کد خبر: 1087290
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
نماینده اهر در خانه ملت گفت: از ردیف اعتباری بودجه امسال ۵۸ میلیارد تومان برای بهره برداری و زیربار ترافیک رفتن بزرگراه تبریز - اهر در نظر گرفته شده است.

 احمد محرم زاده در نشست خبری گفت: در سال گذشته تنها هفت کیلومتر از بزرگراه اهر-تبریز به خاطر خاکریزی و حجم بالای عملیات باقیمانده بود که باپیگیری‌های زیاد این هفت کیلومتر که خطرناکترین قسمت مسیر نیز بود، به پایان رسید و هم اکنون تنها پل‌های زیرگذر و روگذر در سه راهی هریس، ۳.۵ کیلومتری گویجه بئل و کمربند جنوبی اهر که به این پروژه اضافه شده است، باقی مانده است.

وی ضمن گلایه‌ از کندی عملیات ساخت زیرگذر مقابل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر نیز افزود: با پیگیری‌های انجام شده برای تسریع در عملیات ساخت و بهره برداری از این زیرگذر امیدواریم تا آخر مرداد ماه امسال این پروژه به اتمام برسد. 

محرم زاده همچنین با اشاره به انجام عملیات اجرایی بزرگراه اهر-مشگین شهر توسط قرارگاه خاتم الانبیا(ص) افزود: با پیگیری‌هایی که با وزیر و مسئولان ارشد کشوری و استانی در این زمینه انجام شد، به میزان ۶۸۰ میلیارد ریال از بودجه امسال برای تکمیل این بزرگراه تخصیص یافت که عملیات اجرایی این بزرگراه به خوبی در حال اجرا است و تا پنج ماهه اول امسال آسفالت ۶ کیلومتر از این مسیر انجام و در ادامه نیز عملیات خاک برداری، سنگبرداری و حفر یک تونل از دو تونل ابلاغ شده به طول ۵۰۰ متر آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به بهسازی و آسفالت ۸۳ کیلومتر از راه‌های روستایی در دو سال اخیر افزود: در صورت اتمام این ۸۳ کیلومتر، ۸۸ درصد روستاهای اهر از راه آسفالت برخوردار خواهند بود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، وجود معادن در منطقه را ظرفیت مناسب برای ایجاد اشتغال، تولید، اقتصاد پایدار، توسعه و پیشرفت برشمرد و یادآور شد: معادن فعال منطقه در کنار فعالیت، ایجاد اشتغال و سرمایه باید مسیر روستاهایی که ماشین آلات سنگین آنها عبور می‌کنند و باعث از بین رفتن آسفالت و جاده‌ها نسبت به بهسازی و آسفالت این مسیرها هزینه و اقدام کنند.

وی از اختصاص سهمیه ۸۶۰۰ واحد مسکن برای شهرستان اهر نیز خبر داد و گفت: تاکنون احداث ۵۰۰ واحد از این مساکن در این شهرستان آغاز شده است و امیدواریم تا پایان چهارسال ساخت این ۸۶۰۰ واحد مسکن تکمیل و به متقاضیان واجد شرایط تحویل داده شود.

محرم زاده همچنین از ایجاد دانشکده مامایی و پرستاری بعد از سالها وقفه در شهرستان اهر خبر داد و گفت: با ایجاد این دانشکده زمینه‌ تحصیل علاقه‌مندان به این رشته‌ها در این شهرستان فراهم خواهد شد.

وی از افزایش تخت‌های بیمارستانی در بیمارستان باقرالعلوم(ع) شهرستان اهر نیز خبر داد و افزود: با توجه به ۱۶۳ تختخوابی بود این بیمارستان امسال توانستیم تعداد ۶۲ تخت دیگر در بخش‌های مختلف این بیمارستان اضافه کنیم و این بیمارستان را به ۲۲۵ تختخوابی ارتقاء دهیم. 

محرم زاده گفت: با پیگیری‌های چند ساله در خصوص دستگاه (ام آر آی) و نصب و راه اندازی این دستگاه در بیمارستان باقرالعلوم بالاخره مراحل خرید، نصب و راه اندازی این دستگاه در چند روز گذشته به پایان رسید .

نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: متاسفانه در حال حاضر فضای اورژانس شهرستان اهر در بیمارستان باقرالعلوم(ع) جوابگوی بیماران فوری، اورژانسی، تصادفی و... نبوده و طی موافقت اصولی که برای توسعه یا ایجاد فضای جدید انجام شده است، به زودی شاهد توسعه و تجهیز این مرکز اورژانسی شهرستان خواهیم بود.

وی از ایجاد پلی کلینیک(کلینیک شبانه روزی) با تجهیزات کامل پزشکی در شهرستان اهر برای استفاده بیماران و افراد تحت پوشش تامین اجتماعی خبر داد و گفت: در دیداری که با مدیرکل هلال احمر استان داشتیم، مقرر شد قسمتی از بیمارستان قدیم اهر به مرکز ارائه‌ خدمات درمانی و بهداشتی اختصاص یابد و خوشبختانه طبق موافق انجام شده در ۶ ماهه اول سال اقدامات این کار انجام و خدمات طبق تعرفه دولتی در این مکان انجام خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر