کد خبر: 1085832
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
معاون حج و عمره مرکز پزشکی هلال احمر با بیان اینکه حدود ۴۰ هزار زائر ایرانی به حج تمتع اعزام می‌شوند، گفت:ممنوعیت اعزام برای افراد بالای ۶۵ در نظر گرفته شده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: طاهر درودی، معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر درپاسخ به این پرسش که «شرائط اعزام زائران خانه خدا در سال جاری چگونه است؟»، اظهار داشت: با توجه به اعلام دولت سعودی، ممنوعیت اعزام برای افراد بالای ۶۵ در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دو سالی است که مراسم حج برگزار نشده و شرایط خاص است؛ خوشبختانه تعداد قابل توجه‌ای از مردم واکسینه شدند و یکی از الزامات سعودی نیز تزریق ۲ دز واکسن کروناست.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: همکاران، موقع معاینه زائرین امسال قاعدتا سختگیری بیشتری خواهند داشت؛ به خصوص برای افراد دارای بیماری‌های قلبی، ریوی و زمینه‌ای؛ در نتیجه تلاش داریم افراد دارای مشکل کمتر به مراسم حج اعزام شوند.

درودی درباره «تعداد پزشکان اعزامی به حج امسال»، افزود:‌با توجه به اینکه حدود ۴۰ هزار زائر ایرانی در حج امسال حضور خواهند داشت، قاعدتا تعداد اعضای تیم پزشکی اعزامی نسبت به سال‌های قبل کمتر خواهد بود و منتظریم دستورالعمل‌های دیگر سعودی برای ترکیب بیمارستانی و تعدا اعزام به دست ما برسد.

وی درباره اینکه «آیا افراد زیر ۶۵ بیمار دارای بیمار زمینه‌ای محدودیت‌هایی خواهند داشت؟» ابراز کرد:برای کسانی که بیماری زمینه‌ای شدید دارند محدودیت‌هایی قائل خواهیم شد و برای افرادی که کنترل شده و خفیف دارند مشکلی نخواهد بود.

درودی گفت: با توجه به دستورالعمل اخیر سعودی، عمده واکسن‌های داخلی که استفاده شدند قابل قبول خواهد بود و لیست رسمی آن را این هفته اعلام می‌کنیم.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اضافه کرد: شیوه نامه‌های بهداشتی را هر سال داشتیم و امسال با توجه به شرائط کرونایی محدودیت‌ها شدید‌تر خواهد بود.

وی تصریح کرد:‌بر اساس اعلام عربستان حدود یک میلیون حج گذار خواهند بود که ۱۵۰ هزار نفر برای سعودی در نظر گرفته شده و ۸۵۰ هزار نفر هم برای زائران سایر کشور‌ها در نظر گفته شده است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار