کد خبر: 1087879
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به کشفیات مرزبانان از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: شاخص‌های امنیتی و کشفیات سلاح و مهمات، احشام و اقلام مورد نیاز مردم از ابتدای امسال تاکنون افزایش یافته است.

سردار احمدعلی گودرزی در بازدید از یگان‌های مرزی شهرستان خرمشهر منطقه نهرخین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با قاچاقچیان آرد و گندم برخورد خواهند کرد، افزود: با تلاش شبانه روزی مرزبانان در مرز‌های آبی و خشکی و گذرگاه‌های مرزی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا به امروز ۴ تن و ۹۱۱ کیلوگرم آرد، ۳۰ تن و ۹۵۰ کیلوگرم شکر و ۶۲ تن و ۸۵۵ لیتر روغن کشف شده است.

برخورد قاطع مرزبانان با قاچاقچیان گندم و آردوی با تأکید بر اینکه آمار کشفیات انواع کالای قاچاق در مرز‌ها مدام به مردم ارائه می‌شود و قابل دسترسی است، ادامه داد: در مواردی قاچاقچیان به دلیل اختلاف قیمت فاحش بین ایران و کشور‌های همسایه، سعی بر قاچاق کالا‌های اساسی از گذرگاه‌های رسمی کشور را دارند که مرزبانان به طور قطع با این اقدام آن‌ها برخورد می‌کنند.
فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه اطمینان می‌دهیم صادرات کالا فقط با بررسی دقیق بارنامه در مرز انجام می‌شود و سازوکار برای عبور غیرقانونی کامیون‌های حمل بار به کشور عراق فراهم نیست، تصریح کرد: متأسفانه بار و کالا‌های همراه مسافران خارجی هنگام بازگشت از طریق دستگاه‌های «ایکس ری» در پایانه‌های مرزی به شیوه‌های مناسب به صورت دقیق بررسی نمی‌شود و مسئولان گمرک و پایانه‌های مرزی باید پاسخگوی تخلفات قانونی در این زمینه باشند.
سردار احمدعلی گودرزی با اشاره به اینکه وظیفه خود می‌دانیم که دولت را در مبارزه با قاچاق ارزاق عمومی و کالا‌های اساسی کشور پشتیبانی کنیم، گفت: وظیفه مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران دفاع از هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز آبی و خشکی مرز‌های کشور است و مرزبانان بر نقطه به نقطه مرز‌ها سیطره اطلاعاتی دارند.
وی افزود: در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در راستای تقویت امنیت نوار مرزی کشور انجام شده است و وزیر محترم کشور و ستاد کل نیرو‌های مسلح و دولت در حال پشتیبانی هستند تا بتوانیم این مهم را به سرانجام برسانیم و در مدت زمان چهار ساله انسداد مرز‌ها را به حد قابل انتظار برسانیم.
فرمانده مرزبانی ناجا گفت: امروز با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار (ع) وضعیت مرز‌های ما با وجود مرزبانان و مرزنشینان غیور ما که تلاش ارزنده‌ای دارند، امنیت پایدار و توسعه یافته و امنیت همه جانبه در مرز‌های جنوبی، غرب و شرق و شمال کشور حاکم است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار