کد خبر: 1088105
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
مدیرعامل اتحادیه مرکزی میهن توصیه‌هایی را برای دولت به منظور افزایش تولید و حفظ تعادل بازار پس از اصلاح نظام یارانه‌ها مطرح کرد.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: محمد مرادی مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداری میهن، گفت: مهمترین موضوع پس از اصلاح نظام یارانه‌ها در بین تولیدکنندگان، نحوه تأمین سرمایه در گردش آن‌ها است که با این تغییرات جدید نیاز به نقدینگی آن‌ها بیشتر خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی میهن توصیه کرد که دولت و بانک مرکزی باید به فکر تأمین نقدینگی مورد نیاز تولیدکنندگان باشند. از سوی دیگر، دولت به فکر خرید تضمینی مازاد تولید تولیدکنندگان باشد.

لزوم خرید تضمینی و اعطای مشوق صادراتی

مرادی با پیش‌بینی اینکه در ماه‌های پیش‌رو با گرم شدن هوا مصرف تخم‌مرغ کاهش می‌یابد و با مازاد تولید مواجه می‌شویم، گفت: دولت علاوه بر برنامه‌ریزی برای خرید تضمینی باید مشوق‌های صادراتی برای صادرات تعیین کند.

تامین نقدینگی برای واردات نهاده

مدیرعامل اتحادیه مرکزی میهن همچنین گفت: سیستم بانکی باید ارتباط خود را با بدنه تولید بیشتر کند. همچنین بانک‌ها ارز مورد نیاز تولیدکنندگان را به موقع تأمین کنند، به طوری که تولیدکنندگان بتوانند بخشی از نهاده مورد نیازشان را تأمین کنند.

تولید کنندگان مجبورند بهره ور شوند

مدیرعامل اتحادیه مرکزی میهن پیش‌بینی کرد که با اصلاح نظام یارانه‌ای، تولید در کشور با سرعت بیشتری به سمت بهره‌وری و افزایش تولید برود، زیرا دیگر تولید با بهره‌وری پایین برای تولیدکنندگان به صرفه نخواهد شد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار