کد خبر: 1088944
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
سردار حسین رحیمی*

در روز‌های اخیر با توجه به اجرای طرح جراحی بزرگ اقتصادی دولت، شاهد نگرانی بین مردم هستیم که یکی از دلایل آن بدقولی‌ها و عهد‌شکنی‌های برخی دولت‌های قبلی در وفای به عهد و وعده‌های داده شده از سوی آنان است. از سوی دیگر این مسئله می‌تواند به دلیل نبود اطلاع‌رسانی لازم و مناسب به مردم باشد، ولی آنچه مسلم است، اینکه دولت سیزدهم به طور جد به دنبال اصلاح وضعیت نامناسب اقتصادی است و با اقدامی شجاعانه تلاش دارد که با جراحی اقتصادی، اقتصاد کشورمان را که به قول اقتصاد‌دانان، اقتصادی بیمار است و در سال‌های اخیر به نوعی رو به احتضار است را درمان و احیا کند.
جراحی اقتصادی کشور و انجام اقدامات اساسی، راهبردی و کلیدی در این راستا، امری لازم و ضروری بود که دولت جناب رئیسی به‌رغم همه مشکلات و مصائبی که اجرای این طرح به همراه دارد، آستین همت بالا زده است و با همه توان به میدان آمده‌است تا بتواند این گام بزرگ را در حل مشکلات مردم بردارد. به طور حتم در شرایط موجود که شاهد اعمال تحریم‌های ظالمانه دشمنان و رانت‌خواری برخی عناصر داخلی و مشکلات عدیده اقتصادی که در کشور شاهد آن هستیم، این اقدام لازم و ضروری است که در تحقق این امر هم‌افزایی و همکاری همه سازمان‌ها و نهاد‌ها از جمله مجلس شورای اسلامی و همراهی مردم می‌تواند بسیار مؤثر و مفید فایده واقع شود.
اما آنچه مسلم است، دشمنان ما در پی اجرای این طرح که به هر حال مشکلات و سختی‌های خود را به دنبال خواهد داشت، همه تلاش خود را به کار بسته‌اند تا با ایجاد یأس و نا امیدی و ارائه اطلاعات غلط و دروغین، مردم را با تشویش و نگرانی مواجه سازند و شرایطی را ایجاد کنند که دولتمردان ما نتوانند به خوبی این مهم را به سرانجام برسانند و اینجاست که همچنان‌که شهید همت اشاره کرده‌اند «هر موقع در مناطق جنگی راه را گم کردید، نگاه کنید آتش دشمن کدام سمت را می‌کوبد، همان جبهه خودی است»، امروز می‌بینیم که دشمنان همه تلاش خود را به کار بسته‌اند تا یأس و نگرانی را در جامعه تزریق کنند و امنیت و آرامش آن‌ها را به چالش بکشاند.
تحقق سیاست‌های دولت در جراحی اقتصادی به طور حتم توفیقات و برکات اجتماعی و اقتصادی را به دنبال خواهد داشت، از این رو همه باید تلاش کنیم که دولت را در این امر مهم یاری کنیم. از این رو پلیس در این عرصه با بسیج همه امکانات به طور جد با قاچاق و احتکار کالا و کسانی که تلاش می‌کنند تا امنیت روانی جامعه را در حوزه اقتصادی با چالش مواجه سازد، برخورد جدی خواهد کرد.
از سوی دیگر در روز‌های اخیر و پس از اعلام این طرح از سوی دولت در حوزه سایبری با پیگیری‌های صورت گرفته شاهد بوده‌ایم، دشمنان و معاندان، از جمله افرادی که در حقیقت از جیره‌خواران دشمنان و اعضا گروهک نفاق، گروهکی که بیش از ۱۷‌هزار شهروند مظلوم ایرانی را به شهادت رساندند و در جنگ هشت ساله عراق علیه کشور ما، در جبهه دشمنان علیه هموطنان خود جنگیدند، در این عرصه همه تلاش خود را به کار بسته‌اند تا نگذارند این اقدام بزرگ اقتصادی به نتیجه مطلوب خود برسد و تلاش کردند که با استفاده از هر ترفند و حیله‌ای، مردم را به اعتراضات خیابانی بکشانند که در این زمینه هم پلیس فتا با دقت و هوشیاری مثال زدنی خود اجازه نداده‌است، چنین افرادی احساسات و افکار جامعه را به بازی بگیرند.
به طور حتم موفقیت دولت در عرصه اقتصادی می‌تواند موجبات رفاه و آسایش شهروندان را به دنبال داشته باشد. از این رو پلیس با همه توان کمک خواهد کرد که دولت به افق و چشم انداز تعیین شده در حوزه اقتصادی دست پیدا کند و اجازه نخواهد داد برخی افراد سود‌جو و زالو صفت با احتکار و انبار کالا و ما یحتاج مردم و القای شبهات و دروغ‌پردازی‌ها در فضای مجازی مشکلاتی را در این زمینه فراهم آورند.
* فرمانده انتظامی پایتخت

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار