کد خبر: 1085258
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
در شرایطی که حملات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و کرانه باختری افزایش یافته و رژیم‌های عربی ظاهراً این جنایت‌ها را محکوم می‌کنند، مجتهد افشاگر مطرح عربستان سعودی دیروز در صفحه توئیتر خود نوشت، حوادث مسجدالاقصی با هماهنگی تل‌آویو با برخی کشور‌های عربی در حال انجام است.

در شرایطی که حملات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و کرانه باختری افزایش یافته و رژیم‌های عربی ظاهراً این جنایت‌ها را محکوم می‌کنند، مجتهد افشاگر مطرح عربستان سعودی دیروز در صفحه توئیتر خود نوشت، حوادث مسجدالاقصی با هماهنگی تل‌آویو با برخی کشور‌های عربی در حال انجام است.

با عادی‌سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی و گسترش روابط دوطرف، هر روز ابعاد جدیدی از این روابط برملا می‌شود. در حالی که فلسطینی‌ها به حمایت‌های همه‌جانبه رژیم‌های عربی از قدس چشم دوخته‌اند، سران سازشکار عرب مناسبات خود را با صهیونیست‌ها روز به روز تقویت می‌کنند. مجتهد افشاگر و فعال فضای مجازی عربستانی از نقش برخی کشور‌های عربی در حوادث اخیر مسجدالاقصی خبر داد.
به گزارش شبکه العالم، وی روز دو شنبه در توئیتر نوشت: «به گفته برخی منابع حاشیه خلیج فارس، سعودی، فلسطینی و اردنی، حوادث مسجدالاقصی پس از هماهنگی قبلی بین اسرائیل و چند کشور عربی از جمله اردن و مصر و حمایت‌های امارات، عربستان، تشکیلات خودگردان فلسطین و چند کشور عربی در حال رخ دادن است و امریکا کشور‌های عربی را به حمایت از موضع اسرائیل وادار کرده است.» هرچند اعراب همواره این ادعا‌ها را رد می‌کنند، اما حضور سفرای عربی در مهمانی افطاری رئیس رژیم صهیونیستی افشاگری مجتهد را تأیید می‌کند. به گزارش العالم، سفیران مصر، اردن، بحرین، امارات، مراکش، ترکیه و نمایندگان برخی دیگر از کشور‌های عربی یک شنبه شب بر سر میز افطاری اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی نشستند. کشور‌های سازشکار و اسرائیل بر سر یک میز جمع شدند و توافق کردند که هیچ‌گونه ذبح قربانی و هتک حرمت به مسجدالاقصی صورت نگیرد. هرتزوگ بر حفظ وضعیت موجود در قدس اشغالی تأکید و تصریح کرد: «اینکه برخی نیت کرده‌اند مراسم ذبح قربانی در مسجدالاقصی انجام دهند، فقط گفته نشریات دروغین است.»
رژیم‌های عربی به ویژه امارات و بحرین که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی‌سازی کرده‌اند در راستای تأمین امنیت این رژیم گام برمی‌دارند و به آرمان آزادسازی قدس پشت کرده‌اند. عربستان سعودی هم در مسیر عادی‌سازی با تل‌آویو است و برخی منابع گفته‌اند که در آینده نزدیک این رژیم هم روابط خود را با اسرائیل علنی خواهد کرد. جنایات صهیونیست‌ها در کرانه باختری و مسجدالاقصی که در سایه سکوت عربی انجام می‌شود نشان می‌دهد که عادی‌سازی روابط اعراب هم نتوانسته اسرائیل را در رسیدن به اهدافش کمک کند و جوانان فلسطینی مسیر مبارزه علیه دشمن اشغالگر را تقویت کرده‌اند. در تازه‌ترین تحولات، نظامیان صهیونیست یک شنبه شب هم به مسجدالاقصی یورش بردند. طبق گزارش پایگاه خبری «فلسطین الیوم» تعداد زیای از نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی حمله و تلاش کردند نمازگزاران و معتکفان را از صحن‌های آن خارج کنند تا از این طریق پیش زمینه‌های لازم را برای یورش شهرک‌نشینان آماده کنند. طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم» مقامات رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته‌اند تا روز چهار شنبه از ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجد ابراهیمی، به دلیل اعیاد یهودی ممانعت کنند. غسان الرجبی، مدیر مسجد ابراهیمی تداوم گسترش نفوذ مقامات اسرائیلی به زور سلاح در این مسجد و همچنین غصب بخش بزرگی از آن توسط نظامیان صهیونیست و بخشیدنش به شهرک‌نشینان را شدیداً محکوم کرده است.
استقرار گنبد آهنین در مرز غزه
پس از هشدار‌های مکرر گروه‌های مقاومت برای مقابله با جنایات صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی و کرانه باختری، رژیم صهیونیستی سامانه‌های دفاعی خود را در مرز غزه تقویت کرده است. شبکه الجزیره به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داد که ارتش این رژیم سامانه‌های دفاع هوایی گنبد آهنین را در جنوب سرزمین‌های اشغالی برای مقابله با شلیک احتمالی موشک از غزه، تقویت کرده است. منابع خبری عصر یک شنبه از به صدا درآمدن آژیر‌های خطر در شهرک صهیونیستی «ناحل عوز» در اطراف غزه خبر داده بودند. کانال تلگرامی صابرین‌نیوز خبر داد که صدای دو انفجار در این شهرک‌ها شنیده شده است. صابرین همچنین گزارش داد که دو موشک ۱۰۷ میلیمتری به این شهرک‌ها اصابت کرده است اماارتش رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای، ادعا کرد که این آژیر‌ها به صورت اشتباهی در این شهرک به صدا درآمده است. جنبش حماس و جهاد اسلامی در روز‌های اخیر بار‌ها هشدار دادند که کرانه باختری و قدس را در مقابل جنایات صهیونیست‌ها تنها نخواهند گذاشت و برای نشان دادن جدیت خود نیرو‌های مقاومت به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار