کد خبر: 1088344
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:
دلفان، به شیوع بیماری سرخک اشاره کرد و گفت: خانواده ها باید نسبت به وایسنه کردن کودکان خود در برابر این بیماری اقدام نمایند.

به گزارش جوان از لرستان، «بهرام دلفان»، امروز(24اردیبهشت)، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: سلامت جامعه یک کار فرا بخشی است و با مشارکت همه عوامل تاثیر گذار در آن تامین می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: ۲۵ درصد از سلامت جامعه در دست وزارت بهداشت است و ۷۵ درصد در اختیار عوامل تاثیر گذار در سلامت مردم است.

وی در رابطه با ویروس کرونا، عنوان کرد: در روز گذشته هیچ فوتی کرونایی گزارش نشده است و اما رعایت پروتکل های بهداشتی همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

دلفان در زمینه تهیه داروی بیماران خاص، خاطرنشان کرد:  این بیماران جهت تهیه دارو به داروخانه های دولتی در بیمارستان های شهید رحیمی و شهدای عشایر خرم آباد و در بروجرد به داروخانه امام (ره) مراجعه نمایند.

وی عنوان داشت: این بیماران اگر در تهیه دارو مشکلی داشتند می توانند به معاونت غذا و دارو مراجعه نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه به شیوع بیماری سرخک اشاره و خاطرنشان کرد: یک مورد ابتلای کودک ۶ ساله به سرخک در استان گزارش شده است.

وی با تأکید برضرورت واکسینه کردن کودکان گفت: تمام مراکز بهداشتی دانشگاه در سطح استان، آماده تزریق واکسن برای کودکانی که واکسن دریافت نکرده اند هستند.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار