کد خبر: 1087284
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
ضرغامی:
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تقویت و توسعه بوم‌گردی در کنار توزیع منطقی سفر از سیاست‌های محوری این وزارتخانه است و به هر واحدی که حداقل‌ها را داشته باشد، مجوز فعالیت می‌دهیم.

عزت‌الله ضرغامی  اظهار داشت: اخیر نیز امکان اعطای تسهیلات از محل تبصره ۱۸ برای راه‌اندازی واحدهای بوم‌گردی فراهم شده که سقف آن به نیاز افراد وابسته است.

وی با تاکید بر اینکه بوم‌گردی نیاز زیادی به امکانات ندارد، اظهار داشت: در مناطق محرومی چون ملکان نیز باید تلاش شود تا عقب‌ماندگی‌ها جبران شود و می‌توان در برخی از مناطق شهرستان واحدهای بوم‌گردی ایجاد کرد.

وی در مورد اعتبار مورد نیاز برای مرمت قلعه بختک ملکان هم بیان کرد: ما ۳۵ هزار بنای تاریخی داریم و کل اعتبارات این حوزه در سال گذشته ۲۴۰ میلیارد تومان بود اما امسال با کمک نمایندگان تغییر خوبی ایجاد شد.

به گفته وی با اعتبار سال گذشته روزانه برای هر پروژه مرمت بناهای تاریخی فقط ۳۰ هزار تومان سرانه اختصاص می‌یافت اما امسال با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی بودجه تملک دارایی وزارت میراث فرهنگی ۷۸ درصد افزایش یافت.

وی اضافه کرد: سفرهای استانی رئیس‌جمهوری هم امکان خوبی برای جذب اعتبار است و از آنجایی که آذربایجان‌شرقی هم در برنامه سفر قرار دارد، می‌توان برای برخی از بناهای تاریخی از محل اعتبارت سفر منابع مالی تامین کرد.

ضرغامی بیان کرد: بعد از کنترل حدودی کرونا با سونامی سفر مواجه هستیم و طرح‌هایی برای توزیع منطقی سفر در سطح کشور داریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر