کد خبر: 1076865
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
سرمربی کروات تیم ملی ایران برای دو دیدار با عراق و امارات، ۲۷ بازیکن را به اردو فراخوانده و ۶ بازیکن هم به صورت آماده باش، در انتظار فرمانی از سوی اسکوچیچ هستند.
دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران فهرست بازیکنان مدنظر خود برای دیدار ایران مقابل عراق و امارات را اعلام کرد که ۲۷ بازیکن در این فهرست دیده می‌شود. او علاوه بر این تعداد، ۶ بازیکن را هم به صورت آماده باش در فهرست انتظار خود قرار داده تا در صورت بروز هرگونه مشکلی از جمله شیوع سویه امیکرون ویروس کرونا، نفرات جدید جایگزین شوند.

این محکم کاری و قرار دادن نام ۶ بازیکن در فهرست انتظار در شرایطی است که در همین وضعیت هم اسکوچیچ برای هر بازی فقط می‌تواند از ۲۳ بازیکن در فهرست خود استفاده کند و مابقی نفرات که شامل ۴ بازیکن می‌شود، باید روی سکو‌ها نظاره‌گر بازی تیم ملی باشند.

اسکوچیچ از زمان روی کار آمدن در تیم ملی، همواره نفرات بیشتری را نسبت به استاندارد بازی‌های بین المللی دعوت می‌کند تا در صورت بروز هر گونه مصدومیتی در شرایط کرونایی، به سرعت نفرات جایگزین را در دسترس خود داشته باشد، اما با توجه به وضعیت شیوع سویه امیکرون در ایران، او نفرات بیشتری را این بار در قالب فهرست انتظار قرار داده است.

محمدرضا اخباری، دانیال اسماعیلی‌فرد، عارف آقاسی، کمال کامیابی‌نیا، زبیر نیک‌نفس و سروش رفیعی نفراتی هستند که در خطوط دروازه‌بان تا دفاع و هافبک به تیم ملی دعوت شده‌اند. از جمله این نفرات باید به کمال کامیابی‌نیا اشاره کرد که بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت و بازگشت به میدان، توانسته نظر مساعد دراگان اسکوچیچ را جلب کند.

سرمربی تیم ملی در مصاحبه‌های اخیر خود درباره شیوع ویروس کرونا که به تازگی گریبان تعداد زیادی از بازیکنان استقلال را هم گرفته و دو بازیکن به نام‌های امیرحسین حسین‌زاده و مهدی‌مهدی‌پور به همین ترتیب از اردوی ایران جاماندند، اشاره کرد و گفته بود که با پزشکان تیم ملی برای وضع پروتکل‌های بهداشتی در صدد حفط سلامتی بازیکنان خود و جلوگیری از هر گونه بحران احتمالی در آستانه نهایی شدن صعود ایران به جام جهانی است.

البته در اردوی اخیر تیم ملی، به جز یاسین سلمانی (مصدومیت) و سروش رفیعی (فهرست انتظار) سایر نفرات دعوت شده‌اند و تنها تغییر عمده به بازگشت مهدی طارمی با حل اختلافات و دعوت از شهاب زاهدی مربوط می‌شود که مشخص نیست با توجه به ترافیک شدید در خط حمله تیم ملی، بتواند فرصتی برای بازی کردن پیدا کند.

تیم ملی ایران در حال حاضر با انجام ۶ بازی و کسب ۱۶ امتیاز در رتبه نخست گروه A انتخابی جام جهانی قرار دارد و با کسب سه امتیاز از دیدار با عراق یا امارات، می‌تواند حضور خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را قطعی کند. دیدار ایران و عراق در هفتم بهمن و ایران و امارات در دوازدهم بهمن در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار