کد خبر: 1082592
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
جدال رئال - بارسا در برنابئو
نبرد دو رقیب سنتی همیشه گل سرسبد بازی ها ی لالیگا است. دیدار فرداشب رئال مادرید و بارسلونا از هفته بیست و نهم همین شرایط را دارد. هر تیمی که این دوئل را ببرد درواقع گام بلندی برای رسیدن به اهدافش برداشته است؛ اگر رئال ببرد فاصله اش با سایر تیم ها حفظ می شود یا افزایش می یابد و اگر بارسا ببرد به کنار زدن سویا از جایگاه دوم جدول امیدوارتر می شود.
شیوا نوروزی

بازی در برنابئو کار را برای هر تیم مبهمان سخت می کند. کهکشانی ها پنج فصل متوالی است که در هیچ یک از ال کلاسیکوها نباخته اند و در جدال فرداشب نیز با هدف افزایش این رکورد به زمین می آیند. شاگردان کارلو آنچلوتی از هر نظر در شرایط ایده آلی قرار دارند و به غیر از تحمیل شکستی دیگر به بارسا به چیزی فکر نمی کنند. صدرنشین ۶۶ امتیازی جایگاهش را مستحکم کرده و با اینکه کارلتو به بازیکنانش هشدار داده مغرور نشوند ولی فقط یک معجزه می تواند تیمی به غیر از رئال را به مقام قهرمانی این فصل لالیگا برساند. قوهای سفید جام قهرمانی سوپرجام را بالای سر برده و در لیگ قهرمانان نیز باید به مصاف چلسی بروند.

رئال در پنج بازی آخر خود فقط یک باخت داشته که آن هم در دور رفت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان برابر پاری سن ژرمن اتفاق افتاد. مصدومیت کریم بنزما بهترین گلزن این روزهای لالیگا و رئال مهم ترین نگرانی آنچلوتی است. برخی رسانه ها مصدومیت او را جزیی اعلام کرده اما برخی دیگر مدعی اند او فردا شب غایب بزرگ سفیدپوشان است. مندی دیگر غایب میزبان به دلیل مصدومیت است.

آخرین رویارویی دو تیم در نیمه نهایی سوپرلیگ اسپانیا بود، جایی که بارسا شکست خورد و یک جام مهم را از دست داد. حذف از کوپادل ری دومین جام را هم از دست ژاوی درآورد و باتوجه به وضعیت بارسا در جدول، این تیم امیدی به کنار زدن رئال و قهرمانی در لیگ ندارد. فعلا لیگ اروپا تنهاامید باقی مانده آنها است. کاتالان ها در ۱۱ بازی گذشته طعم شکست را نچشیده اند. این یعنی سرمربی جوان تیمش را به ثبات رسانده و انگیزه و اعتماد به نفس به تیم بازگشته است. آبی و اناری ها با حذف گالاتاسرای همچنان در لیگ اروپا ماندند و با توپ پر به مصاف رقیب قدیمی می روند. با این حال این تیم در پنج سال اخیر هرگز موفق به شکست رئال نشده و این مساله فشار را روی گلزنان تیم ژاوی بیشتر می کند.

بازی برگشت با گالاتاسرای دو مصدوم روی دست ژاوی گذاشت؛ سرجینیو دِست که قطعا ال کلاسیکو را از دست داده و دیگری هم کاپیتان پیکه. البته پیکه مصدومیتش جدی نیست و به بازی می رسد. سرمربی بارسلونا قبل از سفر به پایتخت از آمادگی تیمش برای ال کلاسیکو خبر داد: "در آستانه ال‌کلاسیکو در شرایط خوبی هستیم اما این موضوع هیچ معنای خاصی ندارد. پیش از این بارها چنین چیزی را دیده‌ام. بازی بسیار دشواری است. در مقابل گالاتاسرای بازی خوبی داشتیم اما دیدار با رئال داستان متفاوتی است."

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار