کد خبر: 1088779
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
‌ رهبرمعظم انقلاب‌درگذشت استاد فاطمی‌نیا را تسلیت گفتند
آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا، استاد اخلاق، مورخ اسلامی و از استادان حوزه و دانشگاه بامداد دو‌شنبه به ملکوت اعلی پیوست.

آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا، استاد اخلاق، مورخ اسلامی و از استادان حوزه و دانشگاه بامداد دو‌شنبه به ملکوت اعلی پیوست.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله فاطمی نیا که برای دوره درمان بیماری خود در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری بود، بامداد دو‌شنبه دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.
رهبر انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالمِ واعظِ درس‌آموز، جناب حجت‌الاسلام آقای حاج سیّد عبدالله فاطمی‌نیا رضوان‌الله‌علیه را تسلیت گفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری در این پیام آمده است: درگذشت عالمِ واعظِ درس آموز، جناب حجت‌الاسلام آقای حاج سیّد عبدالله فاطمی‌نیا رضوان‌الله‌علیه را به خاندان گرامی و همه صاحبان عزا و ارادتمندان و مستفیدان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. اطلاعات گسترده و بیان جذاب و لحن شیرین این عالم محترم، منبعی پر فیض برای جمع زیادی از جوانان و راهجویان بود و فقدان آن مایه تأسف و اندوه است. از خداوند متعال مسئلت می‌کنم که رحمت و غفران خود را شامل حال ایشان فرماید و پاداش وافر به ایشان عنایت کند.
سوابق علمی آیت‌الله فاطمی‌نیا
آیت‌الله فاطمی‌نیا در سال ۱۳۲۵ در تبریز چشم به جهان گشود. از کودکی تحت تربیت دینی و علمی پدر خود (میر اسماعیل) که از جمله علمای اهل عرفان بود، قرار گرفت. سپس نزدیک به ۳۰ سال نزد میرزا حسن مصطفوی (از شاگردان سید علی قاضی) تحصیل کرد.
ایشان همزمان تحصیلات حوزوی خویش را هم دنبال کرد و پس از مصطفوی از محضر علمایی، چون علامه طباطبایی، سید محمدحسن الهی طباطبایی (برادر کوچک‌تر علامه طباطبایی)، محمدتقی آملی، سید رضا بهاءالدینی، محمد تقی بهجت و علامه جعفری در علوم اسلامی و عرفان استفاده کرد. از ایشان آثار ارزشمندی در زمینه آگاهی اسلامی و شرح مفاهیم شیعی به جا مانده که از آن جمله می‌توان به نکته‌ها از گفته‌ها، فرهنگ انتظار: در مورد غیبت امام زمان و مباحث اسلامی دیگر، فرجام عشق: شرحی بر غزل حضرت امام خمینی (ره)، به زبان فارسی و اردو، یک نکته از هزاران در دو جلد شامل فرهنگ انتظار و فرجام عشق، ارمغان غدیر: چهل حدیث از منابع شیعه و سنی، درباره رویداد غدیر خم، شرح و تفسیر زیارت جامعه کبیره، نغمه عاشقی می‌توان نام برد. همچنین از ایشان مقالات متعددی در نشریات مختلف به چاپ رسیده‌است.
پیام‌های تسلیت
رئیس‌جمهور در پیامی رحلت عالم وارسته، سیدعبدالله فاطمی‌‏نیا را به حوزه‏‌های علمیه، علمای اعلام، علاقه‌مندان و به‌‏ویژه بیت شریف آن مرحوم تسلیت گفت. سید ابراهیم رئیسی در پیام تسلیت خود آورده است: این استاد برجسته اخلاق با کلام و بیان نافذ و سخنان تأثیرگذار، زندگی پرخیر و برکت خود را با اخلاص وقف ترویج و تبلیغ مبانی دینی و اعتقادی در سطوح مختلف کرد و با تألیف آثار ارزشمند کارنامه درخشانی از خود بر جا گذاشت که همچون چراغی فروزان، الهام‏بخش باقی خواهد ماند.
رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضائیه، معاون اول رئیس‌جمهور، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، مدیر حوزه‌های علمیه قم، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت عراق، احزاب و شخصیت‌های لشکری و کشوری در پیام‌های جداگانه ارتحال عالم وارسته و استاد اخلاق، آیت‌الله فاطمی نیا را تسلیت گفتند.
تشییع در دانشگاه تهران، تدفین در قم
مراسم تشییع پیکر آیت‌الله فاطمی‌نیا استاد اخلاق و عالم ربانی امروز سه شنبه ساعت ۹ صبح از دانشگاه تهران به سمت چهارراه ولیعصر (عج) برگزار خواهد شد.
قرار است پیکر این عالم ربانی عصر سه شنبه پس از انتقال به شهر مقدس قم، ساعت ۱۷ از مسجد امام حسن عسکری (ع) تشییع و در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) به خاک سپرده شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار