کد خبر: 1088739
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی درگذشت آیت الله فاطمی‌نیا را تسلیت گفت.
 متن پیام تسلیت محمدباقر قالیباف به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
إذا مات العالم ثُلم فی الإسلام ثَلمة لا یسدّها شیء إلی یوم القیامة

خبر درگذشت عالم ربانی، عارف واصل، مورخ، کتاب‌شناس و ادیب چیره‌دست، معلم اخلاق و مراد و مقبول اهل نظر حضرت آیت الله سید عبدالله فاطمی‌نیا را دریافت کردم و عمیقاً متاثر و متاسف شدم.

حضرت آیت الله فاطمی نیا که از شاگردان برجسته حضرت آیت الله بهاء الدینی، حضرت آیت الله العظمی بهجت و علامه طباطبایی بودند، در سالهای طولانی عمر شریف و با برکت خود معارف حقه اسلام را ترویج نمودند و در راه تعلیم مبانی فهم درست و دقیق منابع دینی خدمات درخشانی ارائه کردند و با برپایی جلسات تفسیر صحیفه سجادیه، نهج البلاغه و زیارت جامعه کبیره باقیات صالحات ارزشمندی از خود برجای گذاشتند.

ایشان همچنین در برهه‌های حساس تاریخ انقلاب اسلامی با دفاع صریح و راهگشا از آرمان‌های انقلاب اسلامی، مکتب امام راحل عظیم الشأن (ره) و رهبر معظم انقلاب، راهنمای خواص و مایهٔ دلگرمی و امیدواری مؤمنان بودند.

این حادثه، ضایعه‌ای ناگوار برای حوزه‌های علمیه، روحانیت معزز، جامعه مذهبی تهران و عموم شاگردان و ارادتمندان ایشان به خصوص جوانان خواهد بود؛ اینجانب این فقدان عظیم را محضر بقیة الله الاعظم (ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و بیت شریف آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای بازماندگان صبر و اجر و برای آن فقید سعید علو درجات مسئلت دارم.

محمدباقر قالیباف
رئیس مجلس شورای اسلامی»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار