کد خبر: 1083108
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
یک پزشک فدراسیون جهانی فوتبال در جریان هجوم هواداران خشمگین نیجریه به زمین به خاطر ناکامی تیم‌شان در صعود به جام جهانی ۲۰۲۲، درگذشت.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: در پی تساوی خانگی یک - یک شب گذشته (سه‌شنبه) تیم ملی فوتبال نیجریه مقابل غنا در دیدار برگشت از دور پایانی مرحله پلی‌آف انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره آفریقا، که به خاطر گل خورده در خانه خود از صعود به بیست‌ودومین دوره جام جهانی بازماند، هواداران خشمگین نیجریه پس از به صدا در آمدن سوت پایان بازی با هجوم به زمین شروع به تخریب هر آنچه که در زمین بودند، کرده و اغتشاشگری کردند که در نهایت با دخالت پلیس این قائله خاتمه یافت، اما این داستان پایان خوشی نداشت.

در میان اغتشاشات هواداران نیجریه، یک پزشک فیفا جان خود را از دست داد. هنوز مشخص نیست که علت مرگ دکتر ژوزف کابونگو پزشک زامبیایی که در این بازی به‌عنوان افسر دوپینگ ایفای نقش می‌کرد، چه بوده است. فدراسیون فوتبال زامبیا امروز با انتشار بیانیه‌ای از درگذشت این پزشک در حین انجام مأموریتش خبر داد.

اندرو کامانگا رئیس فدراسیون زامبیا در این خصوص گفت: هنوز خیلی زود است که در مورد علت مرگ دکتر ژوزف کابونگو صحبت کنیم، اما منتظر گزارش کامل کنفدراسیون فوتبال آفریقا (CAF) و فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در مورد آنچه دقیقاً رخ داده است، خواهیم بود. او یکی از اعضای فداکار و محبوب جامعه فوتبال ما بود.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار