کد خبر: 1088749
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
با امضای تفاهمنامه همکاری بین بنیاد ١۵خرداد ستاد اجرایی فرمان امام و نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، فرآیند ارائه تسهیلات فرزندآوری به زوج‌های دانشگاهی در استان‌های مختلف آغاز شد.

با امضای تفاهمنامه همکاری بین بنیاد ١۵خرداد ستاد اجرایی فرمان امام و نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، فرآیند ارائه تسهیلات فرزندآوری به زوج‌های دانشگاهی در استان‌های مختلف آغاز شد.
روز گذشته و با حضور سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد و جمعی از مدیران ارشد این دو مجموعه تفاهمنامه همکاری طرح ملی ایرانِ جوان با هدف حمایت از جوانی جمعیت و عضویت زوج‌های دانشگاهی در باشگاه خانواده مثبت پنج به امضا رسید.
سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم گفت: یک سال پیش و پس از پیوستن مجموعه بنیاد ۱۵ خرداد به ستاد اجرایی فرمان امام، مأموریت پیگیری و پرداختن به موضوعات اجتماعی مهمی مانند فرزندآوری و جوانی جمعیت، درمان ناباروری و مسائل خانواده را به این بنیاد واگذار و به صورت جدی از روش‌های مختلف برای این هدف برنامه‌ریزی کردیم. عارف نوروزی با اشاره به موج جدید فعالیت‌های این بنیاد و ارائه خدمات به زوج‌های دانشگاهی ادامه داد: بر اساس تفاهمنامه‌ای که با نهاد رهبری در دانشگاه‌ها امضا کردیم، به دانشجویان دارای فرزند با اولویت دو فرزند و بیشتر خدمات و تسهیلات متنوعی از قبیل یک‌میلیون تومان کارت هدیه به مادر، ٢ میلیون تومان افتتاح حساب سرمایه‌گذاری بلندمدت و ١۵میلیون وام قرض‌الحسنه خرید کالا و... اختصاص می‌دهیم. وی تصریح کرد: به‌کارگیری ظرفیت‌های کانون‌های دانشجویی، برگزاری کارگاه‌های مشاوره، راه‌اندازی شبکه تسهیل‌گران جمعیت، راه‌اندازی مراکز مشاوره و تدوین الگوی بومی فرزندآوری نیز جزو اهدافی است که در راستای اجرای این طرح دنبال می‌شود. نوروزی تأکید کرد: ستاد اجرایی فرمان امام این آمادگی را دارد تا به محض اعلام نهاد رهبری در دانشگاه‌ها این خدمات را بدون درنگ ارائه کند و بر سرعت بخشی در این امر مهم هم تأکید داریم. سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: در پرداختن به موضوع جمعیت و تسهیل افزایش آن به شدت جدی هستیم و در سال‌های اخیر ستاد اجرایی فرمان امام به عنوان نهاد پیشتاز در این زمینه قدم‌های بزرگی برداشته و به عنوان یک اولویت و سیاست استراتژیک برای آینده کشور به آن نگاه می‌کند.
دانشگاه‌ها، هسته اثرگذار در رشد جمعیت
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز در این مراسم گفت: متأسفانه توجه به حفظ جمعیت جوان کشور و فرزندآوری و تحدید نسل جزء موضوعاتی است که در دوره‌های قبل با غفلت همراه بود و به حاشیه‌های نامناسب گرفتار شد، اما در سال‌های اخیر و با تأکید چندین باره رهبر معظم انقلاب، حرکت‌هایی دراین زمینه آغاز شده که ستاد اجرایی فرمان امام مانند سایر موارد به عنوان دستگاه پیشرو در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام داده است. حجت‌الاسلام مصطفی رستمی افزود: فضای دانشگاهی در کشور ما حدود ۴میلیون عضو دارد که شامل اساتید و دانشجویان است و باید به درستی به موضوع جمعیت واقف شوند. همچنین این قشر قطعاً می‌تواند یک هسته و جمعیت اثرگذار در جریان رشد جمعیت کشور باشد. وی افزود: ستاد اجرایی فرمان امام مجموعه جهادی و با برکتی است که در حوزه محرومیت‌زدایی، اشتغالزایی، خدمات درمانی و اجتماعی نظیر درمان زوج‌های نابارور تلاش‌های ارزشمند و بی‌بدیلی داشته است و امروز آغاز اجرای این طرح جدید در دانشگاه‌ها شروع رقم خوردن اتفاقات خوب در کشور خواهد بود. مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: معتقدیم در حوزه توسعه جمعیت، پایین آوردن سن ازدواج مؤلفه اصلی‌تری خواهد بود که جوانان بتوانند آماده شوند تا اثر مستقیمی در حوزه جمعیت داشته باشند. حجت‌الاسلام رستمی تصریح کرد: حوزه شناختی و روانی این طرح بخش مهم‌تری است که در این تفاهمنامه در نظر گرفته شده است، همچنین ظرفیت‌های قانونی خوبی در حوزه جمعیت وجود دارد و سند ملی ازدواج دانشگاهیان مصوب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نیز منتظر ابلاغ رئیس‌جمهور است که با ابلاغ آن زیرساخت خوبی در این حوزه ایجاد خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار