کد خبر: 1086265
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
مشاور کاخ سفید در امور کرونا اعلام کرد که همه‌گیری ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به پایان رسیده است.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «آنتونی فائوچی» مشاور کاخ سفید در امور مربوط به مقابله با «کووید-۱۹»، در مصاحبه با شبکه «پی بی اس» با استناد به کاهش ابتلا‌های روزانه به کرونا و موارد بستری مرتبط با این ویروس گفت که «مرحله همه‌گیری» شیوع کرونا در نهایت در ایالات متحده آمریکا به پایان رسیده است، اما در ادامه هشدار داد که این بحران هنوز تمام نشده است.

فائوچی با ابراز خوشبینی درباره پایان همه‌گیری کرونا در آمریکا گفت: «ما در حال حاضر قطعاً در این کشور از مرحله همه‌گیری خارج شده‌ایم. بعبارت دیگر، ما دیگر ۹۰۰ هزار مورد ابتلا در روز و ده‌ها و ده‌ها و ده‌ها هزار موارد بستری و هزاران مورد فوتی نداریم. ما هم‌اکنون در سطح پایینی (از بیماری کرونا) قرار داریم».

مشاور کاخ سفید علی‌رغم آنکه تصریح کرد که همه‌گیری کرونا در آمریکا به پایان رسیده، ادامه داد، با این وجود، «ما این ویروس را ریشه‌کن نکرده‌ایم، اما ممکن است بتوان از طریق واکسیناسیون‌های متناوب، موارد ابتلا را در سطح «بسیار پایین» نگه داشت».

فائوچی در خصوص فاصله واکسیناسیون‌ها برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ادامه داد: «می‌تواند هرسال یا طولانی‌تر باشد تا این سطح را پایین نگه داریم، اما در حال حاضر ما در مرحله همه‌گیری این بیماری در این کشور قرار نداریم».

مشاور کاخ سفید در امور کرونا افزود، همه گیر به معنای یک عفونت گسترده در سراسر جهان است که به سرعت در بین مردم گسترش می‌یابد.

طبق این گزارش، علیرغم ارزیابی مثبت فائوچی از شیوع کرونا در ایالات متحده در مصاحبه با شبکه «پی بی اس»، ماه گذشته فائوچی هشدار داد که گونه‌های جدید ویروس کرونا که در حال ظهور در آمریکا است، می‌تواند مقام‌های این کشور را وادار کند که محدودیت‌های مرتبط با شیوع کرونا همچون قوانین قرنطینه را مجدداً در آمریکا وضع کنند.

وی سپس در خصوص وضعیت شیوع کرونا در آمریکا گفت: «آمریکایی‌ها نمی‌توانند به سادگی بگویند که ما کارمان تمام شد. ما ادامه می‌دهیم».

فائوچی روز گذشته در مصاحبه‌ای جداگانه با خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس گفت که وضعیت ایالات متحده از نظر شیوع کرونا «بسیار بسیار بهتر از سال قبل است» و مشاور کووید در روز چهارشنبه در اظهارات جداگانه‌ای برای آسوشیتدپرس گفت که وضعیت ایالات متحده «بسیار بسیار بهتر» از سال گذشته است و علیرغم افزایش موارد ابتلا به این بیماری در زمستان گذشته، «اکنون موارد ابتلا به شدت کاهش یافته و در حال انتقال به یک مرحله بسیار کنترل شده هستیم.»

با این حال، او اصرار داشت که نباید همه چیز را به حال خود رها کرد و از مقامات بهداشتی خواست که مراقب «گونه دیگری که می‌تواند منجر به افزایش احتمالی دیگری شود»، باشند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، موارد ابتلا به کرونا، بستری و موارد فوتی مرتبط با کرونا طی ماه‌های اخیر و با شیوع «اُمیکرون» در جهان کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش، حدود دو سوم از افراد واجد شرایط در آمریکا هم‌اکنون واکسینه شده‌اند و در مقایسه با مراحل اولیه همه‌یری کرونا، درمان‌های مؤثری از جمله آنتی بادی‌های مونوکلونال، پلاسمای نقاهت و درمان‌های ضد ویروسی در دسترس است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار