کد خبر: 1077125
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳

پس از سلسله عملیات موشکی انصارالله در خاک امارات که موجی از وحشت را در این کشور ایجاد کرد، ابوظبی برای مقابله به مثل، دیروز مدعی شد یک سکوی موشکی یمن را مورد هدف قرار داده، اما یمنی‌ها گزارش دادند که جنگنده‌های متجاوز ماشین‌آلات یک شرکت پیمانکاری را هدف گرفته‌اند.
امارات که از عملیات‌های پی‌درپی جنبش انصارالله و ارتش یمن به خاک خود به ستوه آمده است، تلاش می‌کند با عملیات مشابه جبران مافات کند. وزارت دفاع امارات دو شنبه شب با انتشار ویدئویی مدعی شد که جنگنده‌های اف‌-۱۶ این کشور عصر دو شنبه توانسته‌اند «سکوی شلیک موشک‌های بالستیک» ارتش یمن را در شهرستان الحزم واقع در استان الجوف منهدم کنند، اما ساعتی بعد خبرنگاران یمنی با حضور در محلی که جنگنده‌های اماراتی اخیراً آن را هدف حمله قرار دادند، از خطای محاسباتی امارات خبر دادند. به گزارش شبکه المسیره، خبرنگاران یمنی با ارائه مستندانی گزارش دادند که جنگنده‌های ابوظبی ماشین‌آلات شرکت پیمانکاری المیو، در شهرستان الحزم را هدف حمله قرار داده‌اند. طبق گزارش منابع یمنی، معلوم شده است که پرنده‌های ابوظبی دستگاه‌های آسفالت سازی را در منطقه یادشده منهدم کرده‌اند.
رسانه‌های یمنی همچنین خبر دادند که در پی این حمله، چهار کارگر شرکت پیمانکاری المیو به شهادت رسیده‌اند. از سوی دیگر، جنگنده‌های ائتلاف سعودی-اماراتی بامداد سه شنبه هم چند بار به شهرستان‌های مختلف در استان صنعا حمله کردند. وبگاه اطلاع‌رسانی انصارالله گزارش داد: «جنگنده‌های متجاوز امریکایی- اماراتی سه بار منطقه جربان در شهرستان سنحان را هدف قرار دادند.» وزارت خارجه امارات هم دیروز بدون توجه به هدف قرار گرفتن غیر نظامیان یمنی در حملات ائتلاف سعودی، با انتشار بیانیه‌ای، مدعی شد که حق پاسخگویی به این حملات و افزایش تنش‌زایی را برای خود، محفوظ می‌داند. خبرگزاری رسمی امارات (وام) با نقل این بیانیه گزارش داد: «نیرو‌های یمن به حملات خود بدون هیچ بازدارندگی ادامه می‌دهند تا هرج‌ومرج در منطقه ایجاد کنند و به اهداف نامشروع خود دست یابند.» ابوظبی ضمن نادیده گرفتن جنایات اخیر خود در ائتلاف متجاوز سعودی در حمله به غیرنظامیان یمنی، مدعی شد: «حملات یمن، غیرنظامیان و مراکز غیر نظامی را هدف قرار داده است.» یمنی‌ها اخیراً دو عملیات موشکی و پهپادی را به شهر‌های دبی و ابوظبی انجام دادند و مقامات انصارالله با بیان اینکه ابوظبی باید تبعات جنایاتش را در یمن بپردازد هشدار داده‌اند که عملیات بعدی در راه است. حملات عربستان سعودی و امارات پس از آن علیه تأسیسات غیرنظامی یمن تشدید می‌شود که نیرو‌های صنعا پس از هشدار‌های مکرر اهداف مهمی را در خاک امارات و عربستان سعودی هدف قرار دادند. امارات که از ادامه عملیات موشکی یمنی‌ها وحشت دارد و آن را تهدید برای اقتصاد متزلزل خود می‌داند، تلاش می‌کند با حملات هوایی مانع تکرار عملیات یمنی‌ها شود.
امریکا هم که به حمایت از ائتلاف سعودی در مقابل یمنی‌ها متعهد شده است، به رایزنی با متحدان عربی‌اش ادامه می‌دهد. به گزارش شبکه روسیاالیوم، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که مشاور امنیت ملی امریکا درباره حملات موشکی اخیر به ابوظبی و جازان با ریما بنت بندر بن‌سلطان، سفیر عربستان و یوسف العتیبه، سفیر امارات در امریکا گفتگو کرد. در این بیانیه آمده است که سالیوان از تلاش‌های سازمان ملل برای یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران یمن استقبال می‌کند. در این بیانیه تأکید شده که سفرای عربستان و امارات و سالیوان درباره تلاش‌های مشترک برای پاسخگویی به انصارالله گفتگو کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار