کد خبر: 1086584
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰

اعضای یک شبکه سرقت خودرو که متهم هستند، یکی از رانندگان را به قتل رسانده و چند نفر را تا پرتگاه مرگ کشانده‌اند سرانجام بازداشت شدند.
به گزارش جوان، اواخر اسفند پارسال بود که به مأموران پلیس تهران خبر رسید، مرد ۵۶‌ساله‌ای به نام رحمان به طرز مرموزی ناپدید شده‌است. همسر رحمان گفت: «شوهرم با خودروی پرایدش مسافرکشی می‌کرد و هر روز از خانه بیرون می‌رفت و شب به خانه برمی‌گشت، اما شب قبل به خانه نیامد و تلفن همراهش خاموش است و الان احتمال می‌دهم برای او اتفاقی رخ داده‌باشد.» با شکایت زن میانسال تیمی از مأموران اداره‌چهارم پلیس‌آگاهی به دستور بازپر جنایی وارد عمل شدند، اما در تحقیقات هیچ ردی از مرد گمشده و خودرواش پیدا نکردند.
کشف جسد
در حالی که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت در تعطیلات نوروز مأموران پلیس تهران با خبر شدند، مرد چوپانی در بیابان‌های زرندیه جاده ساوه جسد مردی ناشناسی را پیدا کرده‌است که نشانی‌های آن با مرد گمشده مطابقت دارد. بدین ترتیب جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و خانواده رحمان هم جسد را شناسایی کردند. بررسی‌ها حکایت از آن داشت، رحمان هنگام سرقت خودرواش از سوی فرد یا افرادی به قتل رسیده و جسدش در آن مکان رها شده‌است. از سوی دیگر پزشکی قانونی هم علت اصلی مرگ رحمان را مسمومیت با نسکافه مسموم اعلام کرد. بدین ترتیب پرونده روی میز قاضی محمد‌جواد‌شفیعی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران قرار گرفت.
سرقت‌های سریالی
همزمان با ادامه تحقیقات مأموران پلیس با چند شکایت مشابه درباره سرقت خودرو چند مرد مسافرکش روبه‌رو شدند. در سرقت‌های سریالی سه‌نفر از رانندگان به کما رفته‌بودند که دو نفر از مرگ نجات پیدا کرده و یک‌نفر هم هنوز در کما با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند. یکی از شاکیان گفت: «در نزدیکی بیمارستانی دو مرد خودرو مرا برای بردن بیمارشان به خانه کرایه کردند. در میانه راه آن‌ها به من شیر موز تعارف کردند و من هم خوردم و دیگر چیزی نفهمیدم تا اینکه روی تخت بیمارستان به هوش آمدم.»
آگهی فروش خودرو
پس از این مأموران تحقیقات را برای شناسایی سارقان ادامه دادند تا اینکه چند روز قبل یکی از شاکیان به اداره پلیس رفت و گفت سارقان خودروی تیبای او را در سایت اینترنتی برای فروش‌آگهی داده‌اند. بدین ترتیب مأموران در یک قرار ساختگی دو نفر از متهمان را دستگیر کردند و دو متهم در بازجویی‌ها با اعتراف به سرقت‌های سریالی چهار همدست دیگر خود را به مأموران پلیس معرفی کردند. بدین ترتیب متهمان که بین ۳۰ تا ۴۰ سن دارند، دستگیر شدند.
اعتراف
سردسته باند که پسر ۳۰‌ساله‌ای است، گفت: «ما شش نفر وقتی از شهرستان به تهران آمدیم در خانه قدیمی هر کدام از ما اتاقی اجاره کردیم. مدتی قبل صاحبخانه مبلغ یک‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان به اجاره هر اتاق اضافه کرد و ما هم که پولی نداشتیم، تصمیم به سرقت گرفتیم. معمولاً یکی از ما نقش بیمار را بازی می‌کرد و دو نفر ما هم خودرو را کنار بیمارستان کرایه می‌کردیم و سه‌نفر دیگر هم ما را اسکورت می‌کردند. در میانه راه با آبمیوه مسموم راننده را بی هوش می‌کردیم، اما قصد قتل نداشتیم. راننده وقتی بی‌هوش می‌شد سه همدست ما پیکرنیمه جان او را در منطقه‌ای رها می‌کردند و بعد هم با جعل سند خودرو را به قیمت پایینی می‌فروختیم.» متهمان در بازجویی‌ها به شش سرقت اعتراف کردند و تحقیقات از آن‌ها ادامه دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار