کد خبر: 1087931
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان:
فتحی بیرانوند، گفت: در راستای اجرای طرح پوشش همگانی بیمه سلامت، ۷۶ هزار نفر از مزایای این طرح به صورت رایگان برخوردار می شوند.

به گزارش جوان از لرستان، دکتر «شاهدخت فتحی بیرانوند»، امروز(21اردیبهشت)، در جمع خبرنگاران به اجرای برنامه «پوشش همگانی بیمه سلامت» در سراسر کشور اشاره کرد و اظهارداشت: حدود ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در سه دهک پایین درآمدی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان افزود: در استان لرستان نیز در راستای اجرای طرح پوشش همگانی بیمه سلامت، ۷۶ هزار نفر از مزایای این طرح به صورت رایگان برخوردار می شوند.

وی به فرایند اجرای طرح پوشش همگانی بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: فرایند این طرح به شکلی است که افراد در سه دهک پایین درآمدی از طریق وزارت رفاه به سازمان بیمه سلامت کشور معرفی شدند و به صورت سیستمی و بدون مراجعه  این افراد مشمول پوشش بیمه‌ای سلامت به صورت رایگان قرار گرفتند که بعد از آن اطلاع رسانی به صورت پیامکی به بیمه شدگان ارسال شده است.

فتحی بیرانوند خاطرنشان کرد: بیمه شدگان در صورت مراجعه به مراکز دولتی دانشگاهی از پوشش بیمه‌ای کامل برخوردار خواهند شد، یعنی در زمان بستری فقط با پرداخت ۱۰ درصد فرانشیز تشخیصی درمانی و در صورت مراجعه به مراکز سرپایی هم با پرداخت ۳۰ درصد می توانند از این خدمات بهره مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان اظهارداشت: پیش‌بینی می‌شود ۵ درصد از افراد ساکن در استان که فاقد پوشش بیمه‌ای باشند با تدابیری که اتخاذ شده آنها را  شناسایی خواهیم کرد و امیدواریم تا پایان سال جاری همه افراد استان از پوشش بیمه‌ای برخوردار شوند.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار