کد خبر: 1088091
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
کره شمالی در آخرین آزمایش موشکی خود یک موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن پرتاب کرده است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: ارتش کره جنوبی بدون ارائه جزئیات بیشتری اعلام کرد که کره شمالی امروز (پنجشنبه) یک پرتابه ناشناس به سمت دریا در سواحل شرقی خود پرتاب کرده است. اما گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد که این پرتابه که به سمت دریای ژاپن شلیک شده، گمان می‌رود که یک موشک بالستیک باشد.

پرتاب این موشک، شانزدهمین آزمایش تسلیحاتی کره شمالی از اول سال جاری میلادی تاکنون بوده است و تنها ساعاتی پس از آن صورت گرفت که پیونگ یانگ به دنبال گزارش اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا وضعیت اضطراری اعلام و دستور قرنطینه همگانی صادر کرد.

روز شنبه نیز مقامات کره جنوبی اعلام کردند کره شمالی در آزمایشی موشکی یک پرتابه را احتمالاً از یک زیردریایی در نزدیکی شهر بندری «سینپو» در سواحل شرقی این کشور شلیک کرده است که به ارتفاع ۳۷ مایلی (نزدیک ۶۰ کیلومتر) رسید. این موشک تقریباً ۳۷۰ مایل (حدود ۵۹۵.۴ کیلومتر) بُرد داشت و احتمالاً جدیدترین موشک بالستیک زیردریایی کره شمالی باشد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ماه گذشته متعهد شد که پس از بن بست مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با آمریکا، تصمیم دارد زرادخانه هسته‌ای این کشور را گسترش دهد. مقامات آمریکا و کره جنوبی گفته اند اولین آزمایش هسته‌ای پیونگ یانگ از سال ۲۰۱۷ ممکن است در اوایل این ماه انجام شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار