کد خبر: 1089067
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
آقا کریم کارآموز میلیاردی
دنیا حیدری

رد و بدل شدن ارقام درشت و نجومی در فوتبال داستان تازه‌ای نیست. با این وجود داستان تیم ملی متفاوت‌تر از آن است که افکار عمومی توان هضمش را داشته باشد. افشای دریافتی‌های دستیاران تازه‌کار و گمنام اسکوچیچ که طی روز‌های گذشته صفحات مجازی را پر کرده، نمایش فرو ریختن اعتمادی است که مردم به تیم ملی فوتبال و تک‌تک اعضای آن داشتند. تیمی که فرای رنگ‌ها، عشق یک ملت را به تسخیر خود درآورده است. عشقی که امروز، اما به واسطه انتشار ارقام دریافتی نامتعارف، سرخوردگی مردم را به دنبال داشته است. سرخوردگی ناشی از باور و اعتمادی که به اسطورهایی، چون کریم باقری داشتند. نفراتی که اگرچه برای تزریق روحیه به مجموعه تیم ملی اضافه شده‌اند، اما دقیقه به دقیقه از حضورشان در کنار تیم ملی که مردم نامش را با دل و جان فریاد می‌کشند، هزینه‌ای میلیونی دریافت می‌کنند. دریافتی‌های نامتعارفی که شکاف عمیق احساسی بین مردم و اطرافیان تیم ملی فوتبال ایجاد کرده است. شکافی همراه با بی‌اعتمادی به نفراتی که شاید تصور عموم این باشد که با عشق تیم ملی کشورشان را همراهی می‌کنند، اما اعداد و ارقام افشا شده چیزی جز این را به تصویر می‌کشد.
نشستن روی نیمکت تیم ملی، افتخار کمی نیست. با این وجود برای برخی این افتخار به تنهایی کفایت نمی‌کند، به گونه‌ای که حساب دقیقه به دقیقه آن را دارند، آن هم نه با ارقام پیش‌پا افتاده که با رقم‌هایی آنچنانی که هیچ توجیه منطقی ندارد.
هوادار جماعت می‌شود یار دوازدهم و نه‌تن‌ها چیزی عایدش نمی‌شود که باید از جیب هم هزینه کند برای به تماشا نشستن بازی‌های تیم ملی. دیدار‌هایی که، اما هر ثانیه آن برای عده‌ای چنان نان و آب‌دار است که کمتر کسی می‌تواند تصور کند، به‌گونه‌ای که بد توی ذوق می‌زند!
مسئله کار کردن بی‌جیره مواجب نیست. بی‌شک مزد زحمت هر کسی باید پرداخت شود، اما پرداختی دوبله‌وسوبله و تا این اندازه غیرمتعارف که دقیقه‌ای حساب و کتاب شود، آن هم میلیونی و برای مربی که بدون هیچ مدرکی شانس حضور روی نیمکت تیم ملی نصیبش شده، قانع‌کننده نیست، خصوصاً برای مردم و هوادارانی که تیم ملی فوتبال برای‌شان معنا و مفهومی دیگر دارد، چیزی فرای علاقه‌های رنگی به تیم‌های باشگاهی. برای بسیاری تیم ملی فوتبال با پرچم پرافتخار کشور برابری می‌کند و شأن و منزلتی در حد و اندازه‌های خاک کشور دارد. تعریف و معنایی که حال مردم را دگرگون می‌کند، وقتی مشخص می‌شود عده‌ای همراهی با آن را چنان دولاوپهنا حساب می‌کنند که دریافتی‌های‌شان سوری هنگفت می‌زند به میلیاردی‌بگیر‌های باشگاهی، چراکه آن‌ها حداقل بابت یک فصل حضور است که ارقام میلیاردی طلب می‌کنند و برخی تنها برای ۹ دیدار! نتیجه تلاش بازیکنان، اما در اقدامی عجیب به جیب افرادی سرازیر می‌شود که در حال سپری کردن دوران کارآموزی هستند!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار