کد خبر: 1086105
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
سرمربی تیم ملی فوتسال زنان در مورد برنامه‌های آماده‌سازی تیم و حواشی مختلفی که در ماه‌های گذشته پشت سر گذاشت، صحبت کرد.
لیگ برتر فوتسال زنان با قهرمانی پیکان به پایان رسید و انتظار بر این است که اردو‌های ملی آغاز شود تا تیم ملی جهت شرکت در جام ملت‌های آسیا آمادگی لازم را کسب کند. تیم ایران که از قهرمانی در سال ۹۷ برنامه منظمی نداشته و در مقاطع مختلف تعطیل بوده، نیاز به برنامه منسجمی دارد تا بتواند مدعی ظاهر شود و از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. البته شهره موسوی نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال که درگیر مسائل قضایی خود شده، تیم ملی را در وضعیتی نامشخص قرار داده و به نظر می‌رسد کمیته فوتسال باید در غیاب موسوی نسبت به برنامه‌های تیم ملی زنان اقدامات لازم را انجام بدهد.

فروزان سلیمانی، سرمربی تیم ملی فوتسال زنان در گفتگو با ایسنا به برنامه‌های تیم ملی برای آماده‌سازی جهت شرکت در جام ملت‌های آسیا اشاره و بیان کرد: برنامه‌هایم را قبل از اتمام لیگ به کمیته زنان دادم و قرار شد اردو‌هایی را داشته باشیم. البته منوط به برگزاری جلسه هماهنگی با نایب رئیس زنان است. از طرفی هنوز هیچ نامه‌ای از AFC در مورد زمان برگزاری جام ملت‌ها دریافت نکرده‌ایم. تورنمنت خارجی خاصی هم نداریم و تورنمنت روسیه هم کنسل شد.

نمی‌توان مشکلات را کتمان کرد

او در مورد اینکه فدراسیون وضعیت تیم ملی را مشخص نمی‌کند و مدت زمان زیادی است که اردوی منسجمی نداشته، گفت: اگر قرار بر ارائه برنامه است باید برنامه مسابقات آتی هم مشخص باشد. بحث حمایت یا عدم حمایت نیست. البته مشکلاتی وجود دارد و نمی‌توان این را کتمان کرد، اما چنین فضایی نیست که در رسانه‌ها اسم مربیان مختلفی را مطرح می‌کنند.

سلیمانی در این مورد افزود: برخی در مورد انتخاب نفرات تیم ملی صحبت می‌کنند که اصلا درست نیست. هدف حضور مقتدرانه در جام ملت‌های آسیا است و این بحث‌ها دردی را درمان نمی‌کند. ما تاریخ شروع اردو‌ها را ه داده‌ایم، اما نامه‌ای از AFC نیامده است. زمان شروع اردو‌ها را بعد از ماه رمضان تعیین کرده‌ام، اما منوط به برگزاری جلسه با نایب رئیس زنان فدراسیون است.

او در پاسخ به این سوال که از آنجایی که وضعیت نایب رئیس فدراسیون با توجه به مسائل قضایی مشخص نیست، تکلیف جلسه هماهنگی و آغاز اردو‌ها چه می‌شود، بیان کرد: من درخواست برگزاری اردو‌ها را داده‌ام و قرار بود جلسه‌ای برگزار شود، اما به دلیل مسائلی که گفتید به تعویق افتاده است. اینکه راهکاری در این زمینه دارند یا نه را باید فدراسیون پاسخ بدهد.

برای مربیگری ملی صبر کنند تا آب‌دیده شوند

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه شنیده شده قراردادش تا پایان بازی با روسیه بود، گفت: حکم من از دل هیات رئیسه بیرون آمده و اینگونه نیست که یک نفر را سرمربی کنند و بگویند دو روز بعد نیستی. چیز‌هایی که عنوان می‌شود صحت ندارد. قرار بود من و خانم بابایی بعد از لیگ برنامه‌ای بدهیم و کارمان را شروع کنیم. این حرف‌ها گمانه‌زنی برخی از رسانه‌ها و دوستان است. امیدوارم جو خوبی حاکم شود، چون هدف همه ما دفاع از عنوان قهرمانی است. باید همه در یک راستا حرکت کنیم و برخی که دوست دارند در تیم ملی باشند باید اجازه بدهند تا تجربه بیشتری کسب کنند و آب‌دیده‌تر شوند.

به حاشیه‌های تیم ملی دامن نزنیم

او در مورد شرایط تیم ملی در اردوی پیش از بازی با روسیه که مورد انتقاد قرار گرفته بود، بیان کرد: شرایط به نحوی بود که ما فقط ۸، ۹ بازیکن از نفرات دعوت شده و یک دروازه‌بان داشتیم. دعوت هم که می‌کردیم، می‌گفتند تیم‌شان مسابقه حساس دارد و باشگاه اجازه نمی‌دهد. بر خلاف تیم ما روسیه خیلی کامل آمده بود و سرحال بود.

سلیمانی در پاسخ به این سوال که چرا در آن شرایط اعتراضی نداشتید و موضوع را رسانه‌ای نکردید، گفت: از کجا می‌دانید اعتراض نکردیم. ما بر حسب وظیفه‌ای که داریم باید مدیریت کنیم و به حاشیه‌های تیم دامن نزنیم. البته به معنی این نیست که نباید چیزی بگوییم و رسانه‌ای کنیم، اما با خانم موسوی، دبیرکل فدراسیون و یکی از اعضای هیات رئیسه صحبت کردم و شرایط را گفتم. نظرشان این بود که، چون این برنامه از قبل هماهنگ شده است و از نظر ملی درست نیست پروتکل بین ایران و روسیه را بهم بزنیم، بازی باید برگزار شود. گفتم اگر قرار بر حس ملی‌گرایی است که باید با اقتدار مقابل یک تیم قرار بگیریم، اما ما شرایط برگزاری مسابقه را نداریم.

او در این مورد افزود: در نهایت بازی برگزارشد و بازیکنان با تمام وجودشان برای نام ایران تلاش کردند. بزرگترین حسن مسابقه این بود که بازیکنان در شرایطی بسیار سخت کار کردند و تجربه بسیار خوبی مخصوصا برای بازیکنان کم تجربه بود. به هر حال گذشت، اما این شیوه که هر بار تیم ملی فوتسال را یک هفته قبل از مسابقه جمع و مقابل تیم‌های قدرتمند بازی کنیم، به صلاح نیست. امیدوارم برنامه درستی برای مسابقات سنگین داشته باشیم.

شیوه برگزاری لیگ را تغییر دهید

سلیمانی از شیوه برگزاری لیگ هم انتقاد کرد و گفت: برگزاری لیگ به این شکل جالب نیست. امسال مسابقات یکی از گروه‌ها سخت و گروه دیگر راحت بود. تیم‌هایی که در گروه راحت بودند، آسیب دیدند، چون رقابت در مسابقات سنگین را تجربه نکردند و این باعث شد در مرحله آخر ضربه بخورند و به مراحل بالاتر نرسند. مسابقات باید در یک گروه و به صورت رفت و برگشت برگزار شود.

او در مورد برگزاری فینال به شکل رفت و برگشتی هم گفت: اینگونه اصلا جذابیتی ندارد. فینال باید به صورت تک مسابقه و در زمینی بی‌طرف برگزار شود. از طرفی با پلی‌آف هم مخالف هستم. پیشنهاد من این است که مسابقات در یک گروه برگزار شود و اگر در امتیازات برابر شدند و تفاضل گل تعیین کننده قهرمان شد، در آن صورت یک مسابقه بین دو تیم اول برگزار کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار