کد خبر: 1077197
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
بدقولی‌ها کار دست مدافع عنوان قهرمانی داد
بدقولی‌ها کار دست قهرمان پنچ دوره رقابت‌های لیگ برتر داد. یحیی که خود قبل از شروع لیگ بیستم با شاگردانش وارد مذاکره شده بود تا بدون دریافت پیش پرداخت با باشگاه به توافق برسند حالا بعد از گذشت یک هفته از دور برگشت دل به دل بازیکنان تیم داده و با ارائه استعفای کتبی نشان داد کارد به استخوانش رسیده است.
دنيا حيدري
سرویس ورزشی جوان : یحیی را نمی‌توان مربی صبوری خواند. او برخلاف بسیاری از همتایان خود در تمام طول مدت حضورش روی نیمکت پرسپولیس بار‌ها با مدیران باشگاه سرشاخ شده بود. رفتاری که به زعم بسیاری اشتباه و نادرست بود، اما گوش یحیی بدهکار انتقاد‌ها و حتی توصیه‌ها نیز در این زمینه نبود. به طوریکه هرازچندگاهی با پرخاشگری با مدیران باشگاه سرشاخ می‌شد. این اتفاق که بعد از حضور یحیی روی نیمکت پرسپولیس بار‌ها رخ داد هر دفعه پادرمیانی‌ها یا مهیا شدن برخی از خواسته‌های سرمربی یا حتی وعده‌های تازه ختم به خیر می‌شد، اما این بار گویی داستان متفاوت از قبل از که یحیی استعفای کتبی خود را هم تحویل داده است.
پیش از این نیز بازیکنان پرسپولیس قصد اعتصاب بابت رساندن نارضایتی خود به گوش مدیریت باشگاه را داشتند که با وساطتت‌ها و توصیه‌های کادر فنی منصرف شده بودند، اما این بار درست یک روز قبل از مصاف حساس ایران و عراق در مقدماتی جام جهانی خبر اعتصاب سرخپوشان روی خروجی خبرگزاری‌ها رفت. اعتصابی که در نتیجه عدم محقق شدن وعده‌های مدیرعامل جدید برای پرداخت مطالبات بازیکنانی بود که دریافتی آن‌ها در پایان نیم فصل نخست حتی به پنجاه درصد هم نمی‌رسید.
این می‌توانست تلنگری جدی باشد برای درویش تا چاره‌ای برای مطالبات پرداخت نشده بازیکنان تیمش بکند. تیمی که با حضور در رده دوم جدول در مسیر کسب ششمین جام قدم برمی دارد و بی توجهی به خواسته‌های برحق بازیکنان آن و عدم پرداخت مطالباتشان آنهم بعد از گذشت دور رفت رقابت‌های لیگ بیستم می‌تواند دلسردی مشهودی را در ادامه راه به دنبال داشته باشد. اما هنوز شوک ناشی از اعتصاب بازیکنان تیم هضم نشده بود که خبر از تصمیم یحیی برای دادن استعفای کتبی مدیریت باشگاه و هوادارانش را شوکه کرد.
سرمربی سرخپوشان این بار جای گلاویز شدن لفظی با مدیران تیم، نارضایتی خود را در قالب استعفا روی کاغذ آورده و به دلیل عدم پرداخت مطالبات بازیکنان و همچنین عدم رسیدگی به درخواست‌هایش از جمله تغییر محل تمرین تیم و شرایط سخت افزاری از هدایت سرخپوشان کناره گیری کرده است. تصمیمی که زمزمه‌های آن قبل از مصاف با فولاد در نخستین دیدار دور برگشت رقابت‌های لیگ بستم شنیده می‌شد. شایعه‌ای که یحیی صحبت کردن در خصوص آن را به آینده موکول کرده بود، اما موضع گیری هیئت مدیره به انتشار این خبر جالب توجه بود. محمد علی‌پور عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس طی اظهار نظری جالب توجه ضمن بی اطلاعی به طور ضمنی این حق را برای یحیی قائل شده بود که باتوجه به شرایط موجود نخواهد به همکاری خود با باشگاه ادامه دهد: «من واقعا شاید نیم ساعت پیش در رسانه‌ها دیدم و از نزدیک چیزی نشنیده‌ام. یکی از رسانه‌ها نوشته بود هیات مدیره جلسه گذاشته است، که کذب بود. کادر فنی کار خود را می‌کند و بازیکنان هم حق دارند، چون زحمت کشیده‌اند و حقوقشان را می‌خواهند. البته باید در جریان باشیم که بدهی‌ها برای سال‌های زیاد گذشته است و یک‌شبه مشکلات حل نمی‌شود، اما حرف بچه‌ها درست است و باید حقوقشان را دریافت کنند و اعتراضات آن‌ها به‌جا است.»
مسئله اگرچه بعد از پیروزی سرخپوشان مقابل فولاد در نخستین دیدار دور برگشت رقابت‌های لیگ مسکوت ماند، اما یک هفته بعد از آنکه زمزمه تصمیم یحیی به استعفا در رسانه‌ها پیچید سرمربی سرخپوشان تصمیم خود را عملی و آن را در قالب نامه‌ای کتبا به سمع و نظر باشگاه رساند! تصمیمی که نشان از ناامیدی سرمربی جوان سرخپوشان برای عملی شدن وعده‌ها و ایجاد تغییرات در اوضاع مالی باشگاه برای پرداخت مطالبات بازیکنان دارد. بدبینی که بی شک ناشی از بی ثبات بودن مدیریت پرسپولیس دارد و حضور افراد ناکارآمدی که رفت و آمد‌های پر تعدادشان نه فقط باری از دوش این باشگاه برنداشته که بر مشکلات آن نیز افزوده است. به طوریکه حالا پرسپولیس، قهرمان پنج دوره رقابت‌های لیگ، مدافع عنوان قهرمانی و مدعی کسب ششمین جام در آغاز نیم فصل دوم باید به واسطه بی کفایتی‌های مدیریتی و عملی نشدن وعده‌های داده شده دچار بحرانی جدی روی نیمکت خود شده و شاهد کناره گیری سرمربی جوانش باشد. سرمربی بازگشت دوباره او روی نیمکت سرخپوشان بی شک مستلزم مهیا شدن شرایط مالی و پرداخت معوقات بازیکنان است. اتفاقی که با توجه به جیب خالی باشگاه و پروند‌های شکایتی که در راه است بعید به نظر می‌رسد که به این زودی‌ها محقق شود و این یعنی بلاتکلیفی نیمکت تیمی که در کورس قهرمانی است! نیمکتی که قبول ایجاد تغییرات در آن نیز با توجه به عدم مهیا بودن شرایط و نارضایتی بازیکنان بابت عدم دریافتی‌های خود نمی‌تواند راه حلی تاثیر گذار بوده و نتیجه مثبتی در پی داشته باشد وقتی مشکل نه سرمربی، که عدم مدیریت نادرستی است که کار را به این مرحله کشانده.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار