کد خبر: 1086810
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
وزارت خارجه انگلیس با انتشار بیانیه ای، ضمن متهم کردن روسیه به انتشار نادرست اطلاعات درباره جنگ اوکراین از مقابله با این روند خبر داده است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: وزارت خارجه انگلیس روز یکشنبه روسیه را به انتشار اطلاعات نادرست درباره جنگ اوکراین در شبکه‌های اجتماعی متهم کرد.

در بیانیه‌ای که وزارت خارجه انگلیس برای انتقاد از روسیه منتشر کرده، آمده است: تحقیقات نشان می‌دهد که چگونه کمپین اطلاعات نادرست کرملین برای دستکاری افکار عمومی بین المللی در مورد حمله روسیه به اوکراین، افزایش حمایت از آن و جذب هواداران جدید طراحی شده است.

بیانیه وزارت خارجه انگلیس همچنین می‌افزاید: «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم کرملین و مزارع ربات‌های مجازی آن با دروغ‌های خود در مورد جنگ غیرقانونی پوتین به فضا‌های آنلاین ما حمله کنند. دولت انگلیس به شرکای بین‌المللی خود هم هشدار داده است و به همکاری نزدیک با متحدان و بستر‌های رسانه‌ای برای تضعیف عملیات اطلاعاتی روسیه ادامه خواهد داد.»

انتقاد انگلیس از روس‌ها در حالی صورت گرفته که پیشتر نیز «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفته بود که انتشار اطلاعات گمراه کننده و نادرست توسط کشور‌های غربی درباره عملیات نظامی روسیه در اوکراین، یک اقدام تحریک‌آمیز عامدانه است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار