کد خبر: 1077134
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
آیت‌الله حسینی همدانی در نخستین جلسه ستاد بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان البرز:
نخستین جلسه ستاد بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان البرز به ریاست آیت‌الله حسینی همدانی و با حضور سایر اعضا در محل دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج برگزار شد.

آیت‌الله حسینی همدانی در این جلسه با اشاره به آیه ۲۵ سوره مبارکه حدید که می‌فرماید «لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ»، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید: «همانا ما پیمبران خود را با ادلّه و معجزات فرستادیم و با ایشان کتاب و میزان عدل نازل کردیم تا مردم به‌راستی و عدالت گرایند.»

وی در ادامه با اشاره به ۱۵ سوره مبارکه شورا، گفت: این آیه می‌فرماید: «قُلْ آمَنْتُ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ مِنْ کِتَابٍ ۖ وَأُمِرْتُ لِأَعْدِلَ بَیْنَکُمُ» که «بگو که من به کتابی که خدا فرستاد (قرآن) ایمان آورده‌ام و مأمورم که میان شما به عدالت حکم کنم.»

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه برآیند و هدف مجموعه این آیات و آیات مشابه دیگر ایجاد بستر برای عبادت خدا و برپایی عدل و قسط در جامعه است، گفت: این دو مهم جز با ایجاد حکومت در جامعه محقق نمی‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه ایجاد حکومت و مدیریت جامعه از زمان حضرت ابراهیم علیه‌السلام شروع شد، اذعان کرد: بعد از حضرت ابراهیم علیه‌السلام هرکدام به نحوی به برپایی حکومت و مدیریت جامعه پرداختند.

وی با تأکید بر اینکه بدون تشکیل حکومت نمی‌توان فرامین الهی را در جامعه انجام داد، اظهار داشت: کامل‌ترین این حکومت‌ها، حکومت اسلامی است که سعادت در دنیا و آخرت را به همراه دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه افزود: اگر جامعه دینی تشکیل شود اجرای عدالت و قسط در جامعه محقق و ظالمان منکوب و حق مظلوم از ظالم گرفته می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه بعد از رحلت رسول مکرم اسلام مهم‌ترین تحولی که بر مبنای مکتب نبوی، علوی و فاطمی صورت گرفت انقلاب اسلامی ایران بود، گفت: متأسفانه در زمان خلافت امیرالمؤمنین علیه‌السلام به‌واسطه سه جنگ بزرگی که در آن دوران صورت گرفت درواقع حکومتی برای مدیریت جامعه شکل نگرفت.

وی بابیان اینکه مردم مسلمان ایران با اتکا به آموزه‌های پیامبر طاغوت را سرنگون و به پیروزی رسیدند، گفت: مردم ایران توانستند الگوی بسیاری در مقابله با جریان‌های ظلم و حکومت‌های جور شوند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به رواج شیعه سیاسی در بین برخی از اهل سنت، گفت: امروز برخی از نوجوانان و جوانان اهل سنت، رهبر معظم انقلاب را به‌عنوان رهبر و ولی‌فقیه خود می‌دانند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه رشادت‌های مردم در دوران سرنگونی طاغوت، پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی و عرصه‌های مختلف امروز دستاوردهای بزرگی را برای ملت ایران داشته است، گفت: این رشادت‌ها سبب الگو آفرینی برای سایر ملت‌ها شد که شکست داعش توسط نیروهای مردمی در عراق رویشی از این رویش‌هاست.

وی در ادامه به بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اقشار مختلف مردم‌ در روز نیمه‌ی شعبان در سال ۱۳۸۷ پرداخت و گفت: رهبری فرمودند: «تشکیل نظام جمهوری اسلامی یکی از مقدمات این حرکت عظیم تاریخی است. هر اقدامی در جهت استقرار عدالت، یک‌قدم به سمت آن هدف والاست.»

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه با اشاره به بیانیه «گام دوم» انقلاب، گفت: بنا به بیانات حضرت آقا این گام دوم، انقلاب را «به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمیٰ (ارواحنافداه) هست» نزدیک خواهد کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه مستضعفان عالم به انقلاب اسلامی چشم امید دارند و دشمن نیز به‌خوبی این را فهمیده و تلاش می‌کند تا محقق نشود، گفت: چهل‌وچند سال است که دشمنان تلاش می‌کنند تا این انقلاب زمین بخورد اما به لطف خداوند انقلاب هم‌اکنون بالغ شده است.

وی با تأکید بر لزوم برگزاری پرشور سالگرد جشن پیروزی انقلاب، گفت: بحث جشن بودن این رویداد نباید فراموش شود اما باید توجه کرد که گرفتار به امور آلوده و ناپسند نیز نشود.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه یادآوری و ارج نهادن به این رویداد بزرگ در داخل و خارج کشور بسیار مهم و ضروری است و هم‌اکنون نیز برش استانی آن وظیفه ماست، گفت: باید توجه کرد که در کنار فضای شاد و پرشور جشن، پیام‌های بزرگ انقلاب و دستاوردهای آن در قالب‌های هنری و خلاقانه به نسل نوجوان و جوان ارائه شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه در ارائه دستاوردها نباید افراط و اغراق داشت، گفت: در کنار بیان مشکلات و مطالبه گری از مسئولان باید به ارائه دستاوردها نیز پرداخت.

وی زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی در راهپیمایی ۲۲ بهمن را ضروری دانست و گفت: این روز فرصتی برای تجدید میثاق و عهد با شهداست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر لزوم توجه به مشارکت مردمی بدون نگاه‌های جناحی، گفت: این جشن باید مردمی برگزار و صرفاً منوط به دستگاه‌های اجرایی نشود.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اجتناب از هرگونه هزینه‌های غیرضروری در برگزاری جشن پیروزی انقلاب، تصریح کرد: تقویت روحیه انقلابی و ایجاد هیجان در مردم باید در دستور کار برنامه‌های این دهه مهم باشد.

وی با تأکید بر لزوم مخاطب شناسی برای تولید محتوا، یادآور شد: ضروری است محتواهای مناسب برای اقشار مختلف مردم و رده‌های سنی مختلف در نظر گرفته شود.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر لزوم توجه به خلاقیت و نوآوری در برگزاری جشن پیروزی انقلاب، گفت: هر دستگاه و نهادی که بتواند از ایده‌های نو در جشن پیروزی انقلاب استفاده کند موردتقدیر قرار خواهد گرفت.

آیت‌الله حسینی همدانی در خاتمه با تأکید بر لزوم فضاسازی محیطی در سطح شهر، گفت: باید نشان این جشن در شهر نمود پیدا کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار