانش آموزان نیز در شبکه سایبری خود استفاده می‌کنند. البته استفاده از کودکان باعث می‌شود جنگ شبکه‌ای دشمن گاف ‌های زیادی نیز بدهد، به عنوان مثالاخیراً ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که یکی شهرهای جنوب کشور (کازرون) نا آرام بوده و مردم اعتراضات گسترده‌ای نسبت به مساله اصلاح اقتصادی دارند، اما قطع و کندی اینترنت بهانه‌ای است تا خبرها از اعتراضات به کاربران شبکه‌های اجتماعی نرسد.

در همین راستا شبکه تلویزیونی من و تو با بازنشر یک ویدئوی قدیمی مدعی شده یک پمپ بنزین در پی اعتراض به گرانی‌های اخیر به آتش کشیده شده است؛ با جستجویی ساده در تاریخچه و زمان فیلم مشخص می‌شود فیلم مربوط به سه سال قبل بوده و مربوط به  ماجرای افزایش قیمت بنزین است.

تعداد بازدید : 83

در ویدئویی دیگر که از سوی کانال‌های تلگرامی در فضای مجازی منتشر شده تصویری از اعزام نیروهای یگان ویژه به استان قم دیده می شود؛ بررسی ماهیت این ویدئو نیز نشان می‌دهد که این تصاویر برای اعتراض‌های بنزینی سال ۹۸ قم است. به این‌ها البته باید ویدئوی منتشر شده از پارک تمدن شیراز که ادعا می‌شود مربوط به جمعه ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ هست را اضافه کرد که ظاهراً در آن عده‌ای مشغول شعار دادن علیه نظام و حمایت از سران منافقین هستند؛ اما با دقت در ویدئو و رفتار مردم در آن مشخص می‌شود که علاوه بر این که هیچ نشانه‌ای از وجود جمع معترض در آن وجود ندارد، این ویدئو نیز صداگذاری شده است.

نمایش دروغین سایبری با اورکت آمریکایی/ پشت پرده اتاق عملیات آشوب سازی در کشور چیست؟

در ویدئویی دیگر ضد انقلاب با راه انداختن یک نمایش غمگین؛ پیرمردی را نشان می‌دهد که توسط پلیس مورد ضرب و جرح قرار گرفته است، با یک جستجوی ساده اینترنتی متوجه می‌شویم که ماجرا مربوط به چند ماه قبل بوده و پیرمرد آسیب دیده نه یک فرد عادی، بلکه عضوی از یک باند شمشیر به دست است که با پلیس درگیر شده است! این ترفند در جنگ سوریه بارها مورد استفاده یگان‌های سایبری قرار گرفته است؛ در مهندسی فضای مجازی به این روش «ترور روانی» می‌گویند.

تعداد بازدید : 65
 
تعداد بازدید : 60
 

بخشی از ترفند سایبری با عنوان ترور روانی!

واقعیت فایل صوتی جعلی منتسب به رهبر انقلاب 

یکی دیگر از اقدامات رسانه‌های ضدانقلاب در روزهای اخیر انتشار کلیپی کوتاه باعنوان «فایل صوتی لو رفته از رهبری در جمع فرماندهان ارشد نظام» است، بررسی‌های دقیق نشان می‌دهد این فایل، به‌صورت بسیار حرفه‌ای و با ترکیب بیانات مختلف رهبر معظم انقلاب تولید شده است.

سازندگان این کلیپ کوتاه با تقطیع زیرکانه و بسیار حرفه‌ای سخنان رهبری و با استفاده از تکنیک‌های تدوین صدا سعی کرده‌اند صوتی روان و یکنواخت از بیانات مقام معظم رهبری ایجاد کنند تا مخاطب چنین برداشت کند که این صداها مربوط به یک سخنرانی واحد است. آنها برای افزایش کیفیت صوتی این کلیپ مونتاژ شده، یک صدای محیطی (آمبیانس) واحد را در زیرصدای بیانات رهبری گذاشته‌اند تا مشخص نشود این سخنان تقطیع شده رهبر انقلاب است.

تعداد بازدید : 61
 
تعداد بازدید : 55

تحریف سخنان رهبر انقلاب با استفاده از تکنیک‌های تدوین

شکست پروژه غارتگری

سال ۹۸ در میانه اعتراضات بنزینی، غارتگران و عوامل سازمان یافته داعشی به تعداد زیادی فروشگاه حمله کرده و در یک فقره به یکی از آن‌ها نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان خسارت زدند، همچنین طبق اطلاعیه ناجا ۲۵۳ جایگاه سوخت نیز توسط اوباش اجاره‌ای آتش گرفت.

در روزهای اخیر و پس از اعمال سیاست‌های جدید از سوی دولت بسیاری از این فیلم‌های آرشیوی بار دیگر تاریخ جدید زده شده و در جهت تهییج عمومی در شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی(رسانه ملکه انگلیس) باز نشر می‌شوند!

در برخی موارد نیز گاف‌های سنگینی از سوی ارتش سایبری رخ داده است؛ از جمله آن‌که در روزی که دمای هوای قزوین در ۲۰ اردیبهشت نزدیک به ۲۵ درجه بود؛ فیلمی از غارت یک فروشگاه در آن شهر با تصاویری از اوباش با لباس زمستانی منتشر شد، این فایل توسط فرماندار قزوین به سرعت تکذیب شد و این مقام دولتی اعلام کرد که هیچ گزارشی در این باره صحت ندارد.

تعداد بازدید : 54

اهداف وارونه‌نمایی سایبری‌ها

هرچند در برخی شهرها نسبت به مساله طرح اصلاح اقتصادی دولت سیزدهم (به دلیل عدم آگاهی از محتوا و اثرات آن در بلند مدت) رفتارهای هیجانی مشاهده شده است؛ اما گزارش های دقیق از وضعیت شهرهای مختلف کشورمان نشان می‌دهد، حضور بدنه دولت در میان مردم، اعتماد مردم به رئیس جمهور، آگاه سازی از شیوه اجرای طرح، پرداخت یارانه و هدف گذاری برای آن و نیز اشراف عمیق اطلاعاتی نهادهای نظارتی و انقلابی نقشه دشمن را نقش بر آب کرده و کف جامعه از همراهی با آشوب سازان سر باز زده‌اند. رهبر انقلاب اسلامی مدتی پیش نسبت به ناامیدی دشمن از براندازی و تمسک آن‌ها به جنگ میان سطحی و ترکیبی هشدار داده اند، مانور سایبری در روزهای اخیر نشانه‌هایی از این ماجراست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار