کد خبر: 1076902
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
رئیس تیم مذاکره کننده روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین از مذاکرات هیات‌های ایران، روسیه و چین و تروئیکای اروپا خبر داد.

رئیس تیم مذاکره کننده روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین، شامگاه یکشنبه به وقت تهران از مذاکرات هیات‌های ایران، روسیه و چین خبر داد.

«میخائیل اولیانوف» رئیس تیم مذاکره کننده روسیه در مذاکرات وین در توییتی نوشت: «عصر امروز یک دیدار دوجانبه دیگر با "علی باقری کنی" رئیس هیات ایران داشتم و در مورد برخی مسائل مربوط به گفت‌وگوهای وین به تبادل نظر پرداختیم.»

وی ادامه داد: «عصر امروز ایران، تروئیکای اروپا، روسیه و چین در سطح روسای هیات‌ها با یکدیگر دیدار کردند. باهم به یکی از مهم ترین و پیچیده ترین موضوعات در دستور کار گفت‌وگوهای وین پرداختیم. بدون شک ما پیشرفت‌هایی داشته‌ایم و فردا به بحث و تدوین پیش نویس ادامه خواهیم.»

مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌ها در دولت سیزدهم، ۸ آذر ماه آغاز و ۱۲ آذر برای مشورت‌ طرف‌های اروپایی درباره دو پیشنهاد طرف ایرانی با تنفسی چند روزه متوقف شد و دوباره ۱۸ آذر ماه از سر گرفته شد. نیمه دوم مذاکرات نیز از ۱۸ آذر ماه آغاز و جمعه ۲۶ آذر ماه با برگزاری نشست اختتامیه کمیسیون مشترک برجام پایان یافت و مقرر شد که هیأت‌ها به پایتخت‌ها مراجعت کنند و بزودی به وین بازگردند. دور هشتم مذاکرات نیز ششم دی ماه شروع و تا نهم دی ماه ادامه یافت و بعد از تنفسی سه روزه به مناسبت سال نو میلادی مجددا روز دوشنبه ۱۳ دی ماه از سر گرفته شد و کماکان در وین در جریان است البته ۲۴ دی ماه براساس توافق حاصله روسای هیأ‌ت‌های مذاکره کننده ایران و سه کشور اروپایی برای مشورت‌ها به پایتخت‌ها مراجعت کردند و دوشنبه ۲۷ دی ماه دوباره مذاکرات از سرگرفته شد که در فرمت‌ها و سطوح مختلف کماکان در پایتخت اتریش جریان دارد.

روز جمعه نیز نشست دوجانبه‌ای بین علی باقری مذاکره‌ کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و «انریکه مورا» هماهنگ‌کننده مذاکرات در هتل کوبورگ وین برگزار شد و پس از آن نیز باقری با میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات نشستی دوجانبه داشت. روز شنبه نیز رایزنی‌ها در سطوح و اشکال مختلف ادامه یافت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار