کد خبر: 1088300
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
در پیامی به ولیعهد امارات متحده عربی
رییس جمهور در پیامی درگذشت شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس کشور امارات متحده عربی را به ولیعهد، دولت و ملت این کشور تسلیت گفت.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: آیت الله سید ابراهیم رئیسی در بخشی از این پیام با تسلیت درگذشت رئیس کشور امارات متحده عربی، از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران و رضوان الهی و برای شما و خاندان محترم صبر و اجر مسالت کرد.

رییس جمهور در این پیام نوشت که خبر درگذشت عالیجناب شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس کشور امارات متحده عربی موجب تاسف و تاثر گردید.

خلیفه بن زاید آل نهیان حاکم ابوظبی و رئیس دولت امارات متحده عربی روزگذشته (جمعه) درگذشت و از سوی این کشور سه روز تعطیل و ۴۰ روز عزای عمومی اعلام شده است.

خلیفه بن زاید بزرگ‌ترین فرزند «زاید بن سلطان آل نهیان» مؤسس دولت امارات و، ولی عهد او بود و پس از فوت پدرش حاکم ابوظبی شد و شورای عالی اتحاد امارات در تاریخ ۳ نوامبر ۲۰۰۴ او را به عنوان رئیس امارات انتخاب کرد.

او در سال ۱۹۴۸ در منطقه الشرقیه امارت ابوظبی به دنیا آمد و تحصیلات پایه خود را در شهر العین به پایان رساند، او دومین رئیس دولت امارات از زمان تأسیس این کشور در تاریخ ۲ دسامبر ۱۹۷۱ و شانزدهمین حاکم امارت ابوظبی است.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار