کد خبر: 1089042
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
خبرگزاری صدا و سیما نوشت: فرمانده سپاه محمدرسول الله (ص) تهران بزرگ گفت: ۳۰ هزار نفر از بسیجیان و سپاهیان تهران بزرگ، روز جمعه در حرم حضرت امام خمینی (ره) اجتماع خواهند کرد.

فرمانده سپاه محمدرسول الله (ص) تهران بزرگ گفت: ۳۰ هزار نفر از بسیجیان و سپاهیان تهران بزرگ، روز جمعه در حرم حضرت امام خمینی (ره) اجتماع خواهند کرد.

سردار حسن زاده با اشاره به درپیش بودن ایام سالگرد آزادسازی خرمشهر افزود: این تجمع در پاسداشت چهل سالگی ازاد سازی خرمشهر و تقدیر از فعالیت این عزیزان در سپاه و لشگر محمدرسول الله شکل می‌گیرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما وی بابیان اینکه سخنران این مراسم سردار سلامی فرمانده کل سپاه خواهد بود افزود: در این تجمع همه اقشار بسیج و سپاه از جمله پیشکسوتان، جوانان و اصناف مختلف بسیج حضوردارند.

آزادسازی خرمشهر از رخداد‌های مهمِ تاریخ جنگ ایران و عراق است که در آن، شهر خرمشهر پس از ۵۷۸ روز اشغال توسط ارتش بعث عراق به‌دست نیرو‌ها و رزمندگان ایرانی آزاد شد.
خرمهشراولین شهری بود که مورد تهاجم عراقی‌ها قرار گرفت.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه: دشمن امروز روحانیت و سپاه را مورد هجمه قرار داده است
معاون سیاسی سپاه: امام (ره) را تحریف می‌کنند و می‌گویند اگر امام بود اجازه می‌داد با آمریکا مذاکره کنیم

این شهر، علی‌رغم ۳۴ روز مقاومت و تلاش رزمندگان و مردم، سرانجام در روز چهارم آبان سال ۱۳۵۹، به اشغال ارتش بعثی عراق درآمد. پس از ماه‌ها تصرف و اشغال شهر، در نهایت در طی عملیات گسترده‌ای با نام عملیات «بیت المقدس» که ۲۵ روز به طول انجامید و در چهار مرحله اجرا شد، شهر به محاصره کامل نیرو‌های ایرانی درآمد و پس از انهدام قوای عراقی و اسارت شماری از نیرو‌های آن، در ۳ خرداد سال۱۳۶۱ خرمشهر به‌طور کامل آزاد شد و پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز مسجد جامع این شهر به اهتزاز درآمد.

امام خمینی فتح خرمشهر را از امور مافوق طبیعت و از عنایات خداوند دانسته است و آیت الله خامنه‌ای حماسه آزادی خرمشهر را حادثه‌ای بی‌نظیر در تاریخ جهان قلمداد کرده و آن را پرچم سرافرازی و پایداری ملت ایران معرفی کرده

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار