کد خبر: 1077104
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
امروز ایران- بحرین، دو گام تا فینال قهرمانی آسیا
تیم ملی هندبال کشورمان عصر امروز در حالی مقابل بحرین به میدان می‌رود که کسب پیروزی دلچسب مقابل کویت علاوه بر اینکه صعود به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا را مسجل کرد، بلیت سفر ایران به مسابقات جهانی ۲۰۲۳ سوئد- لهستان را هم رزرو کرد تا حالا ایران با خیالی آسوده به مصاف با رقبای بعدی خود بیندیشد.
فریدن حسن

تیم ملی هندبال کشورمان عصر امروز در حالی مقابل بحرین به میدان می‌رود که کسب پیروزی دلچسب مقابل کویت علاوه بر اینکه صعود به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا را مسجل کرد، بلیت سفر ایران به مسابقات جهانی ۲۰۲۳ سوئد- لهستان را هم رزرو کرد تا حالا ایران با خیالی آسوده به مصاف با رقبای بعدی خود بیندیشد.
حضور مانوئل فرناندز، سرمربی اسپانیایی و نامدار هندبال جهان تحولی در تیم ملی ایجاد کرد که حالا ایران بدون ترس از رقبای همیشگی خود در آسیا پا به میدان مسابقه می‌گذارد. تفکرات فرناندز و استفاده درست او از ترکیبی جوان و باانگیزه در کنار باتجربه‌های میدان‌دیده باعث شد ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا به رغم برخی شیطنت‌های صورت‌گرفته از سوی عربستان میزبان مسابقات در تغییر برنامه‌ها و معطلی ملی‌پوشان با پنج پیروزی خیلی زود جواز حضور در نیمه‌نهایی مسابقات را کسب کند؛ موفقیتی که تضمین‌کننده دومین حضور ایران در جام جهانی هندبال نیز محسوب می‌شود.
هندبال ایران اولین بار در سال ۲۰۱۵ جواز حضور در مسابقات جهانی را به دست آورد؛ مسابقاتی که به میزبانی قطر برگزار می‌شد. سال ۲۰۱۴ بود که ایران قهرمانی آسیا را تجربه کرد و متعاقب آن جهانی شد. ایران در جام جهانی قطر با کرواسی، مقدونیه، اتریش، تونس و بوسنی و هرزگوین همگروه شد که حاصل تلاش بازیکنان پنج شکست و تلاش برای به دست آوردن عنوان بیست‌و‌یکمی جهان شد. این عنوان در مرحله بعدی مسابقات با کسب دو پیروزی مقابل شیلی و عربستان به دست آمد و کار ایران در جام جهانی به پایان رسید و حالا بعد از گذشت هفت سال هندبال دوباره شیرینی حضور در جام جهانی را می‌چشد.

ما جهانی هستیم
حالا ایران خود را با تفکراتی تازه آماده حضور در جام جهانی ۲۰۲۳ می‌کند؛ تفکرات مردی که به رغم قطعی‌شدن صعود شاگردانش به نیمه‌نهایی قهرمانی آسیا در عربستان و کسب سهمیه جام جهانی هنوز کار را تمام شده نمی‌داند و سودای حضور در فینال قهرمانی آسیا را در سر می‌پروراند. فرناندز سرمربی اسپانیایی تیم ایران می‌خواهد در دیدار امروز مقابل بحرین هم پیروز میدان باشد. او پس از کسب پیروزی ارزشمند مقابل کویت گفت: «هدف اول ما جهانی شدن بود، اما ما اینجا هستیم تا برای رسیدن به فینال بجنگیم و کارمان تمام نشده است. به نظر من این مسابقات نمونه‌ای از رقابت‌های جام جهانی بود و آسیا نشان داد لیاقت داشتن پنج سهمیه را دارد. ما نیز در جام جهانی نشان خواهیم داد یک تیم صرفاً آسیایی نیستیم، بلکه یک تیم در سطح جهانی هستیم. ما بازی با بحرین را پیش رو داریم و می‌خواهیم جهانی بودن خود را ثابت کنیم.»

شوتی تا جام جهانی.
اما بازی نفسگیر ایران و کویت را شوت تماشایی سجاد استکی در ثانیه‌های آخر مسابقه به سود ایران تمام کرد؛ دیداری که پایاپای پیش می‌رفت و با تساوی ۲۶ بر ۲۶ رو به اتمام بود، اما شوت استکی کاری کرد که کویتی‌ها مجالی برای جبران پیدا نکردند و با اشک و آه زمین مسابقه را ترک کردند. استکی می‌گوید: «خوشحالم که شوت آخر من به گل تبدیل شد و تیم ملی به مسابقات قهرمانی جهان صعود کرد، اما شوتی که من زدم حاصل تلاش تمام بازیکنان بود. امیدوارم باز هم بتوانیم با همین اتحاد و همدلی پیش برویم و دل مردم را بیش از پیش شاد کنیم. از حالا برای کسب مدال می‌جنگیم تا ان‌شاءالله با کسب یک مدال خوش‌رنگ بتوانیم به کشور بازگردیم.»

مزد زحمات‌مان را گرفتیم
بدون تردید نقش محمد سیاوشی، دروازه‌بان تیم ملی هندبال در کسب پیروزی‌ها و صعود ایران به جام جهانی غیرقابل انکار است. سیاوشی که در جریان بازی با کویت هم بار‌ها ناجی دروازه ایران شد، با اشاره به خوش‌شانس بودن کویتی‌ها گفت: «توپ‌های آن‌ها پس از برخورد با سر و دست بازیکنان ما وارد دروازه ما می‌شد و حتی بیرون نمی‌رفت! خدا را شکر در لحظه آخر بازی توانستیم پیروز شویم و مزد زحمات‌مان را گرفتیم. همه از تهِ دل خوشحالیم و حس ما وصف شدنی نیست. بالاخره اتفاقی که باید می‌افتاد، رخ داد. قبل از اعزام هم همه یکدل و هم‌قسم شدیم که باید بشود و شد.»

هوای هندبال را داشته باشید
پویا نوروزی‌نژاد، لژیونر هندبال کشورمان هم از جمله بازیکنان تأثیرگذار تیم ملی در کسب نتایج رقابت‌های قهرمانی آسیاست. نوروزی‌نژاد امیدوار است حالا که حضور در جام جهانی مسجل شده مسئولان ورزش باید بیشتر هوای هندبال را داشته باشند. او می‌گوید: «امیدوارم همه هوای هندبال را داشته باشند، چون این رشته پتانسیل بالایی در ایران دارد و می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. در نهایت باید بگویم که خیلی خوشحال هستم. این برای دومین بار است هندبال ایران جهانی می‌شود و دفعه قبل هم خیلی سخت جهانی شدیم، اما امیدوارم این طلسم شکسته شود و راحت‌تر به رقابت‌های جهانی صعود کنیم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار