کد خبر: 1088080
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
معاون رئیس شورای امنیت روسیه هشدار داد که تسلیح و آموزش نیرو‌های اوکراینی از سوی غرب می‌تواند خطر تبدیل شدن به یک جنگ اتمی تمام عیار را داشته باشد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه امروز (پنجشنبه) با هشدار درباره عرضه تسلیحات غرب به اوکراین و آموزش نظامیان این کشور برای نبرد با روسیه گفت که این‌گونه اقدامات خطر تبدیل شدن به یک جنگ اتمی تمام عیار را دارد.

وی سپس با اشاره به تلاش‌های غرب و رسانه‌های آن‌ها برای دامن زدن به تنش‌ها گفت که غرب با تمام قدرت تلاش دارند تا این فرضیه را ترویج دهد که روسیه در حال ارعاب جهان با قراردادن یک درگیری اتمی در دستورکار خود است.

مدودف تصریح کرد که غرب از طریق اوکراین یک جنگ نیابتی علیه روسیه به راه انداخته است و سپس درباره عواقب آن هشدار داد و گفت: «پمپاژ اوکراین از طریق کشور‌های ناتو با تسلیحات، آموزش نظامیان این کشور در زمینه استفاده از تجهیزات غرب، اعزام مزدور و برگزاری رزمایش کشور‌های عضو ناتو در نزدیکی مرز ما همگی احتمال تقابل آشکار و مستقیم ناتو و روسیه را به جای «جنگ نیابتی» افزایش می‌دهد».

معاون رئیس شورای امنیت روسیه سپس تصریح کرد: «چنین تقابلی (بین روسیه و ناتو) همیشه خطرات تبدیل شدن به یک جنگ اتمی تمام عیار را دارد و این یک سناریوی فاجعه بار برای همه است. همین؛ بنابراین به خود و دیگران دروغ نگویید. فقط باید به عواقب احتمالی اعمال خود فکر کنید».

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد و هدف آن را محافظت از افرادی عنوان کرد که برای مدت هشت سال در معرض قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف بوده‌اند و آنطور که پوتین گفته است در راستای تحقق این هدف قصد خلع سلاح و نازی زدایی اوکراین را دارد و می‌خواهد تمامی مجرمان جنگی مسئول ارتکاب جرایم خونین علیه غیرنظامیان دونباس را محاکمه کند.

در حالی آتش درگیری‌ها در اوکراین ادامه دارد که کشور‌های غربی به ویژه ایالات متحده و آمریکا با عرضه تسلیحات سنگین و تشدید تحریم‌ها علیه روسیه بیشتر به این تحریم‌ها دامن می‌زنند. آمریکا و انگلیس پیشتاز کشور‌های تحریک‌کننده اوکراین برای ادامه جنگ با روسیه هستند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار