کد خبر: 1085545
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
به دنبال یورش صبح امروز نظامیان رژیم صهیونیستی به صحن های مسجدالاقصی و شلیک گلوله های پلاستیکی به سمت فلسطینیان، ۴۳ نفر به شدت مجروح شدند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: رسانه‌های فلسطینی، صبح امروز (جمعه)، خبر دادند که نظامیان رژیم صهیونیستی برای چندمین بار با فلسطینیان در مسجد الاقصی درگیر شده‌اند.

طبق گزارش منابع خبری، نیرو‌های تل‌آویو به سمت فلسطینیان حاضر در صحن مسجد الاقصی گلوله پلاستیکی شلیک کرده‌اند.

هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای حال دو فلسطینی را وخیم اعلام کرد و خبر داد که ۲۷ نفر مجروح شده‌اند و یازده نفر از آن‌ها به بیمارستان انتقال داده شده‌اند. با این حال، پزشکان و نیرو‌های امدادی مستقر در مسجد الاقصی از جراحت ۴۳ فلسطینی خبر داده‌اند.

پایگاه «عرب۴۸» در این خصوص خبر داد که نیرو‌های تل‌آویو تمام ورودی‌های مسجد الاقصی را بسته‌اند و به نمازگزاران اجازه ورود به صحن مسجد را نمی‌دهند. بر اساس این گزارش، پس از شلیک بمب صوتی و گلوله‌های پلاستیکی به سمت فلسطینیان، جوانان حاضر در محل با سنگ به آن‌ها پاسخ داده‌اند.

خبرگزاری فلسطینی «شهاب» نیز گزارش داد که هزاران شهروند فلسطینی برای بر پایی نماز جمعه از طریق «باب العامود» در حال رفتن به مسجد الاقصی هستند.
 
تعداد بازدید : 8
 
تعداد بازدید : 8
 
تعداد بازدید : 9

عقب نشینی نظامیان اشغالگر از مسجدالاقصی

نظامیان رژیم صهیونسیتی صبح امروز جمعه پس از پنج ساعت حمله که منجر به زخمی شدن بیش از 31 فلسطینی شد، از محوطه های مسجدالاقصی عقب نشینی کردند.

جوانان فلسطینی در حال تمیز کردن  محوطه مسجد الاقصی و آماده شدن برای نماز جمعه پس از عقب‌نشینی اشغالگران اسرائیلی هستند.

آماده‌باش پلیس رژیم صهیونیستی در قدس از ترس تشدید درگیری‌ها

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پلیس این رژیم از ترس تشدید درگیری‌ها در قدس در جریان برگزاری نماز جمعه در مسجد الاقصی، به حالت آماده‌باش درآمده و شمار بیشتری از نیروهای خود را در این شهر مستقر کرده است.

این شبکه افزود که پلیس به نیروهای خود در شهرهای ام الفحم، الناصره و منطقه وادی عاره نیز از ترس وقوع درگیری با فلسطینیان اعلام آماده‌باش کرده است.

صهیونیست‌ها به دنبال سرپوش گذاشتن بر جنایت خود در الاقصی

شیخ خضر عدنان از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز جمعه تاکید کرد که حمله به مسجدالاقصی هرگز اراده جوانان قدس و نگاهبانان مسجدالاقصی را درهم نخواهد شکست.

شیخ عدنان اعلام کرد: اشغالگران در مقابل دیدگان رژیم‌هایی که خودشان را به شیطان فروخته‌اند و در آغوش صهیونیستها و آمریکا هستند به هتاکی به مسجدالاقصی ادامه می دهند.

وی افزود: اشغالگران به طور عمدی، خبرنگاران را هدف قرار می دهند تا جنایاتش در صحن‌های مسجدالاقصی مخابره نکنند.

عدنان گفت که تکرار حملات اشغالگران به مسجدالاقصی، درست بودن مقاومت را اثبات می‌کند و حق ملت ماست که حامی مسجدالاقصی باشد.

واکنش انجمن رسانه‌ای فلسطین به حمله صهیونیست‌ها علیه خبرنگاران

انجمن رسانه‌ای فلسطین امروز جمعه، از حمله نظامیان صهیونیست علیه خبرنگارانی که حوادث مسجدالاقصی را پوشش می‌دهند به شدت انتقاد کرد.

در بیانیه این انجمن آمده است: حمله به خبرنگارانی که در حال پوشش حملات شهرک نشینان و پلیس اشغالگران به نگاهبانان مسجدالاقصی بودند، به زخمی شدن شماری از خبرنگاران منجر شد.

آخرین حمله به زخمی شدن علی یاسین از ناحیه گردن منجر شد و دیگر خبرنگاران هم هدف گلوله های پلاستیکی قرار گرفتند.

هدف اشغالگران از حمله به خبرنگاران که عمدی انجام می شود با هدف بازداشتن آنها از نقششان در فاش کردن جنایات اشغالگران و هتاکی مکرر به مسجدالاقصی و تعدی به اعتکاف کنندگان، از سوی آنهاست.

این انجمن فلسطینی از نهادهای حقوقی بین المللی خواست که اشغالگران را مورد بازخواست قرار دهند و این اقدامات آنها را متوقف سازند.

ناکامی رژیم صهیونیستی در اجرای طرح‌ها

خطیب مسجد الاقصی تاکید کرد که دشمن صهیونیستی به رغم حملات و تجاوزات علیه ساکنان قدس، در پیشبرد و اجرای طرح‌های خود ناکام ماند و نتوانست خواسته‌های گروهک‌های تندرو یهودی در رابطه با قربانی کردن در مسجد الاقصی را برآورده کند.

«شیخ عکرمه صبری» تاکید کرد که 5 روز سیاه به پایان رسید و به یاری خداوند اعتکاف در مسجد الاقصی را آغاز خواهیم کرد و در 10 روز پایانی ماه مبارک رمضان، هیچ غیرمسلمانی نباید وارد این مسجد مبارک شود.

شیخ صبری با اشاره به اینکه هیچ کدام از صهیونیست‌ها به تنهایی و بدون همراهی نیروهای امنیتی جرات تعرض به مسجد الاقصی را ندارند، تصریح کرد که باید مراقب نیرنگ و توطئه‌های اشغالگران باشیم.

شهادت جوان فلسطینی در «جنین»

در همین ارتباط گزارش شده که «لطفی لبدی» جوان فلسطینی که در درگیری‌های هفته گذشته با اشغالگران اسرائیلی در شهرک «یامون» در غرب جنین به ضرب گلوله زخمی شده بود، بامداد امروز جمعه بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان تخصصی سینا در شهر جنین به شهادت رسیده است.

گفتنی است که درگیری‌ها میان نظامیان رژیم صهیونیستی و شهروندان فلسطینی از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده و در روز‌های گذشته و همزمان با آغاز عید موسوم به پسح در اراضی اشغالی و به‌ویژه مسجد الاقصی تشدید شده است.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار