کد خبر: 1088243
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
بعد از صدور سند برای جزایر، جنگل‌ها و رودخانه‌های کشور و رونمایی از سند رسمی دریاچه زریوار مریوان با وسعت ۱۸۰ هکتار، سواحل هم دارای سند می‌شوند.

بعد از صدور سند برای جزایر، جنگل‌ها و رودخانه‌های کشور و رونمایی از سند رسمی دریاچه زریوار مریوان با وسعت ۱۸۰ هکتار، سواحل هم دارای سند می‌شوند.
حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جلسه شورای حفاظت حقوق بیت المال در سنندج با بیان اینکه دوره تحول و تعالی در قوه قضائیه از زمان آیت‌الله رئیسی شروع شد و همچنان ادامه دارد، گفت: پس از صدور سند برای جزایر، جنگل‌ها و رودخانه‌های کشور برای سنددار کردن سواحل اقدام می‌کنیم. وی افزود: معاونان قوه قضائیه در ایام ماه مبارک رمضان در ۱۵۶ مسجد تهران در جمع مردم حضور پیدا کردند و همین روند در ۲هزار مسجد سراسر کشور با حضور مسئولان واحد‌های ثبتی انجام شد. رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره با صدور سند منطقه آزاد تجاری کیش اعلام کرد: در آینده نزدیک سند مالکیت همه مناطق آزاد صادر می‌شود. بابایی خاطرنشان کرد: جزایر چهارده‌گانه با برش استان هرمزگان دارای سند شدند و همه رودخانه‌های کشور نیز دارای سند شدند. وی با اشاره به صدور سند برای دریاچه ارومیه و دریاچه زریوار افزود: در آینده نزدیک همه سواحل کشور نیز دارای سند می‌شوند و باید به سمت تثبیت مالکیت و صدور سند حرکت کنیم.
معاون قوه قضائیه تصریح کرد: اقشار مختلف مردم در حال آشنایی با سیاست‌های تعالی قوه قضائیه هستند، لذا باید وضعیت موجود زمین‌های کشاورزی حفظ و از خردشدن زمین‌ها جلوگیری شود. بابایی خاطرنشان کرد:، چون اراضی سند ندارند زمینه فساد ایجاد می‌شود و در این راستا بر این باوریم که مدیران و دستگاه‌های اجرایی که در مسیر سنددار شدن اراضی سنگ اندازی کنند با افراد سودجو همراه هستند. وی افزود: هیچ زمینی نباید بدون هویت باشد و ما باید در کردستان در بافت حاشیه‌ای و روستا‌ها سند صادر کنیم، چون با صدور سند در روند مقاوم‌سازی منازل روستایی تسریع ایجاد می‌شود. بابایی اظهار کرد: باید رفع مشکل مردم در حوزه املاک و اراضی در اولویت قرار گیرد و معتقدیم استان کردستان جزو استان‌های پیشرو در خصوص صدور اسناد اراضی کشاورزی خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار