کد خبر: 1088970
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
مشاور امنیتی دولت آمریکا در دیدار با معاون وزیر دفاع عربستان سعودی در کاخ سفید، بر تعهد واشنگتن به ریاض تاکید کرد.

«خالد بن سلمان» معاون وزارت دفاع عربستان سعودی در سفر به واشنگتن با مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیدار و رایزنی کرد.

به دنبال رایزنی‌های رسانه‌ای درباره سفر خالد بن سلمان معاون وزارت دفاع عربستان سعودی و برادر ولی‌عهد این کشور به آمریکا، کاخ سفید درباره دیدار او و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا بیانیه صادر کرد.

طبق این بیانیه، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و معاون وزارت دفاع عربستان سعودی در این دیدار «بر همکاری دیرینه بین دو ملت ما تاکید کردند، که نمونه آن کمیته برنامه‌ریزی مشترک استراتژیک ایالات متحده و عربستان سعودی است».

به روایت کاخ سفید، جیک سالیوان در دیدار با برادر محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان سعودی بر تعهد آمریکا در قبال عربستان سعودی تاکید و درباره یمن رایزنی کرد.

در بیانیه آمده است: «آقای سالیوان بر تعهد رئیس‌جمهور بایدن برای کمک به عربستان سعودی در دفاع از خاک خود تاکید و از رهبری عربستان سعودی در تامین آتش بس با میانجیگری سازمان ملل در یمن قدردانی کرد. آنها همچنین در مورد اهمیت هماهنگی تلاش‌ها برای اطمینان از انعطاف‌پذیری اقتصاد جهانی صحبت کردند».

خالد بن سلمان معاون وزارت دفاع عربستان سعودی هم در صفحه توییتر خود درباره دیدار با مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن توضیحاتی ارائه داد.

در این توییت که به همراه عکس دیدار منتشر شده،آمده است: «به دستور شاهزاده ولی‌عهد (محمد بن سلمان) با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده برای بررسی شراکت پایدار و تاریخی سعودی-ایالات متحده و صحبت در مورد تقویت هماهنگی عربستان سعودی و ایالات متحده دیدار کردم».

پیشتر در خبرها آمده بود که معاون وزارت دفاع عربستان سعودی روز چهارشنبه با مقام‌های ارشد پنتاگون و کاخ سفید دیدار می‌کند. به گفته منابع آگاه، پیش از سفر «جو بایدن» به خاورمیانه در خاتمه ماه ژوئن، ایالات متحده در پی توسعه روابط با عربستان برآمده است.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در این زمینه گفت که شاهزاده خالد در راس هیاتی بلندپایه برا ی حضور در «کمیته برنامه ریزی مشترک راهبردی آمریکا-عربستان سعودی» به آمریکا سفر می‌کند.

در خبرها آمده بود که برادر ولی‌عهد سعودی قرار است با جیک سالیوان و سایر مقامات آمریکایی درباره آخرین تحولات منطقه به ویژه اوضاع یمن و نیز جنگ روسیه و اوکراین تبادل نظر کند.

محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان سعودی در حالی برادر خود را برای دیدار با مقام‌های آمریکایی به این کشور فرستاده که فردا پنجشنبه «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی قرار است به واشنگتن برود.

بنا بر گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، گانتز در این سفر با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا دیدار خواهد کرد.

سفر او به آمریکا برای دیدار با مسئولان ارشد دولت جو بایدن در شرایطی انجام می‌شود که عضو ارشد کابینه رژیم اشغالگر قدس در آستانه این سفر به اتهام‌زنی علیه برنامه هسته‌ای ایران و حضور منطقه‌ای ایران پرداخت.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تنها رژیم دارنده سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا ادعا کرد: «ایران فقط چند هفته با ساخت مواد شکاف‌پذیر لازم برای ساخت بمب اتمی فاصله دارد.ایران در تلاش برای تکمیل تولید و نصب ۱۰۰۰ سانتریفیوژ پیشرفته IR۶ از جمله در تأسیسات زیرزمینی جدید در نزدیکی نطنز است».

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار