کد خبر: 1077299
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
آمریکا از چین خواسته است تا روسیه را در برابر تهاجم احتمالی علیه اوکراین تحت تأثیر قرار دهد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که اگر درگیری در اوکراین رخ دهد، برای چین هم خوب نخواهد بود.

روسیه هرگونه طرحی برای حمله به اوکراین را رد می‌کند، اما ماه گذشته خواستار تضمین‌های امنیتی گسترده از غرب شد.

اکنون ایالات متحده از چین خواسته است تا از نفوذ خود در روسیه برای جلوگیری از حمله به اوکراین استفاده کند.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: «ما از پکن می‌خواهیم از نفوذ خود در مسکو برای تشویق دیپلماسی استفاده کند، زیرا اگر درگیری در اوکراین رخ دهد، برای چین هم خوب نیست.»

این مقام آمریکایی همچنین گفت که ایالات متحده مطمئن است اگر مسکو به اوکراین حمله کند، آلمان خط لوله نورد استریم ۲ را با روسیه باز خواهد بست و نورد استریم ۲ جلو نخواهد رفت.

او در پاسخ به این سوال که چرا آمریکا در این ارتباط مطمئن است، گفت که این خط لوله هنوز توسط تنظیم کننده‌های آلمانی آزمایش یا تأیید نشده است و ما با آلمان کار خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که خط لوله به جلو پیش نمی‌رود.

در همین حال، واشنگتن اعلام کرده که «اولاف شولز»، صدراعظم آلمان، در ۷ فوریه با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید برای گفتگو در مورد تنش بین روسیه و اوکراین دیدار خواهد کرد.

روسیه هرگونه طرحی برای حمله به اوکراین را رد می‌کند، اما ماه گذشته خواستار تضمین‌های امنیتی گسترده از غرب شد، از جمله اینکه اوکراین هرگز اجازه نداشته باشد به ائتلاف نظامی ناتو به رهبری آمریکا بپیوندد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار