کد خبر: 1088733
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
علی چینی مربی اسبق استقلال گفت: آقای پیروانی به جای اینکه حرف بزنید و شعار بدهید که ما ششمین جام را هم می‌گیریم، در زمین و میدان عمل قدرت و توانایی تان را ثابت کنید.
علی چینی، بازیکن و مربی اسبق استقلال درباره دیدار این تیم مقابل فولاد، قهرمانی شاگردان فرهاد مجیدی و حواشی مربوط به این موضوع اظهاراتی را مطرح کرد.

قهرمانی استقلال را چطور دیدید؟

این قهرمانی به همه آبی دلان مبارک باشد. به کادر مدیریتی، کادر فنی، پیشکسوتانی که حمایت کردند و همه و همه تبریک می‌گویم.

حتی به منتقدان و مخالفان؟

اتفاقاً این قهرمانی باعث شد تا روسیاهی به زغال بماند. یک سری از قهرمانی استقلال شرمنده شدند. یک مثال قدیمی برایتان می‌زنم. اگر توانستید بنویسید. می‌گویند «طرف زورش نمی‌رسید، با ما دوست ماند، وگرنه دشمن ماست!» یک عده در این چند ماه گذشته با چهره دوستانه دائم در حال تخریب تیم فرهاد مجیدی بودند، اما همه آن‌ها امروز شرمنده شده‌اند. شرمنده خودشان و هوادارانی که حرف‌هایشان را از یاد نمی‌برند. برای همین است که آقایان مدت‌هاست بیرون گود نشسته اند و هیچ کس تیم شان را به دست این‌ها نمی‌دهد.

بازی با فولاد را چطور ارزیابی کردید؟

بازی بسیار جاندار و خوبی از سوی هر دو تیم دیدیم. به ویژه استقلال. همیشه می‌گویند باید مشت اول را محکم زد. استقلال هم در ۱۰ دقیقه اول طوفانی شروع کرد. در ادامه هم فولاد هر کاری کرد حریف تاکتیک استقلال نشد. اما بعد از گل حسین زاده فولاد کمی‌جلو آمد که این هم در فوتبال ما طبیعی است. متاسفانه در ایران هر تیمی‌گل می‌زند عقب می‌نشیند.

اما استقلال گل دوم را زد؟

بله! دلیلش تاکتیک خوب فرهاد بود. استقلال روی «کانتر اتک» برنامه ریزی کرده بود. چون می‌دانست فولاد برای جبران گل جلو می‌آید از بازیکنان سرعتی استفاده کرد و توانست روی ضد حمله به آن‌ها ضربه بزند. البته این را بگویم انصافاً تیم نکونام فوتبال خوبی ارائه می‌دهد. اما استقلال از فضای پشت مدافعان کناری فولاد به ویژه مهدی شیری که سخت برمی‌گردد خوب استفاده کرد. پرس سنگینی هم روی عارف آقاسی انجام شد. چون استقلالی‌ها او را می‌شناختند می‌دانستند زیر پرس توپ لو می‌دهد.

فکر می‌کردید حردانی گل بزند؟

حردانی با این گلی که زد یک پیغام مهم به آقای اسکوچیچ داد. وقتی یک دفاع راست اینقدر باهوش و سریع است که خودش را به گوش چپ می‌رساند و با یک شوت زیبا گل میزند یعنی اینکه آقای اسکوچیچ مرا ببین. اگر تا به حال ۷ بازیکن از پرسپولیس دعوت می‌کردید حالا باید ۷ بازیکن یا بیشتر از استقلال دعوت کنید. آقای اسکوچیچ! چرا صالح حردانی را دعوت نمی‌کنید؟ صادق محرمی‌را دعوت می‌کنید، چون در ملوان شاگردتان بوده؟ یعنی شما به عنوان یک کارشناس فوتبالی و مربی تیم ملی بزرگ ایران نمی‌توانید تشخیص بدهید حردانی جسورتر، سرعتی‌تر و باهوش‌تر از صادق محرمی‌است!

به نظر شما قهرمانی استقلال چه پیام ویژه‌ای داشت؟

فصل گذشته که پرسپولیس قهرمان شد همین افشین پیروانی وسط زمین گفت "قول می‌دهیم که همینجا ششمین جام را هم بگیریم". یا حمید مطهری که دائم از لورن بلان حرف می‌زند وعده قهرمانی ششم را می‌داد! پس کجاست قهرمانی‌تان؟ شما که همین حالا دومی‌تان هم به خطر افتاده! اینقدر لفظ نیایید! اینقدر حرف نزنید! اگر حرفی دارید بیاید درون زمین مسابقه رقابت کنید.

حرف باقیمانده؟

استقلال واقعاً نشان داد که لایق قهرمانی است. این تیم ظرف چند روز دو بازی سنگین در نقش جهان و اهواز انجام داد. مقابل سپاهان و فولاد که همه می‌گفتند استقلال می‌بازد، ولی از ۶ امتیاز ۴ امتیاز گرفت تا ثابت کند مدیریت، هنر مربیگری و غیرت، چه کار‌ها که نمی‌تواند بکند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار