کد خبر: 1088647
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
افزایش قیمت کالاهای اساسی فقط مربوط به ایران نیست؛ با نگاهی به وضعیت بازارهای کشورهای منطقه می‌توان متوجه شد که این کشورها نیز به یک باره قیمت اقلام کالاهای اساسی خود را افزایش داده اند.

افزایش قیمت کالاهای اساسی فقط مربوط به ایران نیست؛ با نگاهی به وضعیت بازارهای کشورهای منطقه می‌توان متوجه شد که این کشورها نیز به یک باره قیمت اقلام کالاهای اساسی خود را افزایش داده اند.

به عنوان مثال خرده‌فروشی‌ها و عمده فروشی‌ها در مناطق مختلف امارات با افزایش قیمت در کالاهای اساسی مواجه شده اند اما با این شرایط راه کارهایی را پیدا کردند فروششان کاهش پیدا نکند.

با توجه به تداوم افزایش نرخ تورم در ماه پنجم میلادی فروشگاه‌ها در حال در بکارگیری استراتژی هستند تا بتوانند مشتریان خود را حفظ کنند و این کار به دلیل رشد قیمت‌ها نسبت به دسامبر است.

نتایج مقایسه‌ای انجام‌شده توسط بازرسان از فروشگاه‌های بزرگ مواد غذایی در امارات حاکی از آن است که قیمت‌ها با نرخ‌هایی بین ۱۵ تا ۲۵ درصد طی شش ماه گذشته افزایش یافته است زیرا قیمت گوشت به طور متوسط به بیش از ۳۰ درهم در هر کیلوگرم افزایش یافته است در حالی که قیمت گوشت قبلاً حدود ۲۵ درهم بوده است.

همچنین قیمت مرغ تازه نیز رشد قیمتش به بالا ۱۶ درهم رسیده است و قیمت تخم مرغ نیز با رشد ۱۹ درهمی مواجه شده است. از طرف دیگر قیمت لبنیات و پنیر بر اساس انواع آن یک درهم افزایش داشته است در صورتیکه وزن آن تغییر پیدا نکرده است.

داده‌های مرکز آمار اماقیمت گوشت بات حاکی از آن است که شاخص کل «تورم» در این کشور روند فزاینده به خود گرفته است که علت اصلی آن نیز افزایش قیمت کالاهای اساسی است. این مرکز افزایش تورم سالانه را ناشی از افزایش ۹ گروه مخارج، مواد غذایی و آشامیدنی با ۳.۷۱ درصد، دخانیات ۰.۶۵ درصد، پوشاک و کفش ۰.۵۱ درصد، لوازم و تجهیزات خانگی ۲.۱۳ درصد، خدمات بهداشتی ۰.۴۵ درصد دانست. خدمات حمل و نقل با ۱۷.۹۵ درصد، تبلیغات و فرهنگ با ۳.۷۹ درصد، رستوران‌ها و هتل‌ها با ۱.۶۰ درصد، و ارتباطات ۰.۱۳ درصد رشد داشته است.

برناردو پیرلوئرو، در باره افزایش قیمت کالاهای اساسی در امارات گفت: افزایش قابل توجه قیمت انواع محصولات مانند ذرت، غلات، گوشت و لبنیات علل خارجی دارد که شرکت‌های داخلی در آن دخیل نیستند و خرده فروشان نیز نمی‌توانند این قیمت‌ها را کنترل کنند. اختلالات زنجیره‌ای، هزینه‌های حمل و نقل و افزایش تقاضا برای کالاها توسط مصرف کنندگان نیز بر علل خارجی تأثیر گذاشته است.

وی افزود: ما دنبال راه کارهایی هستیم تا این فشارها را کم کنیم و دنبال رصد دقیق بازار هستیم.

لوئرو ادامه داد: ما متعهد هستیم که تمام تلاش خود را برای محافظت از قدرت خرید مشتریان خود انجام دهیم، علاوه بر این تمایل خود را برای دستیابی به ارزش منحصر به فرد و استثنایی برای همه مشتریان خود از طریق هر تجربه خرید، انجام دهیم و مشتریان ما می‌توانند به محصولات با کیفیت بالا و ما اعتماد کنند. به خدمات ما برای ارائه قیمت‌های بی‌رقیب در همان زمان تکیه کنید. ما به جامعه خود کمک می‌کنیم تا با افزایش شاخص قیمت مصرف‌کننده کنار بیاید.»

همچنین فیصل النبوده، مدیر روابط عمومی شرکت تعاونی شارجه نیز بااشاره به افزایش قیمت کالاهای اساسی در امارات گفت: در ماه‌های اخیز قیمت تعدادی از کالاهای اصلی افزایش قابل توجهی پیدا کرده است به طوریکه تعاونی شارجه نیز مانند بقیه خرده فروشی‌های کشور، متأثر از اختلال در زنجیره تأمین، موج تورم جهانی و گرانی مواد اولیه بود.

وی افزود: تعاونی شارجه علاوه بر نقش اقتصادی، نقش اجتماعی بزرگی نیز دارد، زیرا به هر طریقی به دنبال کاهش بار مصرف کنندگان و خانواده‌ها در کشور است تا تمامی کالاهای اساسی با قیمت مناسب و رقابتی در دسترس باشند.

النبوده تصریح کرد: این تعاونی دارای ۴۵ شعبه در سطح امارت شارجه است و خدمات تحویل کالا به امارات دبی و عجمان را ارائه می‌دهد و امروز در طیف گسترده‌ای از کالاهای اصلی به ویژه تازه تا سقف پیشنهاد می‌کند. ۶۰ درصد مانند برنج، شکر، روغن، مواد شوینده، گوشت، لبنیات و عزیزان و همیشه به دنبال کاهش بار مصرف کننده از اثرات تورم و افزایش قیمت‌های جهانی است.

عبدالمجید الخوری، مدیر عامل شرکت تعاونی ابوظبی نیز به نوبه خود، با اشاره به اتخاذ کمپین قیمت گذاری، گفت: این انجمن به دنبال حفظ سطوح مناسب قیمت‌ها برای مواجهه با عوامل تورم و متغیرهای مرتبط با کالاها و زنجیره تأمین است. کاهش در کالاهای مختلف غذایی که مهمترین آنها کالاهایی هستند که بیشترین تغییر قیمت را دارند که کالاها هستند.

وی تصریح کرد: تخفیف‌های در نظر گرفته شده شامل تخفیف‌های بین ۱۰ تا ۲۵ درصدی بر روی انواع کالاها به ویژه گوشت قرمز، مرغ، لبنیات، برخی از لبنیات، پنیر، کالاهای مصرفی غذایی و مایحتاج خانگی است.

الخوری افزود: اشتیاق به تعدد انواع و جایگزین‌های کالایی در شعب و بازارها، عاملی کلیدی در حمایت از قیمت‌ها و یافتن جایگزینی برای مصرف کننده برای انتخاب و خرید به گونه‌ای است که متناسب با توانایی خرید باشد و بر تداوم آن تاکید کرد. تلاش برای مقابله با تغییرات فوری در حوزه کالاها و ارائه بیشترین حجم از آنها در بازار ضمن ادامه راه اندازی پیشنهادهای هفتگی برای حفظ سطوح پسند مصرف کننده.

منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
0
0
من سر در نمیارم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار