کد خبر: 1083245
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
پیشکسوت فوتبال ایران و عضو هیات مدیره باشگاه استقلال می‌گوید دراگان اسکوچیچ، شایستگی حضور روی نیمکت تیم ملی را دارد.
پرویز مظلومی، پیشکسوت فوتبال ایران و عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در گفتگو با ایسنا، درباره هم‌گروهی ایران با انگلیس، آمریکا و برنده پلی‌آف اروپا (اوکراین – اسکاتلند/ ولز) در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار کرد: من احتمال می‌دهم که اوکراین به گروه ما بیاید، چون این کشور در حال جنگ است، اما فعالیت فوتبالی دارد و شرایط خاص خودش را دارد. تیم‌هایی که به جام جهانی می‌آیند، بابرنامه و قوی هستند و تیم ضعیفی وجود ندارد. مگر انگلیس و آمریکا ضعیف هستند که بگوییم که به تیم‌های ضعیف خورده‌ایم؟ مهم این است که ما چه تدارکی برای آینده در نظر بگیریم و چه برنامه‌ریزی برای آماده‌سازی تیم ملی انجام دهیم. عیار تیم ملی در بازی‌های تدارکاتی مهم مشخص خواهد شد و آنجا می‌توانیم مشخص کنیم که تیم ملی در چه شرایطی قرار گرفته است.

او ادامه داد: تیم ملی ما نفرات بسیار خوبی دارد و لژیونر‌های بسیار باکیفیتی داریم، اما این را باید گفت که تیم ملی در بازی‌های مقدماتی جام جهانی خوب شلاق نخورد. در مرحله مقدماتی، تنها تیم خوب در گروه ما، کره جنوبی بود که آن تیم را هم نتوانستیم ببریم و با یک تساوی و شکست کار خود را پایان دادیم. ما باید بازی‌های تدارکاتی خوبی را در نظر بگیریم. عیار تیم ما در بازی‌های سنگین و مهم مشخص می‌شود و با این شرایط می‌توانیم مشخص کنیم که تیم ملی می‌تواند مقابل انگلیس و آمریکا موفق باشد یا خیر. امیدوارم توافقات لازم صورت بگیرد که بازی‌های دوستانه خوبی برگزار شود.

مظلومی درباره شرایط انگلیس و آمریکا گفت: انگلیس تیم بسیار خوبی است و در دنیا، فوتبال شناخته شده‌ای دارد. گروه ما، گروه ساده‌ای نیست و اگر می‌خواهیم صعود کنیم و زنگ تفریح نباشیم، باید تدارکات خوبی ببینیم. اینکه تنها به جام جهانی رفتیم، نباید برای ما کافی باشد.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره وضعیت دیگر تیم‌های آسیایی در جام جهانی اظهار کرد: ژاپن و کره جنوبی در گروه سختی قرار گرفته‌اند. واقعا خوش به حال تیم‌هایی که در گروه قطر قرار گرفتند. هر چند قطر دارد تدارکات زیادی می‌بیند، اما این تیم حد و ظرفیت مشخصی دارد. عربستان هم در گروه سختی قرار گرفته است و به نظر من از الان باید بلیت برگشت به ریاض را مد نظر داشته باشد.

او در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به شرایط موجود، می‌توان به دراگان اسکوچیچ اعتماد کرد تا به عنوان سرمربی تیم ملی در جام جهانی معرفی شود؟ گفت: آقای اسکوچیچ زحمت کشیده است و نتایج مورد نظر را به دست آورده است. من اول هم گفتم که تیم ما در مرحله مقدماتی نتوانست به شکل کامل محک بخورد، اما این مربی زحمت خود را کشیده است و بدون حاشیه هم کار خود را پیش برده است. فدراسیون فوتبال در حال حاضر بودجه خوبی ندارد و وضع مالی‌اش خراب است. برای بازی‌های دوستانه باید هزینه‌های خوبی صورت بگیرد. اگر ما می‌خواهیم مربی بزرگ به تیم ملی بیاوریم، باید هزینه کنیم که آن مربی دستمزد بالایی می‌خواهد. این دستمزد از کجا می‌خواهد تامین شود؟

مظلومی در پایان گفت: اسکوچیچ زحمت خودش را کشیده است، اما همچنان انتقادات وجود دارد. شاید اسکوچیچ مثل مربیان دیگر تیم ملی سینه‌اش را سپر می‌کرد و با همه بحث و جدل می‌کرد، الان همه به او اعتماد داشتند، چون قبلی‌ها نتیجه نمی‌گرفتند، اما سینه‌شان سپر بود و دلار زیادی دریافت می‌کردند و بدهکارمان کردند. اسکوچیچ لیاقت حضور روی نیمکت تیم ملی را دارد. اگر بودجه تامین شود و مربی بهتر از اسکوچیچ به تیم ملی بیاید، من موافق تغییر سرمربی هستم، اما من فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی صورت بگیرد. برای ما رفتن به جام جهانی راحت شده است، اما الان ما باید در گروه خود صعود کنیم. اینکه فقط به جام جهانی برویم، نباید تنها هدف ما باشد. تیم‌های آسیایی دیگر از پس ما بر نمی‌آیند و باید ملاک و شاخص ما، صعود به دور دوم جام جهانی باشد. این نسل از بازیکنان تیم ملی، واقعا باکیفیت هستند و اگر این نسل پا به سن بگذارد، مشخص نیست که در نسل بعدی چه اتفاقاتی رقم می‌خورد و باید از این نسل نهایت استفاده را کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار